Az interneten legfőképp a belföld kontra külföld téma osztotta meg az utazni vágyókat az utóbbi időben. A felhasználók leginkább itthoni, rövidebb utazásokat terveznek tenni az idén, ebből az utazók 48 százaléka hétvégi kikapcsolódáson vesz részt. A favorit továbbra is a magyar tenger, a vizsgált közösségi média tartalmak tizedében megemlítik a Balatont. A megkérdezettek fele a családjával szokott utazni, közel harmaduk pedig párjával tölti a kikapcsolódást.
Vonzó az ismeretlen úticél
A belföld mellett voksolók 55 százaléka olyan úti célt választ, ahol még nem járt. Akik a külhoni desztinációk mellett teszik le szavazatukat főképp Horvátországba vagy Prágába készülnek, és mindenképp figyelemmel kísérik az aktuális ország járványhelyzetét.
Sok az elmaradt út
A március óta jelenlévő pánikérzet egy megszokott bizonytalanságot hozott magával, minden második válaszadó kétségesnek érzi utazása megvalósulását. Ezt az érzést erősítik az elmaradt utak is, amelyek legtöbb esetben az úti cél megközelíthetetlensége, a járvány miatti félelem vagy éppen a szálláshely általi törlés miatt hiúsultak meg.
Teltházra számíthatnak a szállásadók?
Az idei vakációszezon később indult, így a szállásfoglalással kapcsolatos informálódás is csak mostanában kezd tetőzni. Külföldi és belföldi desztinációk esetén is a szállodák a legnépszerűbbek, de úgy tűnik a rövidtávú lakás kiadó piac is kezd éledezni. Az interneten 174%-kal több említés született a témában az előző időszakhoz képest, azonban a jelentős növekedés ellenére az érdeklődés szintje továbbra is elmarad a tavalyitól.
Többet utaznak a férfiak?
Sokan kedvelik inkább a belföldi utazásokat a külföldiekkel szemben, legfőképp a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, a 40-49 éves korosztályba tartozó férfiak, valamint az aktívan utazók, derült ki a felmérésből. A járvány lecsengését követő egy hónapban a férfiak, a 18-29 éves korosztály és a fővárosban lakók terveznek magasabb arányban külföldi utazást tenni az átlaghoz képest.
Az elemzést a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából a Lounge Group végezte a Századvég Alapítvány és a Neticle együttműködésével.
Forrás: MTÜ / Lounge Group