TDM konferencia: új vendégkör jelent meg vidéken

Szeptember 30 és október 1. között jelenleg is zajlik a TDM Szövetség konferenciája és közgyűlése Szarvason, amelyhez online is csatlakozhatott a tagság és az érdeklődő szakemberek.

A TDM-ek is kiemelkedően jó kilátásokról számoltak be közvetlenül a világjárványt megelőzően. „Hegyekben álltak az előfoglalások az év elején, a szolgáltatók mind arról beszéltek, hogy 40-50 százalékkal magasabbak lesznek a bevételeik mint tavaly" - mondta el Semsei.

Aztán a koronavírus közbeszólt. A konferenciát megelőző MTDMSZ felmérésből az derült ki, hogy a TDM szervezetek 75 százalékának eddig senkit sem kellett elbocsátania, 11 százalékuk viszont azt a választ adta, hogy több munkatárstól is kénytelenek voltak megválni. A válság okozta erózió azonban elindult, mutatott rá Semsei, volt, ahol megszűnt a TDM szervezet és volt, ahol átalakult és ez várhatóan még csak a kezdet. A szakember beszélt arról is, hogy a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia újratervezése során már látszik, hogy a turizmus intézményrendszere is megújul, és kapocsként a helyi és a központi szervezetek között, létrejönnek a régiós turisztikai tanácsok, amely egy előnyös változás lehet majd.

Semsei szerint a felmérés legbiztatóbb eredménye az, hogy kiderült, eddig nem tapasztalt szolidaritás és együttműködés jött létre az önkormányzatok és a szolgáltatók között a válsággal. A járványhelyzet pozitív hozadékának és egy nagyon jó lehetőségnek tekinti az elnök azt, hogy vidéken egy új típusú vendégkör jelent meg, amely olyan turistákból áll, akik ha tehették volna, idén is külföldön költik el a pénzüket. Ezek a vendégek kimondottan magas költési hajlandósággal, de magasabb elvárásokkal és nagyon határozott igényekkel is rendelkeznek a szolgáltatások és az élmények terén. A vidék feladata tehát az volt, hogy néhány hét alatt a semmiből egy új típusú élménykínálatot teremtsen meg, és ennek a minőségibb élménykínálatnak a létrehozása még a következő hónapokra is komoly feladatnak ígérkezik a szakember szerint.

A konferencián az Ausztriában élő Kovács Balázs, a GD Consulting képviseletében most is örömmel osztotta meg gondolatait a jövő turizmusával kapcsolatban. Cikkünk csatolmányaként elérhető prezentációjában bemutatta azokat a hajtóerőket és új narratívákat, amelyek a következő 10 év sikertényezőit meghatározzák a teljeskörű desztináció menedzsment során. Rávilágított a látogatógazdaság (visitor economy) megközelítésű turizmus-menedzsmentben rejlő lehetőségekre, milyen eljárásokkal helyezhetjük a homo turisticus mellett/helyett az embert a középpontba. Felvázolta, hogy milyen új szerepkör vár a desztinációs szervezetekre, mint a minőségi élményterek koordinátoraira. Konkrét példákon keresztül vázolta, miként lehetséges az értékalapú turisztikai termékfejlesztést és brandépítést az idegtudomány területéről származó limbic eljárással átfogóan, gyorsan és hatékonyan megvalósítani, s ezáltal versenyelőnyre szert tenni a nemzetközi szinten.

Forrás: Turizmus Online


A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.