A Budapest Brand Nonprofit Zrt. (BB) kampányának fő célja a kialakult járványhelyzet alatt a hazai tárgyalkotó kultúra támogatása, a kézművesek és a vásárlóközönség összekapcsolása. A kezdeményezésben összesen hat kategóriában, közel ötven alkotó vesz részt.
Tavaly Európa legszebb karácsonyi vására volt, idén elmarad
A Budapesti Adventi- és Karácsonyi Vásár évtizedek óta a fővárosi adventi időszak fénypontja, amely során évente közel nyolcszázezer látogató válogatott a hazai kézművesek termékeiből. Tavaly a Ryanair légitársaság a budapesti karácsonyi vásárt Európa legjobb ünnepi forgatagai közé választotta, idén azonban a járványhelyzet miatt a karácsonyi vásárokat nem tartják meg a Budapesten, ezért a főváros turisztikai szervezete egy rendhagyó online platformmal segíti a Magyar Kézműves Szövetség mestereit, iparművészeit és kézműveseit az ünnepek előtt.
Segítség a kézműveseknek
Az alkotókról a BB weboldalán rövid leírás, fényképek és elérhetőség várja a látogatókat, hogy mindenki megtalálhassa a készítőt, és munkái között a számára megfelelő terméket, ajándékot.
„A hazai kézműves- és kreatívipar támogatása talán még soha nem volt ennyire fontos, mint most. Komolyan vesszük a koronavírus-járvány következtében kialakult problémákat, ezért a Budapesti karácsony kampányunk során arra kérjük a lakosságot, hogy hazai kézműves alkotóktól, iparművészektől válasszanak ajándékot az idei ünnepekre, ezzel is támogatva őket. Kis ajándék is nagy segítség kézműveseknek”, emelte ki Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.
Most marad az online vásárlási lehetőség
A több mint két évtizede működő emblematikus adventi vásáron többnyire a Magyar Kézműves Szövetség tagjai kínáltak egyedi alkotásokat a szakmai zsűri válogatása alapján. „Vásárlóink szeretnek találkozni velünk, és hazavinni egy kis emléket az otthonukba. Idén rendhagyó módon, főleg az online térben várjuk vevőinket, hogy megismerjék a hazai kézműves mesterségeket. Folyamatosan ötletajánlóval jelentkezünk a Magyar Kézműves Szövetség facebook oldalán is, hogy megismerjék a „nagy mesterségeket”, amely nem könnyen tanulható, apáról fiúra szállt örökség. Ne feledjék, a kézművesség az érték!” – emelte ki Szabó Kata, a Magyar Kézműves Szövetség elnöke.
Kisfilmen is megtekinthető a választék
A budapesti karácsonyi kampány során a Szövetség tagjaival egy kisfilm is készül, melyben kinyílnak a műhelyek és bemutatják a szakma érdekességeit. A videóban bemutatkozik többek között a több generációs 1878 óta működő Kovács Kékfestő családi manufaktúra Panákné Kovács Mária és lányai Annamária, valamint Veronika, majd szintén a nagy múltú K. Nagy György fazekas mutatja be a tradicionális kerámia edények készítésének folyamatait. A bőrdíszműves szakma szépségéről pedig Pankotai Csaba mesél.
Négy adventi hét, négy ismert ajánlóval
A Budapesti karácsony honlapján találkozhatunk bábkészítővel, de a bőr-, fa-, fém-, papír-, üvegműves, keramikus, méhész, textil, tűzzománc-, szappankészítő és a virágkötő szakmák képviselőivel is.
A négy adventi héten Mautner Zsófia szakács, gasztroblogger, Bombera Krisztina újságíró, Szabó Kata, a Magyar Kézműves Szövetség elnöke és Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója is népszerűsítik közösségi média felületeiken a jótékonysági kampányt és a kézművesek egyedi termékeit.
A kampányvideó megtekinthető: ITT
A kisfilm pedig: ITT
Forrás: Budapest Brand nZrt