TDM konferencia: új vendégkör jelent meg vidéken

Szeptember 30 és október 1. között jelenleg is zajlik a TDM Szövetség konferenciája és közgyűlése Szarvason, amelyhez online is csatlakozhatott a tagság és az érdeklődő szakemberek.

A TDM-ek is kiemelkedően jó kilátásokról számoltak be közvetlenül a világjárványt megelőzően. „Hegyekben álltak az előfoglalások az év elején, a szolgáltatók mind arról beszéltek, hogy 40-50 százalékkal magasabbak lesznek a bevételeik mint tavaly" - mondta el Semsei.

Aztán a koronavírus közbeszólt. A konferenciát megelőző MTDMSZ felmérésből az derült ki, hogy a TDM szervezetek 75 százalékának eddig senkit sem kellett elbocsátania, 11 százalékuk viszont azt a választ adta, hogy több munkatárstól is kénytelenek voltak megválni. A válság okozta erózió azonban elindult, mutatott rá Semsei, volt, ahol megszűnt a TDM szervezet és volt, ahol átalakult és ez várhatóan még csak a kezdet. A szakember beszélt arról is, hogy a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia újratervezése során már látszik, hogy a turizmus intézményrendszere is megújul, és kapocsként a helyi és a központi szervezetek között, létrejönnek a régiós turisztikai tanácsok, amely egy előnyös változás lehet majd.

Semsei szerint a felmérés legbiztatóbb eredménye az, hogy kiderült, eddig nem tapasztalt szolidaritás és együttműködés jött létre az önkormányzatok és a szolgáltatók között a válsággal. A járványhelyzet pozitív hozadékának és egy nagyon jó lehetőségnek tekinti az elnök azt, hogy vidéken egy új típusú vendégkör jelent meg, amely olyan turistákból áll, akik ha tehették volna, idén is külföldön költik el a pénzüket. Ezek a vendégek kimondottan magas költési hajlandósággal, de magasabb elvárásokkal és nagyon határozott igényekkel is rendelkeznek a szolgáltatások és az élmények terén. A vidék feladata tehát az volt, hogy néhány hét alatt a semmiből egy új típusú élménykínálatot teremtsen meg, és ennek a minőségibb élménykínálatnak a létrehozása még a következő hónapokra is komoly feladatnak ígérkezik a szakember szerint.

A konferencián az Ausztriában élő Kovács Balázs, a GD Consulting képviseletében most is örömmel osztotta meg gondolatait a jövő turizmusával kapcsolatban. Cikkünk csatolmányaként elérhető prezentációjában bemutatta azokat a hajtóerőket és új narratívákat, amelyek a következő 10 év sikertényezőit meghatározzák a teljeskörű desztináció menedzsment során. Rávilágított a látogatógazdaság (visitor economy) megközelítésű turizmus-menedzsmentben rejlő lehetőségekre, milyen eljárásokkal helyezhetjük a homo turisticus mellett/helyett az embert a középpontba. Felvázolta, hogy milyen új szerepkör vár a desztinációs szervezetekre, mint a minőségi élményterek koordinátoraira. Konkrét példákon keresztül vázolta, miként lehetséges az értékalapú turisztikai termékfejlesztést és brandépítést az idegtudomány területéről származó limbic eljárással átfogóan, gyorsan és hatékonyan megvalósítani, s ezáltal versenyelőnyre szert tenni a nemzetközi szinten.

Forrás: Turizmus Online


Jön a Mozgás Éjszakája

Jön a Mozgás Éjszakája 

Tavaly csak Budapesten 20 ezren vettek részt az eseményen, és még további 14 településen volt Mozgás Éjszakája.
Tavaszi Fesztivál Siófokon

Tavaszi Fesztivál Siófokon 

Az idei évben is színes és gazdag a siófoki Tavaszi Fesztivál programkínálata.
Különleges épületben új művészeti központ Bánkon

Különleges épületben új művészeti központ Bánkon 

Egy különleges épület és izgalmas programok várják az érdeklődőket.
Miskolc új turizmust épít

Miskolc új turizmust épít  

Gasztrokalandok, urbex, interaktív túrák, kulturális és digitális élmények.
Arattak a hazai természetfotósok

Arattak a hazai természetfotósok 

Rendhagyó helyszínen ünnepelt az ország egyik legnagyobb természetfotós szervezete és a természetvédelem hazai képviselőinek színe-java.
A Budapest Brand a kreatív ügynökségek legjobbjai között

A Budapest Brand a kreatív ügynökségek legjobbjai között 

A Budapest Brand az Apex HR Toplista 4. helyét szerezte meg, az M-lista top tizenötjéből pedig a legjobb 12. helyezést nyerte el, megelőzve neves hazai ügynökségeket.
CODE – Digitális Élményközpont Veszprémben

CODE – Digitális Élményközpont Veszprémben 

A hely, ahol a tudomány, a technológia és a művészet találkozik.
MaReSz 3 in 1: inspiráció, tudásádatás és networking

MaReSz 3 in 1: inspiráció, tudásádatás és networking 

Intenzív szakmai munkával és inspiráló előadásokkal zajlott a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók (MaReSz) 3 in 1 szakmai napja február 26-án az Ensana Thermal Margitsziget szállodában.
A vadvilág napja a Budapesti Állatkertben

A vadvilág napja a Budapesti Állatkertben 

A világnap célja felhívni a figyelmet Földünk állat- és növényvilágára, illetve arra, hogy az élővilág milyen előnyöket jelent az emberiség számára.
Kincsvadászok, figyelem – régiségvásár a Tisza-tónál

Kincsvadászok, figyelem – régiségvásár a Tisza-tónál 

A kincsvadászok kedvelt programján rengeteg ódon tárgy közül lehet válogatni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.