Miért jelent problémát az OTA-k térnyerése?
Az OTA-k számára fizetendő jutalék mára az egyik legjelentősebb tényezővé vált a hotelek működési költségei közt, éves szinten egy-egy hotelnél akár a százmiliós nagyságrendet is elérheti. Ráadásul az így érkező vendégekkel a kommunikáció is nehézkesebb, ami a kiegészítő bevételek alakulását, a vendégelégedettséget és így a vendégek újbóli visszatérésének esélyeit is rontja.
Mit lehet tenni ebben a helyzetben?
A hotelek a weboldalukba integrált foglalási motorral, az oldalt elhagyni készülő látogatóknak felajánlott kedvezményekkel és PPC kampányokkal küzdenek az OTA-óriások ellen. Ez a küzdelem azonban nem csak marketing büdzsét, hanem egyre több emberi erőforrást is igényel: az érdeklődők egyre nagyobb arányban azonnali választ várnak kérdéseikre. Ezek az elvárások a munkaerőhiánnyal nehezített helyzetben lévő szállodák számára növekvő kihívást jelentenek.
Van olyan megoldás, ami több direkt foglalást hoz és a recepció leterheltségét is csökkenti?
A probléma összetettségére reagálva, marketing-, vendéglátóipari és technológiai szakemberekkel hoztuk létre a Bonomi Asszisztenst, amelyet egy gyors testreszabási folyamatot követően bármelyik szálloda a saját Facebook oldalához adhat. Az Asszisztens egy chatbot-alapú megoldás: vendégek és érdeklődők a mindenki által ismert Facebook Messenger alkalmazásban beszélgetnek a hotellel.
Hogy lesz ebből több foglalás?
A Facebook Messenger azért is ideális platform, mert több ponton is bevethetővé teszi az Asszisztenst. A hotel weboldalán az érdeklődők rögtön választ kaphatnak a kérdéseikre, és lehetőségük van ajánlatot kérni vagy foglalást indítani a hotel saját foglalási motorjának használatával.
Az Asszisztens arra is képes, hogy kis idő elteltével újra megszólítsa azokat, akik nem foglaltak, és a korábbi beszélgetés alapján kimondottan rájuk szabott kedvezményt kínáljon nekik. A hatékonyságra garancia, hogy tapasztalataink szerint a Messengeren kapott üzenetek megnyitási aránya stabilan 80-90% között alakul.
Ráadásul az oldal látogatóira a Facebook segítségével az Asszisztenst elindító remarketing hirdetéseket is célozhatunk, így az átlagos Facebook hirdetéshez képest háromszoros hatékonysággal dolgozhatunk!
Hogyan lesz ettől könnyebb a recepció élete?
A Bonomi Asszisztens része egy egyedi mesterséges intelligencia (AI), ami a feltett kérdések akár 65%-át képes emberi beavatkozás nélkül megválaszolni, megmentve ezzel a front desk munkatársakat a repetitív munkától. Amikor mindenképp emberi segítségre van szükség, összegyűjti a fontos információkat és rendezett formában továbbítja a hotel személyzetének.
És ez tényleg működik?
A Bonomi Asszisztenst számos budapesti és vidéki hotelben bizonyított. Ha felkeltettük érdeklődését, vagy kipróbálná valamelyik ügyfelünk weboldalán működő Asszisztenst, nézze meg honlapunkat! bonomi.io
(X)