Mától él az Invia új, bruttó árazási rendszere

2017. október hatodikán délelőtt 10. óra után nem sokkal élesedett az invia.hu weboldalán az új, bruttó árazási rendszer. A vállalatcsoport az egész régióban egységesen mától kezdte el alkalmazni a bruttó árazást. 

Az Invia néhány héttel ezelőtt jelentette be, hogy szeptember végétől komplett kínálatára vonatkozóan bevezeti az ajánlatok teljes áras megjelenítését. Az új rendszer beindítása ugyan néhány napot csúszott, de mától, azaz október 6-ától valóban minden program esetén a teljes fizetendő végárat látják az utasok.

 

A múltkori bejelentésre reagált a Magyar Utazási Irodák Szövetsége is. Közleményt adtak ki, amely szerint a MUISZ követendő példának tartja ezt a gyakorlatot és bízik benne, hogy a jogszabályalkotó figyelemmel lesz erre a fogyasztói igényre és egyértelműen kötelezővé teszi a bruttó részvételi díjak meghirdetését és ezt megfelelő ellenőrzési és szankciós rendszerrel fogja biztosítani.

Az Invia korábban kiadott sajtóközleményében így indokolták a lépés szükségességét:

Repülőtéri-, biztonsági- és kikötői illeték, csomagszállítási díj, panzió- és fix ülőhely felár, transzfer díj, üzemanyag pótdíj, foglalási díj, vízumdíj, vagy szervízdíj. A legtöbb magyar ember számára ismert költségtételek, hiszen ezek rendre felmerülnek, amikor a vakációjukat, vagy más utazásukat tervezik. A gondot az okozza velük kapcsolatban, hogy az irodák a szervezett utakra vonatkozó ajánlatoknál csak az alapárakat, azaz a szállás, utazás, étkezés költségét tüntetik fel, és ugyan minden esetben tájékoztatást adnak az adott útra vonatkozó kötelező költségekről, ez utóbbiakat nem foglalja magába a – például hirdetésekben is - feltüntetett foglalási ár.

A leendő utasoknak kell ezekkel még külön kalkulálni, ami viszont lassítja, nehézkessé teszi a különböző ajánlatok összehasonlítását, és így az is könnyen előfordulhat, hogy az ár szerinti rendezésnél a legolcsóbbnak tűnő út végül mégsem bizonyul annak. A legnagyobb hazai online utazásközvetítő utazási iroda, az Invia.hu ezen a gyakorlaton szeretne változtatni azzal, hogy a komplett kínálatára vonatkozóan bevezeti az ajánlatok teljes áras megjelenítését, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ajánlataik mindegyike tartalmazza az alapárakat és az azokhoz kapcsolódó kötelező költségeket, azaz az áraknál minden esetben a teljes, minden költséget tartalmazó, az utazók által összesen fizetendő végösszeg lesz feltüntetve.

„A felhasználói élmény szempontjából komoly változást jelent ez a fejlesztés. Mostantól ugyanis valóban nagyon könnyen, alig néhány kattintással összehasonlíthatóvá válnak az adott utas igényeinek megfelelő utak” – fejtette ki a legtöbb magyarországi utazási irodával együttműködő Invia.hu Kft. cégvezetője, Zakar Jozef.

Az Invia.hu ezt a belső fejlesztést saját erőforrásaira támaszkodva, a mögöttük álló nemzetközi hálózat segítségével hajtotta végre. Céljuk, hogy minél több embernek biztosítsanak az igényeinek megfelelő, kompromisszumoktól mentes utazást.

A magyar leányvállalat vezetője azt is várja ettől a lépéstől, hogy végre sikerül eloszlatni azokat a makacs tévképzeteket, amelyek szerint az utazásszervező irodák tevékenységének központjában valós munka helyett csak a nyereség hajszolása áll, és az utazóközönséget megtévesztve, kihasználva végzik a tevékenységüket. Szerkesztőségünk megkeresésére Nagy Viktória, az Invia marketing koordinátora elmondta, hogy mostanra tudták létrehozni azt a belső informatikai rendszert, mely lehetővé teszi a teljes utazási költség megjelenítését. Az átállás nem csak Magyarországon, hanem a teljes cégcsoportnál elérhető.

Hozzátette, hogy tudják, hogy ez kockázatos lépés, de bíznak a tudatos vásárlókban, ettől függetlenül előfordulhat, hogy rövid távon okoz majd forgalomcsökkenést, de úgy gondolják hosszú távon értékelni fogják az utasok az átláthatóságot.


Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.
Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?