Keressük a legjobb turisztikai kommunikációs projekteket

A Turizmus Trend 2015-ben is keresi a legjobb hazai turisztikai kommunikációs projekteket. Meghosszabbított nevezési határidő: 2015. március. 6. 

Még nem késő beadni a nevezéseket az Iránytű 2015-ös versenyére! Aki még hezitálna, olvassa el beszámolónkat az Iránytű 2014-es nagy sikerű eredményhirdetéséről! További információ és jelentkezés ezen a linken!

A Turizmus Trend immár hagyományosan meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből. Utazási irodák, nonprofit szervezetek (Tourinform irodák, turisztikai hivatalok, TDM-szervezetek, egyesületek), szállodák, továbbá az általuk megbízott kreatív és reklámügynökségek nevezéseit vártuk az elmúlt két hónapban.

Idén több újítás is volt a verseny lebonyolításában. Maradt a már megszokott 6 kategória (print, web, eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és reklámkampányok), de a webes megoldásokat kiegészítettük alkalmazásokkal, közösségimédia kampányokkal és mobilapplikációkkal. Idén először alakítottunk ki online zsűrizést, hogy minél többen szavazhassanak, így a web kategória pályázatait lehetett pontozni.

2014-ben először már nem csak a dobogós munkákat szerettük volna elismerni, hanem a döntőbe/ shortlistre jutott megoldásokat is. Még egy újdonságot hozott az idei év, egészen pontosan azt, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel egy héttel kitoltuk a nevezési határidőt, így február 28. helyett március 7-ig fogadtuk a beérkezett anyagokat.

Ebben az évben rekordszámú nevezés érkezett a versenyre, közel 60 darab. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan print kategóriában érkezett. Itt 21 nevezést regisztráltunk, de a web kategória sem sokkal volt lemaradva összesen 14 projekttel.

A zsűri és a nagyközönség véleménye alapján végül összesen 31 oklevelet, illetve díjat osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken, a dobogósokon és a közönségdíjazottakon kívül kiosztottunk egy különdíjat az év leghatékonyabb kommunikációs kampányáért, valamint egy fődíjat az év turisztikai kommunikációs kampányáért.

A zsűrizésről

A beadott munkákat szakmai zsűri is értékelte, a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Déri Szilvia, marketingigazgató, Tensi Holiday, Krémer Julianna, művészeti vezető, Professional Publishing Hungary, Körömi Csenge, senior grafikus, Professional Publishing Hungary, Lunczner Ádám, onlinemarketing-szakértő, Mráz Gergő, key account manager, Turizmus Trend, Szántó Zoltán, főszerkesztő, Turizmus Trend.

A zsűri véleménye szerint nagyon sok kreatív projekt érkezett, amelyeket változatosságuk miatt sok esetben nem volt könnyű összemérni egymással. Gyakran alakult ki szakmai vita a zsűri kreatív és a turisztikai szakmát képviselő tagjai között egy-egy pályaművel kapcsolatban, de a végső sorrend híven tükrözi a pályázatok színvonalát. A jövőre nézve fontos tapasztalat, hogy a pályázók lehetőleg tegyék elérhetővé anyagukat online módon, mert így könnyebb az előzsűrizés.

Ők voltak a legjobbak

És most következzenek a legjobb kommunikációs megoldások az egyes kategóriákban.

1. PRINT KATEGÓRIA

A kategóriát idén két részre bontottuk a könnyebb összehasonlíthatóság érdekében. Így utazási katalógusok és város/ területi marketing alkategóriában is osztottunk díjat.

SHORTLISTEN MARADT:

Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

ETO PARK HOTEL ****Business&Stadium Győr Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

Buddha-Bar hotel Budapest Klotild Palace: Best International Hotel Interior 2013-2014 pályázati anyag Pályázó: Mellow Mood Invest

Asztalra varázsolt vendégszeretet Pályázó: Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 3. HELYEZETT: • Irány az erdő! Pályázó: Mecsekerdő Zrt.

