Így lehet híres és még híresebb a márkád

Algoritmus-változások, belépési küszöbök, rajongó behozás, platformok közötti átjárás, autenticitás, újramuse-olás, be- és kikövetés, és megannyi kifejezés, amik mind az influenceri pályát érintő kulcsfogalmak. Mindezekre, és még sok más témára kitértek az előadók az Influencer Festival programjain, ahol olyan kérdések is felmerültek, mint hogy ki menjen, ki maradjon? Hová tart az influencer világ? Ki fog pukkanni az a bizonyos lufi? 

Idén először szervezték meg Magyarországon az Influencer Festival rendezvényt, melyre az ország legfontosabb véleményvezéreit, márkaképviselőit, -nagyköveteit, cégvezetőket és a témakör további guruit egyaránt várták. Közel 500 fő vett részt a szeptember 19-ei eseményen, melynek a nagy érdeklődés mellett aktualitását és fontosságát is mutatja, hogy az influencer szakma már az üzleti tervezés, a reputáció- és az issue menedzsment, a coaching, a pszichológia, a HR, a marketing, a PR, a szponzoráció, a reklám, az értékesítés, a tartalomgyártás, a közösségimédia-kezelés, és a kommunikációs iparág számos más szakmáját egyre nagyobb mértékben befolyásolja.

A bevezetőben feltett kérdésekre a válaszokat a szakma szakértőitől, köztük az influencer kommunikáció úttörőjeként a Coca-Cola képviselőitől: a márka connection managerétől, nagykövetétől és influencereitől is kapott a közönség. A jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik.

Nem különálló diszciplína

Az Influencer Festival ezüst fokozatú partnere volt a Fantával együtt a Coca-Cola, amely egyike azoknak a nagyvállalatoknak hazánkban, ahol a kommunikációs szakemberek elsőként kezdtek influencer kommunikációval foglalkozni. A márkát nagykövetként képviseli Iszak Eszter modell-műsorvezető, influencerei között szerepel Csecse Attila és Pamkutya (Béla) videós tartalomgyártók is - ők mindannyian részt vettek a rendezvényen, hogy megosszák tapasztalataikat, tippjeiket a hallgatósággal. Például azt, hogy a jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik. Így pedig nagyobb büdzsé állhat majd az együttműködők rendelkezésére, amely lehetővé teszi a professzionálisabb anyagok létrehozását, ebből kifolyólag az elégedett márkák és az alapos munkájukért elismerést kapó influencerek, valamint a minőségi tartalmakhoz jutó követőtáborok is jól járnak.

A témát a márka specialistái is tovább boncolgatták: “Az influencer marketing nem kezelhető különálló diszciplínaként. A teljes üzleti stratégiánk részeként tekintünk a véleményvezéreinkkel való együttműködésre. Mi főleg azért dolgozunk influencerekkel, mert képesek olyan, főleg fiatal célcsoportokat, nagy tömegben elérni, akiket más médiumok segítségével ilyen hatékonyan nem tudnánk megszólítani.

Mindemellett saját kredibilitásukkal, feléjük elkötelezett rajongóikkal olyan hozzáadott értéket teremtenek a márkának, olyan környezetben láttatják azt és azonosulnak vele, mely képes a brand reputációját elősegíteni. Ha a velünk dolgozó influencer például egy kompetitív márka termékéről posztol a mi együttműködésünket követő napokban, azzal nemcsak a mi márkacéljainkat nem tudja szolgálni, de saját reputációjának is elég komoly kárt okoz. A hitelesség a legnagyobb alapfeltétel, mi az autenticitás és az elérések mellett ez alapján választunk márkaképviselőt.” – mondta Mérő Ádám, a Coca-Cola regionális connection managere a márkák szempontjait vizsgáló kerekasztal-beszélgetésen.

Kipukkad a lufi?

És hogy mi a helyzet azzal a bizonyos lufival? Pamkutya szerint már kipukkadóban van, a cégeknek mostmár tényleg jobban a követőszámok mögé kell nézni és meggyőződni az adott véleményvezér hitelességéről. Csecse Attila álláspontja pedig, hogy attól, hogy egyre több, magát influencernek valló szereplő jelenik meg a piacon, ez a másiknak a munkáját nem befolyásolja, tekintve, hogy egymás után is megnézhetők a kontentkészítők tartalmai – a videóik bármikor elérhetők maradnak. Iszak Eszter pedig úgy véli, a lufi sosem fog igazán kipukkadni, hiszen folyamatosan új platformokkal találkozhatnak a követők. Így szerinte lehet, hogy egy bizonyos csatorna népszerűsége elmúlik, de jön helyette másik, amelyre először a fiatalabb felhasználók váltanak át, majd követi őket az idősebb közönség is.

Mérő Ádám is a fejlődésben hisz: “Minden típusú csatornának volt és jelenleg is van életgörbéje, majd letisztul és megtalálja a helyét a többi platform között. Az influencer pályák is hasonló utat járhatnak majd be, így hamarosan csökkenhet a piacon a véleményvezérekkel kapcsolatos zaj, miközben majd növekedhet az elköteleződés a márkák, a képviselők és a közönség oldaláról is. Sőt, szerintem a collective influencer együttműködés lesz az új irány.”

Forrás: Élelmiszer Online


Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.