"Míg 20 éve a biztonság volt a hívószó egy külföldi szállodaválasztásnál, ma az internet kínálta elképesztő mennyiségű vizuális ingeráradatban ez az egyediség" - hangsúlyozta Varró Zoltán, a varrodesign ügyvezető igazgatója, belsőépítész és formatervező, aki egyébként a Gasztro Design verseny zsűrielnöke is. A jó dizájn eladja önmagát, hiszen tényezővé, megkerülhetetlenné válik a közösségi oldalak felhasználóinak körében, azok posztjai, véleményei óriási népszerűséget hozhatnak gyakorlatilag reklámköltés nélkül. De a dizájnnak kényelmesnek és szerethetőnek is kell lennie, hogy a vendégeket ne csak egyszer lehessen vele elkápráztatni, hanem újra és újra élvezni vágyják. Varró szerint a jó dizájn időtálló, amelyhez 20 év múltán is csak kicsit kell hozzányúlni, és nem pedig három évente teljesen új arculatot adni a gyorsan megunt régi helyett. A szakember prezentációjában több jó külföldi példát vonultatott fel olyan külföldi tervezőktől, akik a nemzetközi porondon is megállják a helyüket és illusztris tagjai a GasztroDesign zsűrijének.
Varró Zoltán számos hazai szálloda és étterem enteriőrjét alakította már ki, amelyekért rangos díjakat is kapott. Az Aria Hotel Budapest, valamint a Gerbeaud Cukrászda és az Onyx étterem is a varrodesign munkája. A szálloda képviseletében Kecskeméthy Zoltán, a két gasztroegység színeiben pedig Pintér Katalin osztották meg tapasztalataikat a közös munkáról.
"Nálunk nagyon magas színvonalú anyagokkal, nagyon különleges dizájnt álmodott meg Zoltán, ami természetesen nem olcsó, de hosszú távon mindenképpen kifizetődő. A lényeg, hogyha szakemberre bízzuk a vendégtér kialakítását, igazán harmonikus összeképet kaphatunk és ez az, ami borítékolja a sikert. Nagyon fontos az is, hogy bízzunk a szakemberben és merjünk ráhagyatkozni. Így tud megszületni egy igazán nagyszabású és hatásos eredmény. Nekünk viszont megrendelőként azt kell nagyon pontosan megfogalmazni, elmagyarázni, hogy mit is szeretnénk. Milyen vendéglátóegységet, milyen koncepcióval, vendégkörrel, stb. Ez is a siker záloga" - emelte ki Pintér Katalin.
Kecskeméthy Zoltán szerint az az ideális, ha a dizájner szabadkezet kap a formatervezésben, a szálloda üzemeltetője pedig hozzáteszi a maga szakértelmét abban, hogy pontosan ismeri a vendég kényelmi és praktikus igényeit. A kettő házasításából születhet az igazán megkapó de egyúttal felhasználóbarát eredmény.
Mindhárom előadó kiemelte, hogy a jó dizájn nemcsak a luxuskategória luxusa. Akár egy ifjúsági szállónak, vagy egy romkocsmának is kijár a vonzó külső, sőt kötelező, ha versenyben szeretne maradni.
Forrás: Vendég & Hotel