Mint Kovács Judit, a gyenesdiási Tourinform iroda vezetője elmondta, a vendégek nagyon pozitívan fogadták a strandon elvégzett fejlesztéseket, a keleti oldalon rendbe tett pázsitot, az új napozóstégeket, játszótéri elemeket, napvitorlákat, a sétányok lekövezését, a gyerekkuckót, a felújított, bővített sportpályákat.
A település turisztikai szolgáltatóit a mintegy százfős tagsággal rendelkező Gyenesdiási Turisztikai Egyesület fogja össze. A tagságát jelentős részben szálláshelyek, vendéglátóegységek, programokat biztosító helyek adják.
Az idei szezon újdonsága volt a Gasztro Kártya bevezetése, amivel az egyesületben tagsággal rendelkező helyi vendéglátóhelyek felé szeretnék irányítani a faluban megszállókat. Az ingyenes kártya alapján az érintett vendéglátóhelyek a tagoknál megszálló vendégek számára 10 százalék kedvezményt biztosítanak az a’la carte fogyasztásból. A kártya érdekessége, hogy maguk a tagok is kedvezményt kapnak rá.
Ezzel akarják ösztönözni, hogy ők is megismerjék a helyi vendéglátóhelyeket, és ajánlják a vendégeiknek.
A szezonról konkrét forgalmi adatok még nincsenek, de Kovács Judit szerint a szállásadók, a vendéglátóegységek és a programok működtetői is pozitívan nyilatkoznak az eredményekről.
Kovács Judit szerint továbbra is nagy kihívás a tavasz és az ősz kínálatának fejlesztése - olvasható a Balatontipp oldalán.
Forrás: Balatontipp.hu