Így lehet híres és még híresebb a márkád

Algoritmus-változások, belépési küszöbök, rajongó behozás, platformok közötti átjárás, autenticitás, újramuse-olás, be- és kikövetés, és megannyi kifejezés, amik mind az influenceri pályát érintő kulcsfogalmak. Mindezekre, és még sok más témára kitértek az előadók az Influencer Festival programjain, ahol olyan kérdések is felmerültek, mint hogy ki menjen, ki maradjon? Hová tart az influencer világ? Ki fog pukkanni az a bizonyos lufi? 

Idén először szervezték meg Magyarországon az Influencer Festival rendezvényt, melyre az ország legfontosabb véleményvezéreit, márkaképviselőit, -nagyköveteit, cégvezetőket és a témakör további guruit egyaránt várták. Közel 500 fő vett részt a szeptember 19-ei eseményen, melynek a nagy érdeklődés mellett aktualitását és fontosságát is mutatja, hogy az influencer szakma már az üzleti tervezés, a reputáció- és az issue menedzsment, a coaching, a pszichológia, a HR, a marketing, a PR, a szponzoráció, a reklám, az értékesítés, a tartalomgyártás, a közösségimédia-kezelés, és a kommunikációs iparág számos más szakmáját egyre nagyobb mértékben befolyásolja.

A bevezetőben feltett kérdésekre a válaszokat a szakma szakértőitől, köztük az influencer kommunikáció úttörőjeként a Coca-Cola képviselőitől: a márka connection managerétől, nagykövetétől és influencereitől is kapott a közönség. A jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik.

Nem különálló diszciplína

Az Influencer Festival ezüst fokozatú partnere volt a Fantával együtt a Coca-Cola, amely egyike azoknak a nagyvállalatoknak hazánkban, ahol a kommunikációs szakemberek elsőként kezdtek influencer kommunikációval foglalkozni. A márkát nagykövetként képviseli Iszak Eszter modell-műsorvezető, influencerei között szerepel Csecse Attila és Pamkutya (Béla) videós tartalomgyártók is - ők mindannyian részt vettek a rendezvényen, hogy megosszák tapasztalataikat, tippjeiket a hallgatósággal. Például azt, hogy a jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik. Így pedig nagyobb büdzsé állhat majd az együttműködők rendelkezésére, amely lehetővé teszi a professzionálisabb anyagok létrehozását, ebből kifolyólag az elégedett márkák és az alapos munkájukért elismerést kapó influencerek, valamint a minőségi tartalmakhoz jutó követőtáborok is jól járnak.

A témát a márka specialistái is tovább boncolgatták: “Az influencer marketing nem kezelhető különálló diszciplínaként. A teljes üzleti stratégiánk részeként tekintünk a véleményvezéreinkkel való együttműködésre. Mi főleg azért dolgozunk influencerekkel, mert képesek olyan, főleg fiatal célcsoportokat, nagy tömegben elérni, akiket más médiumok segítségével ilyen hatékonyan nem tudnánk megszólítani.

Mindemellett saját kredibilitásukkal, feléjük elkötelezett rajongóikkal olyan hozzáadott értéket teremtenek a márkának, olyan környezetben láttatják azt és azonosulnak vele, mely képes a brand reputációját elősegíteni. Ha a velünk dolgozó influencer például egy kompetitív márka termékéről posztol a mi együttműködésünket követő napokban, azzal nemcsak a mi márkacéljainkat nem tudja szolgálni, de saját reputációjának is elég komoly kárt okoz. A hitelesség a legnagyobb alapfeltétel, mi az autenticitás és az elérések mellett ez alapján választunk márkaképviselőt.” – mondta Mérő Ádám, a Coca-Cola regionális connection managere a márkák szempontjait vizsgáló kerekasztal-beszélgetésen.

Kipukkad a lufi?

És hogy mi a helyzet azzal a bizonyos lufival? Pamkutya szerint már kipukkadóban van, a cégeknek mostmár tényleg jobban a követőszámok mögé kell nézni és meggyőződni az adott véleményvezér hitelességéről. Csecse Attila álláspontja pedig, hogy attól, hogy egyre több, magát influencernek valló szereplő jelenik meg a piacon, ez a másiknak a munkáját nem befolyásolja, tekintve, hogy egymás után is megnézhetők a kontentkészítők tartalmai – a videóik bármikor elérhetők maradnak. Iszak Eszter pedig úgy véli, a lufi sosem fog igazán kipukkadni, hiszen folyamatosan új platformokkal találkozhatnak a követők. Így szerinte lehet, hogy egy bizonyos csatorna népszerűsége elmúlik, de jön helyette másik, amelyre először a fiatalabb felhasználók váltanak át, majd követi őket az idősebb közönség is.

Mérő Ádám is a fejlődésben hisz: “Minden típusú csatornának volt és jelenleg is van életgörbéje, majd letisztul és megtalálja a helyét a többi platform között. Az influencer pályák is hasonló utat járhatnak majd be, így hamarosan csökkenhet a piacon a véleményvezérekkel kapcsolatos zaj, miközben majd növekedhet az elköteleződés a márkák, a képviselők és a közönség oldaláról is. Sőt, szerintem a collective influencer együttműködés lesz az új irány.”

Forrás: Élelmiszer Online


Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson

Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson 

A Balaton-átúszás 5,2 km-es távján 10500-an vágnak majd neki, hogy Révfülöpről átússzanak Balatonboglárra.
Ízek, illatok, zongora, Balaton

Ízek, illatok, zongora, Balaton 

Nem minden nap láthatunk olyan zongorát a balatoni utcákon, amelyet külön biztonsági szakemberek őriznek.
Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden

Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden 

Közel kétszáz, a Balaton térségében tanuló általános és középiskolás ismerkedhetett meg a vitorlázással három napon keresztül Balatonfüreden, a Kékszalag Portban.
Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján

Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján 

Van egy hely Budapesten, ahol a tudomány több száz éves öröksége, legendás történetek és modern kérdések találkoznak.
Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten

Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten 

Június 26–27-én Budapestre érkezik a China Brand Fair, Közép-Európa egyik legnagyobb kínai üzleti és kulturális rendezvénye.
Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén

Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén 

Mintegy 140 cigányzenekar szórakoztatta a magyar vendéglátóhelyek közönségét a Dankó Pista Emléknapon.
Panaszkodnak a Balaton zöld vízére

Panaszkodnak a Balaton zöld vízére 

Az összegyűlt algatömeg a szél keltette áramlások hatására gyorsan el is tűnhet, míg más tóterületeken akár meg is jelenhet.
Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból

Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból 

A tárlaton Hollywood magyar királyának műtermét is megidézik.
Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban

Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban  

A világ legjobb városrész-fejlesztése díjat nyerte el a Liget Budapest Projekt az ingatlanok Oscar-díjának is hívott megmérettetésen.
Rejtett veszély a Balaton déli oldalán

Rejtett veszély a Balaton déli oldalán 

A marásvonal mintegy 60 kilométer hosszú, víz alatti árok, amely Balatonkeresztúr és Balatonvilágos között található, jellemzően 500-1000 méterre a parttól.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.