Komoly cargo-kapcsolat jött létre a budapesti repülőtér és Kína között

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Sanghajban a Budapest Airport és a Ningbo International Airport & Logistics Development Company. A Ningbo International Airport egy jelentős cargo fejlesztési potenciállal rendelkező repülőtér, amely Kína legfejlettebb gazdasági térségében, Sanghajtól mindössze 200 km-re fekszik. Az együttműködéstől elsősorban a cargo-kapcsolatok fellendülését remélik a felek.

A Budapest Airport és a Ningbo International Airport képviselői már 2014-ben felvették a közvetlen kapcsolatot, és most megállapodás formájában is keretet szabtak az egyre szorosabbá váló együttműködésüknek – ami egyébként összhangban van a magyar diplomácia keleti nyitás politikájával. Dr. Szabó László külgazdasági és külügyminiszter-helyettes 2015. júniusában Ningboban megbeszélést folytatott Zhejiang tartomány kormányzó-helyettesével és Ningbo város polgármesterével. A találkozó során Szabó László üdvözölte a Budapest-Ningbo légi- és cargo járat elindításának lehetőségét. A miniszterhelyettes hangsúlyozta, hogy a közvetlen légi járat és cargo kapcsolat létrehozása nagymértékben hozzájárulhat a magyar-kínai gazdasági, kereskedelmi és turisztikai kapcsolatok további erősödéséhez. A kínai Ningbo Airport vezetői korábban Budapesten tájékozódtak a kelet-közép európai térség fejlesztési kilátásairól, a közvetlen cargo-járatok elindításának lehetőségéről. Most ezt a párbeszédet sikerült magasabb szintre emelni a stratégiai együttműködési megállapodás aláírásával, amelyen megjelent Pintér Olivér Pál, Magyarország sanghaji helyettes főkonzulja, illetve kínai részről Wang Renzhou, Ningbo város polgármester-helyettese. A dokumentumot a Budapest Airport részéről René Droese, cargo- és ingatlangazdálkodási igazgató és Kossuth József senior cargo menedzser, míg kínai részről Zheng Zhiyin, a Ningbo International Airport and Logistics Development Company igazgatója írta alá.

A Ningbo International Airport a Jangce folyó torkolatának térségében az egyik leggyorsabban fejlődő légikikötő, amely 2014-ben 6,36 millió utast és mintegy 113 000 tonna légi árut kezelt. A repülőtér 3,2 kilométeres futópályája valamennyi nagy kapacitású cargo-gép fogadására alkalmas. A térség gazdasági jelentőségét növeli, hogy a repülőtér mellett nagy forgalmú tengeri kikötővel is rendelkezik. A repülőtér tervei szerint 5 éven belül, 2020-ban már 12 millió utast és 500.000 tonna árut kezel majd; a legjelentősebb fejlődés a cargo területen várható.

„Rendkívül nagy jelentőséget tulajdonítok a most aláírt stratégiai együttműködési megállapodásnak, hiszen mind a Budapest Airport, mind a Ningbo Airport abban érdekelt, hogy rövidesen közvetlen cargo-járat közlekedjen Kína és Magyarország között.” – jelentette ki René Droese, a Budapest Airport cargo- és ingatlangazdálkodási igazgatója a megállapodás aláírásakor. Hozzátette: „A mostani megállapodás azonban szélesebb körű együttműködést irányoz elő, hiszen a két repülőtér szakemberei közvetlen információcseréről, know-how átadásról is döntöttek. Budapest ideális kelet-európai logisztikai- elosztó bázis lehet a kínai exportőrök számára, hiszen a repülőterünk 1000 kilométeres vonzáskörzetében nem kevesebb, mint 19 ország található.”

A Budapest Airport küldöttsége egyébként a Sanghaj Expo-területén rendezett Air Cargo China Summit nevű nemzetközi konferencián vesz részt, amelyen a világ vezető légi szállítmányozási szakemberei találkoznak. A budapesti repülőtéren az idei év októberéig, 2014-hez viszonyítva az összesített cargo volumen 2%-os, a légi áru mennyiség pedig 7,6%-os növekedést ért el, amiből az utóbbi nemzetközi viszonylatban is szép eredmény. A kínai áruforgalom is dinamikusan fejlődik, ebben kulcsszerepet játszik az Air China színeiben újraindított pekingi járat, amely heti négy alkalommal repül a magyar és a kínai főváros között, és az utasszállító repülőgép rakterében alkalmanként 10-12 tonnányi teheráru szállítására képes (ún. belly cargo). Figyelemre méltó, hogy a magyar exportőrök szinte a teljes szállítási kapacitást lekötötték, így elsősorban elektronikai és gyógyszeripari termékeket szállítanak Kínába, mintegy negyedével többet, mint a Magyarországra irányuló kínai behozatal.


Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről

Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről 

Manapság sokféle étrendi sajátosság merül fel, és talán még több hóbortszerű divatdiétával találkozhatunk, amelyek olykor nagyon minimális kalóriabevitelre ösztönzik az embereket. Mielőtt bármibe belevágnánk, érdemes tisztázni szervezetünk igényeit.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?