Keressük a legjobb turisztikai kommunikációs projekteket

A Turizmus Trend 2015-ben is keresi a legjobb hazai turisztikai kommunikációs projekteket. Meghosszabbított nevezési határidő: 2015. március. 6. 

Még nem késő beadni a nevezéseket az Iránytű 2015-ös versenyére! Aki még hezitálna, olvassa el beszámolónkat az Iránytű 2014-es nagy sikerű eredményhirdetéséről! További információ és jelentkezés ezen a linken!

A Turizmus Trend immár hagyományosan meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből. Utazási irodák, nonprofit szervezetek (Tourinform irodák, turisztikai hivatalok, TDM-szervezetek, egyesületek), szállodák, továbbá az általuk megbízott kreatív és reklámügynökségek nevezéseit vártuk az elmúlt két hónapban.

Idén több újítás is volt a verseny lebonyolításában. Maradt a már megszokott 6 kategória (print, web, eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és reklámkampányok), de a webes megoldásokat kiegészítettük alkalmazásokkal, közösségimédia kampányokkal és mobilapplikációkkal. Idén először alakítottunk ki online zsűrizést, hogy minél többen szavazhassanak, így a web kategória pályázatait lehetett pontozni.

2014-ben először már nem csak a dobogós munkákat szerettük volna elismerni, hanem a döntőbe/ shortlistre jutott megoldásokat is. Még egy újdonságot hozott az idei év, egészen pontosan azt, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel egy héttel kitoltuk a nevezési határidőt, így február 28. helyett március 7-ig fogadtuk a beérkezett anyagokat.

Ebben az évben rekordszámú nevezés érkezett a versenyre, közel 60 darab. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan print kategóriában érkezett. Itt 21 nevezést regisztráltunk, de a web kategória sem sokkal volt lemaradva összesen 14 projekttel.

A zsűri és a nagyközönség véleménye alapján végül összesen 31 oklevelet, illetve díjat osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken, a dobogósokon és a közönségdíjazottakon kívül kiosztottunk egy különdíjat az év leghatékonyabb kommunikációs kampányáért, valamint egy fődíjat az év turisztikai kommunikációs kampányáért.

A zsűrizésről

A beadott munkákat szakmai zsűri is értékelte, a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Déri Szilvia, marketingigazgató, Tensi Holiday, Krémer Julianna, művészeti vezető, Professional Publishing Hungary, Körömi Csenge, senior grafikus, Professional Publishing Hungary, Lunczner Ádám, onlinemarketing-szakértő, Mráz Gergő, key account manager, Turizmus Trend, Szántó Zoltán, főszerkesztő, Turizmus Trend.

A zsűri véleménye szerint nagyon sok kreatív projekt érkezett, amelyeket változatosságuk miatt sok esetben nem volt könnyű összemérni egymással. Gyakran alakult ki szakmai vita a zsűri kreatív és a turisztikai szakmát képviselő tagjai között egy-egy pályaművel kapcsolatban, de a végső sorrend híven tükrözi a pályázatok színvonalát. A jövőre nézve fontos tapasztalat, hogy a pályázók lehetőleg tegyék elérhetővé anyagukat online módon, mert így könnyebb az előzsűrizés.

Ők voltak a legjobbak

És most következzenek a legjobb kommunikációs megoldások az egyes kategóriákban.

1. PRINT KATEGÓRIA

A kategóriát idén két részre bontottuk a könnyebb összehasonlíthatóság érdekében. Így utazási katalógusok és város/ területi marketing alkategóriában is osztottunk díjat.

SHORTLISTEN MARADT:

Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

ETO PARK HOTEL ****Business&Stadium Győr Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

Buddha-Bar hotel Budapest Klotild Palace: Best International Hotel Interior 2013-2014 pályázati anyag Pályázó: Mellow Mood Invest

Asztalra varázsolt vendégszeretet Pályázó: Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 3. HELYEZETT: • Irány az erdő! Pályázó: Mecsekerdő Zrt.

