Így lehet híres és még híresebb a márkád

Algoritmus-változások, belépési küszöbök, rajongó behozás, platformok közötti átjárás, autenticitás, újramuse-olás, be- és kikövetés, és megannyi kifejezés, amik mind az influenceri pályát érintő kulcsfogalmak. Mindezekre, és még sok más témára kitértek az előadók az Influencer Festival programjain, ahol olyan kérdések is felmerültek, mint hogy ki menjen, ki maradjon? Hová tart az influencer világ? Ki fog pukkanni az a bizonyos lufi? 

Idén először szervezték meg Magyarországon az Influencer Festival rendezvényt, melyre az ország legfontosabb véleményvezéreit, márkaképviselőit, -nagyköveteit, cégvezetőket és a témakör további guruit egyaránt várták. Közel 500 fő vett részt a szeptember 19-ei eseményen, melynek a nagy érdeklődés mellett aktualitását és fontosságát is mutatja, hogy az influencer szakma már az üzleti tervezés, a reputáció- és az issue menedzsment, a coaching, a pszichológia, a HR, a marketing, a PR, a szponzoráció, a reklám, az értékesítés, a tartalomgyártás, a közösségimédia-kezelés, és a kommunikációs iparág számos más szakmáját egyre nagyobb mértékben befolyásolja.

A bevezetőben feltett kérdésekre a válaszokat a szakma szakértőitől, köztük az influencer kommunikáció úttörőjeként a Coca-Cola képviselőitől: a márka connection managerétől, nagykövetétől és influencereitől is kapott a közönség. A jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik.

Nem különálló diszciplína

Az Influencer Festival ezüst fokozatú partnere volt a Fantával együtt a Coca-Cola, amely egyike azoknak a nagyvállalatoknak hazánkban, ahol a kommunikációs szakemberek elsőként kezdtek influencer kommunikációval foglalkozni. A márkát nagykövetként képviseli Iszak Eszter modell-műsorvezető, influencerei között szerepel Csecse Attila és Pamkutya (Béla) videós tartalomgyártók is - ők mindannyian részt vettek a rendezvényen, hogy megosszák tapasztalataikat, tippjeiket a hallgatósággal. Például azt, hogy a jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik. Így pedig nagyobb büdzsé állhat majd az együttműködők rendelkezésére, amely lehetővé teszi a professzionálisabb anyagok létrehozását, ebből kifolyólag az elégedett márkák és az alapos munkájukért elismerést kapó influencerek, valamint a minőségi tartalmakhoz jutó követőtáborok is jól járnak.

A témát a márka specialistái is tovább boncolgatták: “Az influencer marketing nem kezelhető különálló diszciplínaként. A teljes üzleti stratégiánk részeként tekintünk a véleményvezéreinkkel való együttműködésre. Mi főleg azért dolgozunk influencerekkel, mert képesek olyan, főleg fiatal célcsoportokat, nagy tömegben elérni, akiket más médiumok segítségével ilyen hatékonyan nem tudnánk megszólítani.

Mindemellett saját kredibilitásukkal, feléjük elkötelezett rajongóikkal olyan hozzáadott értéket teremtenek a márkának, olyan környezetben láttatják azt és azonosulnak vele, mely képes a brand reputációját elősegíteni. Ha a velünk dolgozó influencer például egy kompetitív márka termékéről posztol a mi együttműködésünket követő napokban, azzal nemcsak a mi márkacéljainkat nem tudja szolgálni, de saját reputációjának is elég komoly kárt okoz. A hitelesség a legnagyobb alapfeltétel, mi az autenticitás és az elérések mellett ez alapján választunk márkaképviselőt.” – mondta Mérő Ádám, a Coca-Cola regionális connection managere a márkák szempontjait vizsgáló kerekasztal-beszélgetésen.

Kipukkad a lufi?

És hogy mi a helyzet azzal a bizonyos lufival? Pamkutya szerint már kipukkadóban van, a cégeknek mostmár tényleg jobban a követőszámok mögé kell nézni és meggyőződni az adott véleményvezér hitelességéről. Csecse Attila álláspontja pedig, hogy attól, hogy egyre több, magát influencernek valló szereplő jelenik meg a piacon, ez a másiknak a munkáját nem befolyásolja, tekintve, hogy egymás után is megnézhetők a kontentkészítők tartalmai – a videóik bármikor elérhetők maradnak. Iszak Eszter pedig úgy véli, a lufi sosem fog igazán kipukkadni, hiszen folyamatosan új platformokkal találkozhatnak a követők. Így szerinte lehet, hogy egy bizonyos csatorna népszerűsége elmúlik, de jön helyette másik, amelyre először a fiatalabb felhasználók váltanak át, majd követi őket az idősebb közönség is.

Mérő Ádám is a fejlődésben hisz: “Minden típusú csatornának volt és jelenleg is van életgörbéje, majd letisztul és megtalálja a helyét a többi platform között. Az influencer pályák is hasonló utat járhatnak majd be, így hamarosan csökkenhet a piacon a véleményvezérekkel kapcsolatos zaj, miközben majd növekedhet az elköteleződés a márkák, a képviselők és a közönség oldaláról is. Sőt, szerintem a collective influencer együttműködés lesz az új irány.”

Forrás: Élelmiszer Online


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.