Magyarországon 2014 szeptemberében 5 152 896 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 60,78 százalékos internetpenetráció, ami megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (86%) napi szinten használja az internetet.
A legtöbb internetezőt Budapesten találjuk, számuk 1 134 059 fő, ami az internetezők 22 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több mint fele (52,8 százalék) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepüléseken pedig 25,2 százalék.
A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,23 százaléka nő, 48,76 százaléka férfi.
A netezők több mint fele (52 százalék) a 18–39 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik és már elérte a 10 százalékot.
A hazai internetfelhasználók fő jellemzői:
A toplistán hazánkban is a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb hazai weboldalak:
Top 10
Rangsor |
Webhely |
Látogatók száma |
Látogatók – napi átlag |
Oldalletöltés |
Elérés az internetezőknél |
1 |
origo.hu |
1 608 363 |
582 459 |
96 412 206 |
31,21% |
2 |
blog.hu |
1 250 630 |
259 598 |
22 080 020 |
24,27% |
3 |
index.hu |
1 246 555 |
469 491 |
112 798 308 |
24,19% |
4 |
startlap.hu |
1 245 869 |
448 187 |
75 808 017 |
24,18% |
5 |
hir24.hu |
1 195 157 |
369 523 |
38 758 138 |
23,19% |
6 |
freemail.hu |
1 189 772 |
521 012 |
180 303 930 |
23,09% |
7 |
idokep.hu |
1 052 969 |
353 821 |
44 008 760 |
20,43% |
8 |
port.hu |
1 046 420 |
217 020 |
37 472 207 |
20,31% |
9 |
nlcafe.hu |
988 337 |
265 665 |
21 890 470 |
19,18% |
10 |
arukereso.hu |
949 085 |
119 510 |
15 255 609 |
18,42% |
Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) –- Gemius, 2014. szeptember (15+, belföldi közönség)
A Gemius Audience-ről |
A Gemius Audience egy nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 35 országban végez, Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik. |
Forrás: Kreatív Online