„2010-óta megkétszereződött a fővárosba és az országba látogató turisták száma és mostanra a turisták végképp felfedezték Budapestet, melyet a számok is mutatnak” – hangzott el a főpolgármester-helyettes köszöntőjében. A tavalyi, tavalyelőtti rekordév idén is csúcs várható. Az eredmények igazolják a fővárosi szervezet, a BFTK Budapest turizmusának fejlesztésében betöltött szerepét - tette hozzá.
„A repülőtéren már jelen vagyunk, az új iroda ’Budapest vízi kapujaként’ kíván működni” – tájékoztatta Bán Teodóra a résztvevőket. A Bálna épületét egyre több egyéni és csoportos turista látogatja, köztük sok külföldi, a környék egyetemein tanuló diák. Az új iroda, együttműködve a beutaztatókkal és hajós társaságokkal a hajóval érkező csoportokat szeretné kiszolgálni. A 63 négyzetméteres irodában turistainformáció adáson kívül klasszikus buszos, hajós és gyalogos városnéző programokat, valamint a Budapest Card-ot értékesítik.
A BFTK ügyvezetője kifejtette, hogy az iroda a budapesti események mellett az országos, elsősorban a budapest környéki programokat is kínál. A programkínálat bővítésének a célja a helyi lakosok bevonzása a Bálna épületébe, a külföldi turisták érdeklődésének irányítása, ezáltal a főváros turisztikai leterheltségének csökkentése. A turizmus térbeli és időbeli eloszlását célozta meg a BFTK a tavaly indított ’respect’ kampányával is a „Travel. Enjoy. Respect. Welcome to Budapest” szlogennel, megtámogatva a városkártyával is.
Az új iroda nyitása egyben egy eseménysorozat kezdete is. A szeptember 27-én ünnepelt turizmus világnapján idén Magyarország a vendéglátó ország. A turizmus világnapi rendezvény idei témája a turizmus digitális átalakulása („Tourism and the digital transformation"), tavaly pedig a Fenntartható Turizmus („SustainableTourism") volt. A BFTK folyamatosan keresi és veszi fel a kapcsolatot olyan cégekkel, fejlesztőkkel, akik szintén látják a lehetőséget a digitális fejlesztésekben a turizmus területén. Egyik partnerük az interaktív térkép és online magazin segítségével a 25-50 éves korosztályt célzó a Guide.me Budapest.
A turizmus világnapját ünnepelve BFTK a tavalyi és tavalyelőtti közönségsikert látva idén is turisztikai nyílt napot szervez partnereivel együttműködésben. A kampánnyal a budapesti turisztikai szolgáltatásokat, attrakciókat szeretné népszerűsíteni, megismertetni a hazai látogatóközönséggel. A nyílt naphoz 2018-ban 46 programmal (vezetett sétákkal, épületlátogatásokkal, rendkívüli tárlatvezetésekkel, kedvezmányes gasztronómiai kínálattal) csatlakoztak a budapesti turisztikai szolgáltatók. A részben ingyenes, részben kedvezményes eseményekre regisztráció szükséges, mely szerda délig a BFTK oldalán lehetséges.