Néhány szó ízelítőül a tartalomjegyzékből: szinergiák, fenntarthatóság, fesztiválmarketing, kultúrafogyasztás és turisztikai mobilitás. Körképet adva a fesztiválokról, a kötet gyakorlatból szemezgetett példáin keresztül foglalkozik a zenei, a művészeti, a folklór-, a gasztro- és borfesztiválokkal éppúgy, mint a hagyományőrzésre építő vígasságokkal és karneválokkal. Az egyre tudatosabb és zöldebb Sziget mellett nem maradhatott ki Eszterháza vagy Alsómocsolád sem, sőt fejezetei magukkal ragadják az olvasót Kárpátaljára, majd Észak-Itáliába, meg sem állva egészen Kongóig. És akkor nem beszéltünk még a szezonális téli vagy nyári programokról – de tegye meg mindezt helyettünk e nívós gyűjtemény. Ha mindez mégsem bizonyulna elegendőnek, vagy éppen a bő merítés miatt lankadna figyelmünk, megismerhetjük az anti-fesztivállá válás folyamatát is.
Szerkesztői a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói: Jászberényi Melinda egyetemi docens, Ásványi Katalin és Zátori Anita egyetemi adjunktusok. Az elméleti fejezetek szerzői között megtaláljuk más felsőoktatási intézmények oktatóit is. Így például Melanie Smith, a Budapest Metropolitan Egyetem docense, Várhelyi Tamás, az Eszterházy Károly egyetem főiskolai tanára vagy Hans Wessblad, a Linnaeus University (Kalmar, Svédország) egyetemi docense. Az esettanulmányok szerzői ismert fesztiválszervezők, mint például Lobenwein Norbert (Sziget Fesztivál), turisztikai szakújságírók, mint Kiss Róbert Richárd, turisztikai szakértők, mint Bódis Gábor és Horváth Endre.
Az Akadémiai Kiadó gondozásában megjelenő könyv szakmai bemutatójára tehát október 7-én, 14 órakor kerül sor a Budapesti Corvinus Egyetemen, ahová a szerzők mellett a turizmus szakmai képviselői is meghívást kaptak.
A könyv október 7-i bemutatójára ide kattintva lehet jelentkezni szeptember 25-ig.
A könyvet a Turizmus Online webshopján keresztül is megrendelheti, ehhez kattintson ide!