Mindez az amerikai irodákat tömörítő szövetség, az ASTA New Jersey-i régiójának szakmai találkozóján hangzott el, ahol a Magyar Turizmus Zrt. New York-i külképviselete és a Danubius szállodalánc képviselője folytatott tárgyalásokat.
A Magyar Turizmus Zrt. az Egyesült Államokban számos fogyasztói réteg számára népszerűsítette hazánkat, mint biztonságos úti célt áprilisban. Az amerikai utazóközönség által kedvelt, illetve az új, különleges szolgáltatást nyújtó hoteleket mutatta be a társaság New York-i képviseletének Hotel deals in Hungary című webináriuma. A több mint 100 fő részvételével zajlott eseményen a fővárosi helyszínek (a Hotel Moments, a Hotel Palazzo Zichy, a Hotel Aria, a Danubius szállodalánc, a Hotel Benczúr és a Premium Apartmanház) mellett a világörökségi helyszínen megnyílt Hotel Hollókő, az aktív turizmus kedvelőinek pedig a Szt. Orbán Panzió mutakozott be.
A képviselet a cseh turisztikai hivatallal közösen vett részt az Y-generációt megszólító New York Travel Festen. A média képviselőivel és a döntéshozókkal folytatott tárgyalások mellett a két képviselet ún. TED-előadást is tartott. Az MT Zrt. külképviselője kiemelte: Magyarország biztonságos, jól kombinálható más úti célokkal, a magyar gasztronómia számos újítással ötvözi a hagyományokat. A Balassi Intézet New York-i irodájak kiállítása az ikonikus budapesti VII. kerület fejlődéstörténetét mutatta be. Ezen a helyszínen az MT Zrt. exkluzív tárlatvezetést tartott a meghívottak számára, és Frank London világhírű klezmer zenész adott koncertet.
A képviselet és a cseh turisztikai hivatal május közepén MICE roadshow-t szervez az Egyesült Államokban, május végén pedig a Visegrádi Négyek roadshow-jára kerül sor Kanadában.
Az Amerikai Egyesült Államokból érkezők száma az év első két hónapjában minimálisan nőtt, amely a biztonságra és bármely változásra nagyon érzékenyen reagáló utazóközönséget tekintve jelentős eredmény.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.