Nemrég kaptuk a hírt, hogy megszűnt a Magyar Turizmus Zrt. Kongresszusi Igazgatósága.
Megkeresésünkre elmondták, hogy az MT Zrt. április elsejétől új szervezeti rendben működik majd, elsősorban a turisztikai és az agrármarketing fokozott együttműködésének jegyében, valamint 8 milliárd forintnyi uniós forrás lehető leghatékonyabb felhasználása érdekében.
A jövőben egy, összevont feladatkörrel rendelkező igazgatóság fogja koordinálni mind a külképviseleti, mind a kongresszusi tevékenységet. Az átalakítás célja a hatékonyságnövelés: ezzel az összevonással erősíteni kívánják a nemzetközi kongresszusi piacon a magyar jelenlétet. Az intézkedés célja - többek között - a tervek szerint három év múlva piacra lépő új, nagy befogadóképességű kongresszusi központ lehető leghatékonyabb értékesítésének elősegítése.
Magyarország, illetve kiemelten Budapest, természeti és kulturális adottságainál fogva jelentős hivatásturisztikai (MICE - Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) potenciállal rendelkezik. Az elsődleges célpiac Európa, emellett kiemelt szerepe van az Amerikai Egyesült Államoknak is, valamint folyamatos tendencia az ázsiai országok előretörése is. Az új, összevont feladatkörű Igazgatóság célja, hogy a mindenkori piaci lehetőségeket figyelembe véve Magyarország MICE lehetőségeit a releváns nemzetközi szereplők számára megismertesse és elérje, hogy minél több rendezvény kerüljön hazánkban megrendezésre. A 2015-2017 közötti időszakban az új kongresszusi központ piaci bevezetésének támogatásán kívül még kiemelt feladat a hazánkban megrendezett nemzetközi konferenciák, sportesemények számának és a vidéki konferencia helyszínek hatékonyságának növelése.
Ennek következményeként Ferenczy Anikó, a Magyar Kongresszusi Igazgatóság kongresszusi igazgatójának pozíciója és munkaviszonya is megszűnt.
Forrás: Turizmus Online