Inkább eszünk, mint nyaralunk

Egyre csúnyább számokat produkálnak a SZÉP-kártyák a szálláshelyeken, pedig ennek az adókedvezményes juttatásnak eredetileg éppen az volt a célja, hogy élénkítse a hazai turizmust.

Ehhez képest az idei nyári főszezon első hónapjában, júliusban 40 százalékkal kevesebbet költöttek SZÉP-kártyával szálláshelyekre, mint 2021-ben, amikor a járvány után újra szabaddá vált a belföldi nyaralás - írja a 24.hu.

Ráadásul az időközben jócskán megemelkedett szállásárakat is beszámolva a felhasználás visszaesése még nagyobb. Ezt augusztusban tetézhette még az is, hogy újra szabadon lehetett bevásárolni a boltokban s SZÉP-kártyás pénzekből.

Tovább csökken a kereskedelmi szálláshelyeken beváltott Széchenyi Pihenőkártyák (SZÉP-kártyák) értéke: júniusban 100 millió, júliusban pedig már 549 millió forinttal kisebb összegben fizettek így a hazai szállásadóknál, mint egy évvel korábban – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökséghez beérkező, a Központi Statisztikai Hivatal által közölt adatokból. A Covid-járvány utáni első normál nyári üdülési szezonnak számító 2021-hez képest nagyobb a visszaesés:

az idén júniusban 1,25 milliárddal, júliusban pedig 3,65 milliárddal kisebb lett a szálláshelyek pihenőkártyás bevétele.

Az inflációt is figyelembe véve még jelentősebb a csökkenés. A KSH adatai szerint ugyanis a szálláshely-szolgáltatásban az árak júniusban 23,4 százalékkal, júliusban pedig 22,5 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban, tehát reálértéken még kisebb a SZÉP-kártyák felhasználása erre a célra.

A júniusi, 100 milliós pihenőkártyás bevételkiesés főként a kisebb szolgáltatókat sújtotta: a panziók és a közösségi szálláshelyek (ezek az ifjúsági és turistaszállók) forgalma 22 százalékkal, a kempingeké 17 százalékkal, az üdülőházaké 12 százalékkal maradt el a tavaly júniusitól. A panziók bevételkiesése volt a legnagyobb: 53 millió forint. A SZÉP-kártyák túlnyomó többségét a szállodákban váltják be az emberek, itt a visszaesés júniusban még alig volt érezhető, júliusban viszont már 457 millióval, 4,669 milliárd forintra csökkent a pihenőkártyás forgalom az előző év azonos időszakához képest.

Tovább olvasok >>

Forrás: 24.hu


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.