Lehet több direkt foglalásunk kevesebb munkával? - Kérdések egy új megoldásról

Az OTA-szolgáltatók térhódítása egyre több hotelnek okoz fejfájást, akik ezért minden elérhető eszközt bevetnek a közvetlen foglalásokért. Egy budapesti csapat új, okos megoldással szeretne nekik segíteni - bonomi.io

Miért jelent problémát az OTA-k térnyerése?

Az OTA-k számára fizetendő jutalék mára az egyik legjelentősebb tényezővé vált a hotelek működési költségei közt, éves szinten egy-egy hotelnél akár a százmiliós nagyságrendet is elérheti. Ráadásul az így érkező vendégekkel a kommunikáció is nehézkesebb, ami a kiegészítő bevételek alakulását, a vendégelégedettséget és így a vendégek újbóli visszatérésének esélyeit is rontja.

Mit lehet tenni ebben a helyzetben?

A hotelek a weboldalukba integrált foglalási motorral, az oldalt elhagyni készülő látogatóknak felajánlott kedvezményekkel és PPC kampányokkal küzdenek az OTA-óriások ellen. Ez a küzdelem azonban nem csak marketing büdzsét, hanem egyre több emberi erőforrást is igényel: az érdeklődők egyre nagyobb arányban azonnali választ várnak kérdéseikre. Ezek az elvárások a munkaerőhiánnyal nehezített helyzetben lévő szállodák számára növekvő kihívást jelentenek.

Van olyan megoldás, ami több direkt foglalást hoz és a recepció leterheltségét is csökkenti?

A probléma összetettségére reagálva, marketing-, vendéglátóipari és technológiai szakemberekkel hoztuk létre a Bonomi Asszisztenst, amelyet egy gyors testreszabási folyamatot követően bármelyik szálloda a saját Facebook oldalához adhat. Az Asszisztens egy chatbot-alapú megoldás: vendégek és érdeklődők a mindenki által ismert Facebook Messenger alkalmazásban beszélgetnek a hotellel.

Hogy lesz ebből több foglalás?

A Facebook Messenger azért is ideális platform, mert több ponton is bevethetővé teszi az Asszisztenst. A hotel weboldalán az érdeklődők rögtön választ kaphatnak a kérdéseikre, és lehetőségük van ajánlatot kérni vagy foglalást indítani a hotel saját foglalási motorjának használatával.

Az Asszisztens arra is képes, hogy kis idő elteltével újra megszólítsa azokat, akik nem foglaltak, és a korábbi beszélgetés alapján kimondottan rájuk szabott kedvezményt kínáljon nekik. A hatékonyságra garancia, hogy tapasztalataink szerint a Messengeren kapott üzenetek megnyitási aránya stabilan 80-90% között alakul.

Ráadásul az oldal látogatóira a Facebook segítségével az Asszisztenst elindító remarketing hirdetéseket is célozhatunk, így az átlagos Facebook hirdetéshez képest háromszoros hatékonysággal dolgozhatunk!

Hogyan lesz ettől könnyebb a recepció élete?

A Bonomi Asszisztens része egy egyedi mesterséges intelligencia (AI), ami a feltett kérdések akár 65%-át képes emberi beavatkozás nélkül megválaszolni, megmentve ezzel a front desk munkatársakat a repetitív munkától. Amikor mindenképp emberi segítségre van szükség, összegyűjti a fontos információkat és rendezett formában továbbítja a hotel személyzetének.

És ez tényleg működik?

A Bonomi Asszisztenst számos budapesti és vidéki hotelben bizonyított. Ha felkeltettük érdeklődését, vagy kipróbálná valamelyik ügyfelünk weboldalán működő Asszisztenst, nézze meg honlapunkat! bonomi.io

(X)


Szent Iván éjszakáján chill a város felett

Szent Iván éjszakáján chill a város felett 

Az év legrövidebb éjszakájához kötődő alkalom világszerte a fény és a nyár ünnepe.
Öbölátúszás Tihany-Balatonfüred között: 1521 résztvevővel

Öbölátúszás Tihany-Balatonfüred között: 1521 résztvevővel 

Június 14-én 1521-en vágtak neki, hogy átszeljék a Balaton egyik legikonikusabb öblét Tihany és Balatonfüred között.
Múzeumok Éjszakája – ízelítő a székesfehérvári programokból

Múzeumok Éjszakája – ízelítő a székesfehérvári programokból 

Régész színház kulisszái, Csodapatika, kódfejtős nyomozás, retro buszozás.
Gyógyvizek birodalma:  célcsoportok és gyógyturizmus – tudósítás a konferenciáról 2. rész

Gyógyvizek birodalma: célcsoportok és gyógyturizmus – tudósítás a konferenciáról 2. rész 

A beszélgetés célja volt annak bemutatása, hogy a fürdőgyógyászat nemcsak hagyomány, hanem komoly tudományos potenciállal rendelkező, jövőformáló ágazat is.
Nyár a szolnoki RepTárban

Nyár a szolnoki RepTárban 

A gyerekek örömére egész nyáron nyitva a tematikus repülős játszótér, ahol játékos formában ismerkedhetnek a repülés világával.
Miért távozott a Hagymatikum vezetője?

Miért távozott a Hagymatikum vezetője? 

A távozás hátterében az elmúlt másfél-két év intenzív munkaterhelése áll.
Egész nyáron ingyenes tárlat a Brody House-ban

Egész nyáron ingyenes tárlat a Brody House-ban 

„Ha már itt vagyunk – Kristóffal” címen nyílik kiállítás.
Kerékpáros szakmai konferencia Balatonfüreden

Kerékpáros szakmai konferencia Balatonfüreden 

Három nap, több mint ötven nemzetközi szakértő és rengeteg inspiráló előadás.
Zseblámpával a székesegyházban

Zseblámpával a székesegyházban 

Többek között a Szent Mihály Főszékesegyház harangtornyát is felfedezhetik azok, akik a Múzeumok Éjszakáján a veszprémi várnegyedbe látogatnak.
Októberben indiai esküvő-workshop Budapesten

Októberben indiai esküvő-workshop Budapesten  

A brit-indiai Priti Raichura, a luxusesküvők nemzetközi szakértője a HotelPremio Group-pal együttműködve workshopot szervez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.