Így lehet híres és még híresebb a márkád

Algoritmus-változások, belépési küszöbök, rajongó behozás, platformok közötti átjárás, autenticitás, újramuse-olás, be- és kikövetés, és megannyi kifejezés, amik mind az influenceri pályát érintő kulcsfogalmak. Mindezekre, és még sok más témára kitértek az előadók az Influencer Festival programjain, ahol olyan kérdések is felmerültek, mint hogy ki menjen, ki maradjon? Hová tart az influencer világ? Ki fog pukkanni az a bizonyos lufi? 

Idén először szervezték meg Magyarországon az Influencer Festival rendezvényt, melyre az ország legfontosabb véleményvezéreit, márkaképviselőit, -nagyköveteit, cégvezetőket és a témakör további guruit egyaránt várták. Közel 500 fő vett részt a szeptember 19-ei eseményen, melynek a nagy érdeklődés mellett aktualitását és fontosságát is mutatja, hogy az influencer szakma már az üzleti tervezés, a reputáció- és az issue menedzsment, a coaching, a pszichológia, a HR, a marketing, a PR, a szponzoráció, a reklám, az értékesítés, a tartalomgyártás, a közösségimédia-kezelés, és a kommunikációs iparág számos más szakmáját egyre nagyobb mértékben befolyásolja.

A bevezetőben feltett kérdésekre a válaszokat a szakma szakértőitől, köztük az influencer kommunikáció úttörőjeként a Coca-Cola képviselőitől: a márka connection managerétől, nagykövetétől és influencereitől is kapott a közönség. A jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik.

Nem különálló diszciplína

Az Influencer Festival ezüst fokozatú partnere volt a Fantával együtt a Coca-Cola, amely egyike azoknak a nagyvállalatoknak hazánkban, ahol a kommunikációs szakemberek elsőként kezdtek influencer kommunikációval foglalkozni. A márkát nagykövetként képviseli Iszak Eszter modell-műsorvezető, influencerei között szerepel Csecse Attila és Pamkutya (Béla) videós tartalomgyártók is - ők mindannyian részt vettek a rendezvényen, hogy megosszák tapasztalataikat, tippjeiket a hallgatósággal. Például azt, hogy a jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik. Így pedig nagyobb büdzsé állhat majd az együttműködők rendelkezésére, amely lehetővé teszi a professzionálisabb anyagok létrehozását, ebből kifolyólag az elégedett márkák és az alapos munkájukért elismerést kapó influencerek, valamint a minőségi tartalmakhoz jutó követőtáborok is jól járnak.

A témát a márka specialistái is tovább boncolgatták: “Az influencer marketing nem kezelhető különálló diszciplínaként. A teljes üzleti stratégiánk részeként tekintünk a véleményvezéreinkkel való együttműködésre. Mi főleg azért dolgozunk influencerekkel, mert képesek olyan, főleg fiatal célcsoportokat, nagy tömegben elérni, akiket más médiumok segítségével ilyen hatékonyan nem tudnánk megszólítani.

Mindemellett saját kredibilitásukkal, feléjük elkötelezett rajongóikkal olyan hozzáadott értéket teremtenek a márkának, olyan környezetben láttatják azt és azonosulnak vele, mely képes a brand reputációját elősegíteni. Ha a velünk dolgozó influencer például egy kompetitív márka termékéről posztol a mi együttműködésünket követő napokban, azzal nemcsak a mi márkacéljainkat nem tudja szolgálni, de saját reputációjának is elég komoly kárt okoz. A hitelesség a legnagyobb alapfeltétel, mi az autenticitás és az elérések mellett ez alapján választunk márkaképviselőt.” – mondta Mérő Ádám, a Coca-Cola regionális connection managere a márkák szempontjait vizsgáló kerekasztal-beszélgetésen.

Kipukkad a lufi?

És hogy mi a helyzet azzal a bizonyos lufival? Pamkutya szerint már kipukkadóban van, a cégeknek mostmár tényleg jobban a követőszámok mögé kell nézni és meggyőződni az adott véleményvezér hitelességéről. Csecse Attila álláspontja pedig, hogy attól, hogy egyre több, magát influencernek valló szereplő jelenik meg a piacon, ez a másiknak a munkáját nem befolyásolja, tekintve, hogy egymás után is megnézhetők a kontentkészítők tartalmai – a videóik bármikor elérhetők maradnak. Iszak Eszter pedig úgy véli, a lufi sosem fog igazán kipukkadni, hiszen folyamatosan új platformokkal találkozhatnak a követők. Így szerinte lehet, hogy egy bizonyos csatorna népszerűsége elmúlik, de jön helyette másik, amelyre először a fiatalabb felhasználók váltanak át, majd követi őket az idősebb közönség is.

Mérő Ádám is a fejlődésben hisz: “Minden típusú csatornának volt és jelenleg is van életgörbéje, majd letisztul és megtalálja a helyét a többi platform között. Az influencer pályák is hasonló utat járhatnak majd be, így hamarosan csökkenhet a piacon a véleményvezérekkel kapcsolatos zaj, miközben majd növekedhet az elköteleződés a márkák, a képviselők és a közönség oldaláról is. Sőt, szerintem a collective influencer együttműködés lesz az új irány.”

Forrás: Élelmiszer Online


A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról

A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról 

A SZÉP-kártya felhasználási szabályainak 2025. január elsejei módosítása milyen hatással lehet a hazai turizmus és vendéglátás szektorra?
Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.