A cseh vendégek átlagosan 3,9 éjszakát töltöttek tavaly a hevesi megyeszékhelyen, ami nemzetközi viszonylatban is kimagasló érték. A tendenciát felismerve 2016. július 18. és augusztus 28. között aktív kampányba kezdett Csehországban az egri Turisztikai Desztináció Menedzsment szervezet (TDM).
Tapasztalatok a cseh piacról
A TDM tapasztalata szerint a cseh turisták többsége jelenleg bár a nyugat-dunántúli térségbe utazik, meghatározó részük hajlandóságot mutat más térség megismerésére is, így például az észak-magyarországi régióra.
Azok körében, akik már jártak az Eger-Miskolc-Tokaj tengelyen, kedvelt célállomásnak számított a régió. Növekvő érdeklődés tapasztalható a kerékpáros térképek, útvonalajánlatok és szálláshelyek iránt. Az erről a területről érkezők közül kevesen beszélnek idegen nyelvet, ezért fontos, hogy rendelkezésre álljanak a térségről cseh és szlovák nyelvű információs kiadványok.
A fiatal házaspárok jellemzően gyerekkel érkeznek és a (kerékpáros) túrák, a vizek, illetve az épített örökség iránt érdeklődnek. A középkorú házaspárok többnyire gyermek nélkül utaznak, prioritásaik közt a hotelek, gyógyvizek, bor és pihenés szerepelnek, illetve az olyan lehetőségeket keresik, ahol mindent egy helyen találnak meg. Az idősebb házaspárok utazási irodával utaznak – az áprilisi vásár eredményeként egy utazási iroda már felvette kínálata közé Egert, az első szenior csoportjuk már a városban üdül.
Csehországi kitelepülések
A potenciális utazók elérésére az egyik leghatékonyabb eszköznek mindmáig a kitelepülések számítanak, idén ezért négy csehországi kiállításon és vásáron is képviseltette magát Eger a Magyar Turisztikai Ügynökség Észak-magyarországi Regionális Igazgatóságával karöltve. A város cseh nyelvű leporellóval, kerékpáros térképpel, illetve az észak-magyarországi TDM-ek összefogásával 10.000 példányszámban kiadott cseh és szlovák nyelvű imázskiadvánnyal jelent meg a közönség előtt.
Idei kitelepülések |
Január 14-17. Február 17-21. Március 4-6. Április 26-28. |
Médiamegjelenések
A hagyományos kitelepülések mellett a szervezet új eszközzel is meg kívánja szólítani a csehországi utazókat, 2016. július 7-10. között ezért a Magyar Turisztikai Ügynökség prágai külképviselőjének segítségével a TDM egy utazási magazinműsort gyártó cseh TV stábot látott vendégül Egerben. A csoport 5-6 perc hosszúságú kisfilmeket forgatott a városról a TDM ajánlása szerinti témakörökben. A szervezet célja, hogy a tartalommal még hosszabb tartózkodási időre ösztönözzenek, illetve újabb utazási témákat és apropókat ajánlanak a cseh utazóknak. A kisfilmek hat, egymást követő hétfőn kerülnek adásba a TV R1 JIH-en, majd ezután ismétlik őket a TV POHODA RELAX, TV ZLÍN, TV DAKR, REGIONÁLNÍ TELEVIZE.Cz helyi csatornákon. A kampánnyal adásonként 250.000 néző érhető el.
A témák a következők:
1. Törökként Egerben: Vár, Minaret, Pasa Sátra, Hammam
2. Aktív Eger: Borok, kerékpározás, túrázás
3. Eger borokra hangolva: A Juhász Testvérek Pincészete és az Egri Bikavér Borünnep
4. Eger a gyerekek paradicsoma: Varázstorony, Egri Vár, Eger Termál, Kopcsik Marcipánia
5. Mezőkövesd: A százrózsás város, félórányi távolságra Egertől
6. Szilvásvárad: Az ország egyik legromantikusabb kirándulóhelye Eger közelségében
Jövőkép
Az Egri TDM jelenleg több tematikus kiadványt is készít, ezek közül a gyerekes családoknak, illetve az aktív kikapcsolódást keresőknek szóló füzeteket cseh és szlovák nyelvre is tervezik adaptálni. Kimondottan a cseh piacokra és vásárokra dedikáltan Hotel, Gyógyvíz, Bor és Pihenés témájú flyerek készülnek, illetve még az idén csomagajánlatokat állítanak össze a cseh beutaztató irodák felé, illetve megtörténik a kapcsolatfelvétel is ezekkel a szolgáltatókkal.
Forrás: Turizmus Online