Boros László, a Magyar Fürdőszövetség elnöke elmondta, hogy a szövetség célja az volt, hogy ugyanazt a növekedést tudja produkálni, mint az előző évben. A nyár végi adatokból úgy tűnik, hogy a fejlesztéseket megháláják a vendégek. A Fürdőszövetség elnöke elmondta, hogy az észak-alföldi fürdőkben - ahol fejlesztések voltak -, ez meg is látszik a látogatószámban: 2 számjegyű növekedést értek el. Mindeközben voltak olyan fürdők, ahol 2 számjegyű visszaesés volt. Kelet-nyugati összehasonlításban a Dunántúlon átlagosan 4%-os visszaesés volt látogatószámban, ehhez viszont 2% bevétel növekedés társult. Ami azt jelenti, hogy az év elejei áremelések még a piac által tolerálható kereteken belül maradtak. A keleti országrészben ezzel szemben 4,5% a látogatószám növekedés. Ehhez társult átlagosan 10% bevétel növekedés.
Egy másik csoportosítás alapján külön vizsgálták a nemzetközi és a regionális jelentőségű fürdőket. Ebből is az látszik, hogy a nagy fürdőknél 2,5%-os a látogatószám növekedés mellett a bevétel 7%-ot emelkedett. A kicsi fürdőknél pedig 3,5% a látogatószám csökkenés - miközben ott is mindenki legalább 0ra kihozta a bevételét - , és egy 5%-os átlagos bevétel növekedést is sikerült elérni.
A számok azt mutatják, hogy az árakban van mozgástere a fürdőknek. A belső kereslet, illetve a külföldi vendégeinknek a növekvő száma bevételi oldalon behozza azokat a többleteket, amik látogatószám oldalon kiesnek. Jó azt látni, hogy a fürdők tudnak árat emelni és tudnak megfelelő szolgáltatást nyújtani. Legalábbis a vendégek ezt igazolják vissza azzal, hogy hajlandóak megfizetni ezeket a magasabb árakat is. Ez mindenképpen jó hír az egész ágazatnak.
Mindemellett a buapest fürdők sem panaszkodhatnak: a Budapest Gyógyfürdői És Hévizei Zrt. értékesítési és marketing igazgatója elmondta, hogy a látogatók többsége külföldi, elsősorban turisztikai attrakcióként keresik meg a budapesti fürdőket, a Széchényi/Gellért fürdők napi jegyes forgalmának 90% külföldi turista. A BGYH Zrt. értékesítési és marketing igazgatójától megtudtuk, hogy a Budapestre érkező turisták 60% felkeresi valamelyik történelmi emlékfürdőt.
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.-nek csupán kettő olyan egysége van, ami csak strandszezonban üzemel, a Római- és a Pünkösdfürdő, a többi állandó fürdő. Valamennyi fürdőnek van kültéri medencéje is. Teljesen természetes, hogy azok a fürdők, amik nyáron strand funkcióval kiegészülnek - például a Pascal fürdő, ami sokkal nagyobb befogadó képességgel rendelkezik a nyári időszakban - azokra az egységre nagyon hat a nyári időjárás. A beruházásoknak köszönhetően már látszik, hogy a legtöbb budapesti egység kevésbé érzékeny az időjárásra, mint a Római- vagy a Pünkösdfürdő.
Czinege Szilvia elmondta, hogy mind a júliusi mind az augusztusi hónapunkat pozitív mérleggel zártak, olyannyira, hogy míg a júniusi nagyon kedvezőtlen időjárásból fakadó negatív hatást is kárpótolni tudta. Tehát összességében júliusban több mint 6%-al, augusztusban több mint 8%-al növekedett a budapesti fürdők forgalma.
A június-augusztus hónapokban ennek a két egységnek a forgalom növekedése nagyon jelentős volt. Az állandó fürdőink is nagyon szép eredményeket produkáltak, tehát, hogy az erős júliusi hónapban ahol mondjuk a Palatinusnak több mint 13%, a Pascalnak több mint 20% vendégforgalom növekedése volt, addig a Széchenyi fürdő is közel 7%-os növekedést tudott produkálni. Ez a szám augusztusban a Széchenyinél több mint 10%-os növekedés volt. Az állandó fürdők az idegenforgalom által közkedvelt fürdők - továbbra is töretlen a népszerűségük. Tehát a Budapestre érkező külföldi turistákról elmondható, hogy a valamelyik történelmi fürdőnknek a felkeresése most mát Top5 látnivaló között egész biztosan szerepel.