Legfrissebb adatok: ilyen volt a magyar fürdők teljesítménye a nyári szezonban

Volt, ahol csökkent a látogatószám, de növekedett a bevétel a tavalyi nyárhoz képest, de az sem maradt példa nélkül, hogy áremelés mellett a vendégszám is növekedni tudott. 2017-ben is jól teljesítettek a magyar fürdők, így erős a bázisév, amihez az idei eredményeket hasonlítjuk.

Boros László, a Magyar Fürdőszövetség elnöke elmondta, hogy a szövetség célja az volt, hogy ugyanazt a növekedést tudja produkálni, mint az előző évben. A nyár végi adatokból úgy tűnik, hogy a fejlesztéseket megháláják a vendégek. A  Fürdőszövetség elnöke elmondta, hogy az észak-alföldi fürdőkben - ahol fejlesztések voltak -, ez meg is látszik a látogatószámban: 2 számjegyű növekedést értek el. Mindeközben voltak olyan fürdők, ahol 2 számjegyű visszaesés volt. Kelet-nyugati összehasonlításban a Dunántúlon átlagosan 4%-os visszaesés volt látogatószámban, ehhez viszont 2% bevétel növekedés társult. Ami azt jelenti, hogy az év elejei áremelések még a piac által tolerálható kereteken belül maradtak. A keleti országrészben ezzel szemben 4,5% a látogatószám növekedés. Ehhez társult átlagosan 10% bevétel növekedés.

Egy másik csoportosítás alapján külön vizsgálták a nemzetközi és a regionális jelentőségű fürdőket. Ebből is az látszik, hogy a nagy fürdőknél 2,5%-os a látogatószám növekedés mellett a bevétel 7%-ot emelkedett. A kicsi fürdőknél pedig 3,5% a látogatószám csökkenés - miközben ott is mindenki legalább 0ra kihozta a bevételét - , és egy 5%-os átlagos bevétel növekedést is sikerült elérni.

A számok azt mutatják, hogy az árakban van mozgástere a fürdőknek. A belső kereslet, illetve a külföldi vendégeinknek a növekvő száma bevételi oldalon behozza azokat a többleteket, amik látogatószám oldalon kiesnek. Jó azt látni, hogy a fürdők tudnak árat emelni és tudnak megfelelő szolgáltatást nyújtani. Legalábbis a vendégek ezt igazolják vissza azzal, hogy hajlandóak megfizetni ezeket a magasabb árakat is. Ez mindenképpen jó hír az egész ágazatnak.

Mindemellett a buapest fürdők sem panaszkodhatnak: a Budapest Gyógyfürdői És Hévizei Zrt. értékesítési és marketing igazgatója elmondta, hogy a látogatók többsége külföldi, elsősorban turisztikai attrakcióként keresik meg a budapesti fürdőket, a Széchényi/Gellért fürdők napi jegyes forgalmának 90% külföldi turista. A BGYH Zrt. értékesítési és marketing igazgatójától megtudtuk, hogy a Budapestre érkező turisták 60% felkeresi valamelyik történelmi emlékfürdőt.

A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.-nek csupán kettő olyan egysége van, ami csak strandszezonban üzemel, a Római- és a Pünkösdfürdő, a többi állandó fürdő.  Valamennyi fürdőnek van kültéri medencéje is. Teljesen természetes, hogy azok a fürdők, amik nyáron strand funkcióval kiegészülnek - például a Pascal fürdő, ami sokkal nagyobb befogadó képességgel rendelkezik a nyári időszakban - azokra az egységre nagyon hat a nyári időjárás. A beruházásoknak köszönhetően már látszik, hogy a legtöbb budapesti egység kevésbé érzékeny az időjárásra, mint a Római- vagy a Pünkösdfürdő.

Czinege Szilvia elmondta, hogy mind a júliusi mind az augusztusi hónapunkat pozitív mérleggel zártak, olyannyira, hogy míg a júniusi nagyon kedvezőtlen időjárásból fakadó negatív hatást is kárpótolni tudta. Tehát összességében júliusban több mint 6%-al, augusztusban több mint 8%-al növekedett a budapesti fürdők forgalma.

A június-augusztus hónapokban ennek a két egységnek a forgalom növekedése nagyon jelentős volt. Az állandó fürdőink is nagyon szép eredményeket produkáltak, tehát, hogy az erős júliusi hónapban ahol mondjuk a Palatinusnak több mint 13%, a Pascalnak több mint 20% vendégforgalom növekedése volt, addig a Széchenyi fürdő is közel 7%-os növekedést tudott produkálni. Ez a szám augusztusban a Széchenyinél több mint 10%-os növekedés volt. Az állandó fürdők az idegenforgalom által közkedvelt fürdők - továbbra is töretlen a népszerűségük. Tehát a Budapestre érkező külföldi turistákról elmondható, hogy a valamelyik történelmi fürdőnknek a felkeresése most mát Top5 látnivaló között egész biztosan szerepel.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.