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 2. HELYEZETT: • II. Győri meséskönyvem - városfelfedezés játékos formában Pályázó: Győri Megyei Jogú Város Önkormányzata

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 1. HELYEZETT: • Visit Pécs Szellem/ Tér/Kép Pályázó: Irány Pécs Turisztikai Nonprofit Kft.

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 3. HELYEZETT: • Baggio katalógus Pályázó: Monogramma Kft.

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 2. HELYEZETT: • Budavár Tours Kft. Utazási katalógus 2014 tavasz-nyár-ősz Pályázó: Budavár Tours

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 1. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság

2. WEB KATEGÓRIA

A zsűri véleménye alapján

3. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság

2. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. 

2. HELYEZETT: • Megújult a Cityrama weboldala Pályázó: CRB CITYRAMA Kft. 

1. HELYEZETT: • Budavár Tours Hellovilag.hu új utazási magazin a Budavár Tours égisze alatt Pályázó: Budavár Tours Kft.

A közönségszavazás alapján:

3. HELYEZETT: • Family Wellness - Együtt pihen a család! Pályázó: Aquaworld Budapest 

2. HELYEZETT: • Az "Én Légitársaságom" díj Pályázó: Weco Online Kft. És Live PR Kft. 

1. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.

 

3. ESEMÉNYMARKETING KATEGÓRIA

3. HELYEZETT: • Az ÉV Szállása Verseny Pályázó: Szallas.hu Kft., kommunikációs partner: SAKKOM Interaktív Kft.

2. HELYEZETT: • II. Aquaworld Ergométeres-és Medencés Sárkányhajó Kupa Pályázó: Aquaworld Budapest

1. HELYEZETT: • Gyermek képviselőtestület Pályázó: Kaboom

4. HIRDETÉSEK KATEGÓRIA

SHORTLISTEN MARADT:

„Mi már készülünk a nyárra!" Pályázó: Sóstó-Gyógyfürdők Zrt.

Hungary NEXT koncepció országmárka Pályázó: Hungary NEXT országmárka-műhely

3. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázsfilm Pályázó: HG 360 Reklámügynökség

2. HELYEZETT: • Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

1. HELYEZETT: • Harmónia testnek és léleknek Pályázó: Spirit Hotel Gyógyszálloda

5. KOMMUNIKÁCIÓ AZ ELADÁS HELYÉN (POS) KATEGÓRIA

2. HELYEZETT: • Nyíregyháza az Utazás 2013 nemzetközi idegenforgalmi kiállításon Pályázó: Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft.

1. HELYEZETT: • Tourinform Miskolc - Miskolc Bolt - Miskolc kávézó- Információs iroda Miskolc szívében Pályázó: MIDMAR Nonprofit Kft.

 

6. REKLÁMKAMPÁNYOK KATEGÓRIA

3. HELYEZETT: • Ajándékozza a világot karácsonyra! Pályázó: KLM

2. HELYEZETT: • Termáljég Kúra Pályázó: Front Page Communications 

2. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázskampány Pályázó: HG360 Reklámügynökség

Fődíj és különdíj

Az Év leghatékonyabb turisztikai kommunikációja különdíjat Mráz Gergő, a Turizmus Trend key account managere adta át a Tök jó Zalakaroson! - szezonnyitó programsorozatért a pályázó Zalakarosi Turisztikai Egyesület képviselőinek.

A szakmai zsűri azért tartotta fontosnak a díj kiosztását, mivel általánosan megfigyelhető volt, hogy a beadott pályázatok ritkán tartalmaztak eredményről, elérésről beszámoló részeket.

Végezetül kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Kampánya. A díj elnyerésében fontos szempont volt, hogy az adott cég ne csak egy féle médiafelülettel nevezzen, illetve számított a kreativitás, a kivitelezés és a hatékonyság is.

AZ ÉV TURISZTIKAI KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYA

AGRA kommunikációs csomag

Pályázó: Az Agra Kulturális Társaság

A díjazottaknak gratulálunk, ugyanakkor minden pályázónak köszönjük, hogy jelentkezett versenyünkre. Ne csüggedjenek, jövőre is lesz Iránytű kommunikációs verseny!


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.