Nyáron is egyre több a magyar turista Budapesten

Továbbra is nő a Budapestre érkező vendégek és vendégéjszakák száma is – szűrhető le a KSH legfrissebb kereskedelmi szálláshelyi adataiból 2016 első nyolc hónapjára vonatkozóan.

Januártól augusztusig Budapesten 2 millió 651 ezer vendég mintegy 6 millió 97 ezer vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, ami 3,68 és 2,5%-os növekedésnek felel meg.

Augusztusban 448.322 vendég 1.101.311 vendégéjszakát töltött el, ami 2-2%-os növekedést jelent 2015 augusztusához képest.

A külföldi vendégek száma augusztusban megközelítette a 400 ezret (397.936). Ők majdnem 1 millió (993.119) vendégéjszakát generáltak, míg a több mint 50 ezer belföldi utazó (50.386) közel 108 ezer vendégéjszakát töltött el Budapest kereskedelmi szálláshelyein. A külföldi vendégéjszakák emelkedése 1,37% volt, a belföldi vendégéjszakák viszont 10,2 %-kal nőttek augusztusban. A fővárosba tehát egyre szívesebben utaznak a magyarok a nyári hónapokban is.

A január - augusztusi időszakban a vendégéjszakák száma átlagosan 2,54%-os emelkedést mutatott, de az átlagon belül a belföldi vendégéjszaka-növekedés kiemelkedő, majdnem 13%-os.

Augusztusban a kereskedelmi szálláshelyek forintban mért szállásdíjbevételei 3,8%-kal meghaladták az előző évi értékeket, a január - augusztus időszak vonatkozásában a növekedés 7,9%-os.

2016 augusztusában Budapest kereskedelmi szálláshelyein az egy kiadható szobára jutó árbevétel (REVPAR) bruttó 16.819 Ft (+ 1,2%) volt, ugyanez 2016. január és augusztus között 14.094 Ft-ot tett ki (+ 4,4%).
Budapest „küldő országainak” rangsorában továbbra is első helyen áll a belföld, azaz Magyarország. 2016. január és augusztus között 721.469 volt a belföldi vendégéjszakák száma (+ 12,91%).

A külföldi küldőpiacok között augusztusban Olaszország vezetett 99.299 vendégéjszakával (+4%), második volt az Egyesült Királyság 94.387 vendégéjszakával (+ 7%). Őket követte Németország 69.042 vendégéjszakával (- 9%). A hollandok mind az augusztusi hónap, mind a január - augusztusi időszak tekintetében majdnem 20%-kal magasabb vendégéjszakaszámot mutatnak, és az átlagos tartózkodási idejük is magas, augusztus hónapban 3,9 nap.

Ázsiából Budapest kereskedelmi szálláshelyeire továbbra is a kínai vendégek érkeznek legtöbben, a 2016. január-augusztusi időszakban 158.122 vendégéjszakát (+35%) töltöttek el a magyar fővárosban, miközben tartózkodási idejük 4,5%-kal 1,9 napra nőtt. Koreából augusztusban 40%-kal, a január - augusztusi időszakban 23%-kal több vendégéjszaka származott, mint egy évvel korábban (105.402 vendégéjszaka). A koreai vendégek 1,3 napot töltenek a magyar fővárosban, ami 4,8%-os emelkedésnek felel meg.


A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.