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 2. HELYEZETT: • II. Győri meséskönyvem - városfelfedezés játékos formában Pályázó: Győri Megyei Jogú Város Önkormányzata

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 1. HELYEZETT: • Visit Pécs Szellem/ Tér/Kép Pályázó: Irány Pécs Turisztikai Nonprofit Kft.

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 3. HELYEZETT: • Baggio katalógus Pályázó: Monogramma Kft.

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 2. HELYEZETT: • Budavár Tours Kft. Utazási katalógus 2014 tavasz-nyár-ősz Pályázó: Budavár Tours

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 1. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság

2. WEB KATEGÓRIA

A zsűri véleménye alapján

3. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság

2. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. 

2. HELYEZETT: • Megújult a Cityrama weboldala Pályázó: CRB CITYRAMA Kft. 

1. HELYEZETT: • Budavár Tours Hellovilag.hu új utazási magazin a Budavár Tours égisze alatt Pályázó: Budavár Tours Kft.

A közönségszavazás alapján:

3. HELYEZETT: • Family Wellness - Együtt pihen a család! Pályázó: Aquaworld Budapest 

2. HELYEZETT: • Az "Én Légitársaságom" díj Pályázó: Weco Online Kft. És Live PR Kft. 

1. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.

 

3. ESEMÉNYMARKETING KATEGÓRIA

3. HELYEZETT: • Az ÉV Szállása Verseny Pályázó: Szallas.hu Kft., kommunikációs partner: SAKKOM Interaktív Kft.

2. HELYEZETT: • II. Aquaworld Ergométeres-és Medencés Sárkányhajó Kupa Pályázó: Aquaworld Budapest

1. HELYEZETT: • Gyermek képviselőtestület Pályázó: Kaboom

4. HIRDETÉSEK KATEGÓRIA

SHORTLISTEN MARADT:

„Mi már készülünk a nyárra!" Pályázó: Sóstó-Gyógyfürdők Zrt.

Hungary NEXT koncepció országmárka Pályázó: Hungary NEXT országmárka-műhely

3. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázsfilm Pályázó: HG 360 Reklámügynökség

2. HELYEZETT: • Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

1. HELYEZETT: • Harmónia testnek és léleknek Pályázó: Spirit Hotel Gyógyszálloda

5. KOMMUNIKÁCIÓ AZ ELADÁS HELYÉN (POS) KATEGÓRIA

2. HELYEZETT: • Nyíregyháza az Utazás 2013 nemzetközi idegenforgalmi kiállításon Pályázó: Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft.

1. HELYEZETT: • Tourinform Miskolc - Miskolc Bolt - Miskolc kávézó- Információs iroda Miskolc szívében Pályázó: MIDMAR Nonprofit Kft.

 

6. REKLÁMKAMPÁNYOK KATEGÓRIA

3. HELYEZETT: • Ajándékozza a világot karácsonyra! Pályázó: KLM

2. HELYEZETT: • Termáljég Kúra Pályázó: Front Page Communications 

2. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázskampány Pályázó: HG360 Reklámügynökség

Fődíj és különdíj

Az Év leghatékonyabb turisztikai kommunikációja különdíjat Mráz Gergő, a Turizmus Trend key account managere adta át a Tök jó Zalakaroson! - szezonnyitó programsorozatért a pályázó Zalakarosi Turisztikai Egyesület képviselőinek.

A szakmai zsűri azért tartotta fontosnak a díj kiosztását, mivel általánosan megfigyelhető volt, hogy a beadott pályázatok ritkán tartalmaztak eredményről, elérésről beszámoló részeket.

Végezetül kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Kampánya. A díj elnyerésében fontos szempont volt, hogy az adott cég ne csak egy féle médiafelülettel nevezzen, illetve számított a kreativitás, a kivitelezés és a hatékonyság is.

AZ ÉV TURISZTIKAI KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYA

AGRA kommunikációs csomag

Pályázó: Az Agra Kulturális Társaság

A díjazottaknak gratulálunk, ugyanakkor minden pályázónak köszönjük, hogy jelentkezett versenyünkre. Ne csüggedjenek, jövőre is lesz Iránytű kommunikációs verseny!


Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.