TIMEA 10,7 milliárd forintból gazdálkodhat

Több mint tízmilliárd forintot fog elkölteni a Magyar Turisztikai Ügynökség 2018 végéig Magyarország turisztikai kínálatának kül- és kisebb részben belföldi népszerűsítésére egy most induló uniós pályázat keretében. 

A Széchenyi 2020 program keretében elindult a Magyar Turisztikai Ügynökség Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogram (TIMEA) elnevezésű projektje. A projekt 2,4 milliárd forint hazai költségvetési forrásból és az Európai Unió 8,350 milliárd forint összegű vissza nem térítendő támogatásából valósul meg - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség.

A projekt fő célja Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése és a turizmus területén működő vállalkozások piacra jutásának elősegítése, a korábbi marketingkommunikációs gyakorlat megújításával. A Magyar Turisztikai Ügynökség által végzett, a szolgáltató kis- és középvállalkozások piaci pozícióját javító marketingkommunikációs tevékenység hosszú távú stratégiai módszertani alapozással, összehangoltan, hatékonyan, újszerű eszközök bevonásával, minden korábbinál nagyobb volumenben valósul meg.

A projekt várható eredményei: új piacok elérése, a területi koncentráció oldása, továbbá szemléletformálás a vállalkozások körében, szakmai hozzájárulás a szolgáltatások minőségének emeléséhez. A projekt célja mindezekkel hozzájárulni a magyarországi vendégforgalom, illetve az abból származó bevételek növekedéséhez, a külföldi turisták magyarországi tartózkodásának meghosszabbításához, ezáltal itteni fogyasztásuk, a költésük növeléséhez.

A Magyar Turisztikai Ügynökség a GINOP-1.3.5-15 „Nemzeti turisztikai marketing és keresletösztönző program” felhívására nyújtotta be pályázatát, melynek fő tartalmi elemei 85%-ban nemzetközi és 15%-ban belföldi marketingtevékenységet foglalnak magukban. A marketingtevékenység megalapozása szakmai kutatásokkal történik, melyek között általános országmárka kutatás és termékkutatások is szerepelnek, széles nemzetközi piacelemzéssel.

A nemzetközi marketingtevékenység három szintű kommunikációs keretrendszerben valósul meg, melynek alapját az országmárka ismertségének növelését célzó imázskampány adja. Ennek segítségével az MTÜ a kreatív tartalmak és üzenetek kialakítása során alkalmazott újszerű, figyelemfelkeltő megoldásokkal erősíteni kívánja az innovatív külföldi marketingkommunikációt.

Az országmárkához specifikus termékkampányok kapcsolódnak. Hazánk stratégiai turisztikai termékeinek innovatív eszközökkel történő bemutatása mellett, a projekt kiemelt figyelmet fordít három rétegtermék (orvosi turizmus, szenior turizmus, akadálymentes turizmus) fejlesztésére és népszerűsítésére, bevonva a releváns turisztikai régiókat. A küldőpiacokon mindez döntően a lakosságot közvetlenül elérő médiakommunikáció formájában jelenik meg.

A kampányok kiegészülnek helyi akciókkal, Magyarország turisztikai kínálatát a küldő országokban attraktív módon bemutató szakmai rendezvényekkel, workshopokkal, melyek a magyar turisztikai vállalkozások számára biztosítják a nemzetközi bemutatkozás lehetőségét és szolgáltatásaik piacra juttatásának elősegítését.

A marketing akciók eredményességének folyamatos mérése is megvalósul, a pályázatban meghatározott indikátorok (min. 10 célország, min. 5 millió megjelenés, min. 20 millió kampányelérés, weboldal látogatottságának min. 10%-os növekedése, rendezvények min. 850 fős látogatószáma) biztosítása érdekében.

A tíz célpiac a következő:

- szomszédos és közeli országok – ezen belül kiemelt Lengyelország és Románia,

-német nyelvterület – ezen belül kiemelt Ausztria és Németország,

- Észak-Európa és Egyesült Királyság – ezen belül kiemelt Egyesült Királyság, Oroszország és a FÁK országok,

- Perzsa-öböl menti országok,

- latin nyelvű és BENELUX országok – ezen belül kiemelt Franciaország és Hollandia,

- távoli és új piacok – ezen belül kiemelt USA, Kanada és Kína.

A belföldi piaci beavatkozások fókuszában álló három rétegtermékre vonatkozóan kutatások zajlanak, illetve minőségbiztosítás erősítése érdekében a kapcsolódó védjegyrendszerek fejlesztése is megtörténik. Emellett a hazai turisztikai vállalkozások számára szemléletformáló, fejlesztő, tudásmegosztó tevékenységet tervez az MTÜ, Turizmus Akadémia rendezvényei keretében.

A projektnek része továbbá több olyan információtechnológiai, informatikai fejlesztés, melyekkel az utazási és az ehhez kapcsolódó információszerzési szokások rendkívül gyors változására reagál az MTÜ.

A fejlesztések a mintegy 32 ezer turisztikai szolgáltatást magában foglaló Nemzeti Turisztikai Adatbázis minél szélesebb körű hozzáférhetővé tételét, szolgáltatásainak, felhasználói funkcióinak bővítését, különösen a külföldről beutazó turisták tájékozódását, eligazodását, döntését támogató web-es megoldások, interaktív alkalmazások bővítését, valamint ezen alkalmazások akadálymentesítését célozzák.

Az MTÜ-től megtudtuk, hogy az arculati, a fogyasztói kampányok kreatív megjelenései külsős ügynökségi partner együttműködésében kerülnek kialakításra. Emellett a médiastratégia-alkotási, -tervezési és -vásárlási feladatokat is külsős ügynökségi partnerrel együttműködve látják el, mindkét esetben az érvényes szabályozások szerint járnak el. Az ügynökség(ek) kiválasztási folyamata még nem zárult le.

Együttműködés a TIMEA programban

Az MTÜ a projekt keretében a 2017-2018 közötti időszakban a célországok területén Magyarországot népszerűsítő szakmai rendezvények megvalósítását tervezi döntően utazásszervezők, illetve a média képviselői számára. Ezeken a rendezvényeken a magyar turisztikai szektorban tevékenykedő szolgáltatók (döntően kkv-k) is képviseltetik majd magukat.

Az együttműködés és a projektben való részvétel érdekében továbbá a hazai turisztikai vállalkozások számára fejlesztő, tudásmegosztó, szemléletformáló rendezvénysorozatot valósítanak meg Turizmus Akadémia elnevezéssel, melynek keretében a piac- és termékkutatások eredményei mellett kiemelten szerepel a szolgáltatók körében a látogatóbarát szemlélet elterjesztése és fejlesztése nemzetközi és hazai jó példák bemutatásával.

Az eljárás lefolytatása nagyban befolyásolja a kampány kezdését, de a tervek szerint 2017 második negyedévében kezdődnek el kampányok.


Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.