TIMEA 10,7 milliárd forintból gazdálkodhat

Több mint tízmilliárd forintot fog elkölteni a Magyar Turisztikai Ügynökség 2018 végéig Magyarország turisztikai kínálatának kül- és kisebb részben belföldi népszerűsítésére egy most induló uniós pályázat keretében. 

A Széchenyi 2020 program keretében elindult a Magyar Turisztikai Ügynökség Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogram (TIMEA) elnevezésű projektje. A projekt 2,4 milliárd forint hazai költségvetési forrásból és az Európai Unió 8,350 milliárd forint összegű vissza nem térítendő támogatásából valósul meg - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség.

A projekt fő célja Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése és a turizmus területén működő vállalkozások piacra jutásának elősegítése, a korábbi marketingkommunikációs gyakorlat megújításával. A Magyar Turisztikai Ügynökség által végzett, a szolgáltató kis- és középvállalkozások piaci pozícióját javító marketingkommunikációs tevékenység hosszú távú stratégiai módszertani alapozással, összehangoltan, hatékonyan, újszerű eszközök bevonásával, minden korábbinál nagyobb volumenben valósul meg.

A projekt várható eredményei: új piacok elérése, a területi koncentráció oldása, továbbá szemléletformálás a vállalkozások körében, szakmai hozzájárulás a szolgáltatások minőségének emeléséhez. A projekt célja mindezekkel hozzájárulni a magyarországi vendégforgalom, illetve az abból származó bevételek növekedéséhez, a külföldi turisták magyarországi tartózkodásának meghosszabbításához, ezáltal itteni fogyasztásuk, a költésük növeléséhez.

A Magyar Turisztikai Ügynökség a GINOP-1.3.5-15 „Nemzeti turisztikai marketing és keresletösztönző program” felhívására nyújtotta be pályázatát, melynek fő tartalmi elemei 85%-ban nemzetközi és 15%-ban belföldi marketingtevékenységet foglalnak magukban. A marketingtevékenység megalapozása szakmai kutatásokkal történik, melyek között általános országmárka kutatás és termékkutatások is szerepelnek, széles nemzetközi piacelemzéssel.

A nemzetközi marketingtevékenység három szintű kommunikációs keretrendszerben valósul meg, melynek alapját az országmárka ismertségének növelését célzó imázskampány adja. Ennek segítségével az MTÜ a kreatív tartalmak és üzenetek kialakítása során alkalmazott újszerű, figyelemfelkeltő megoldásokkal erősíteni kívánja az innovatív külföldi marketingkommunikációt.

Az országmárkához specifikus termékkampányok kapcsolódnak. Hazánk stratégiai turisztikai termékeinek innovatív eszközökkel történő bemutatása mellett, a projekt kiemelt figyelmet fordít három rétegtermék (orvosi turizmus, szenior turizmus, akadálymentes turizmus) fejlesztésére és népszerűsítésére, bevonva a releváns turisztikai régiókat. A küldőpiacokon mindez döntően a lakosságot közvetlenül elérő médiakommunikáció formájában jelenik meg.

A kampányok kiegészülnek helyi akciókkal, Magyarország turisztikai kínálatát a küldő országokban attraktív módon bemutató szakmai rendezvényekkel, workshopokkal, melyek a magyar turisztikai vállalkozások számára biztosítják a nemzetközi bemutatkozás lehetőségét és szolgáltatásaik piacra juttatásának elősegítését.

A marketing akciók eredményességének folyamatos mérése is megvalósul, a pályázatban meghatározott indikátorok (min. 10 célország, min. 5 millió megjelenés, min. 20 millió kampányelérés, weboldal látogatottságának min. 10%-os növekedése, rendezvények min. 850 fős látogatószáma) biztosítása érdekében.

A tíz célpiac a következő:

- szomszédos és közeli országok – ezen belül kiemelt Lengyelország és Románia,

-német nyelvterület – ezen belül kiemelt Ausztria és Németország,

- Észak-Európa és Egyesült Királyság – ezen belül kiemelt Egyesült Királyság, Oroszország és a FÁK országok,

- Perzsa-öböl menti országok,

- latin nyelvű és BENELUX országok – ezen belül kiemelt Franciaország és Hollandia,

- távoli és új piacok – ezen belül kiemelt USA, Kanada és Kína.

A belföldi piaci beavatkozások fókuszában álló három rétegtermékre vonatkozóan kutatások zajlanak, illetve minőségbiztosítás erősítése érdekében a kapcsolódó védjegyrendszerek fejlesztése is megtörténik. Emellett a hazai turisztikai vállalkozások számára szemléletformáló, fejlesztő, tudásmegosztó tevékenységet tervez az MTÜ, Turizmus Akadémia rendezvényei keretében.

A projektnek része továbbá több olyan információtechnológiai, informatikai fejlesztés, melyekkel az utazási és az ehhez kapcsolódó információszerzési szokások rendkívül gyors változására reagál az MTÜ.

A fejlesztések a mintegy 32 ezer turisztikai szolgáltatást magában foglaló Nemzeti Turisztikai Adatbázis minél szélesebb körű hozzáférhetővé tételét, szolgáltatásainak, felhasználói funkcióinak bővítését, különösen a külföldről beutazó turisták tájékozódását, eligazodását, döntését támogató web-es megoldások, interaktív alkalmazások bővítését, valamint ezen alkalmazások akadálymentesítését célozzák.

Az MTÜ-től megtudtuk, hogy az arculati, a fogyasztói kampányok kreatív megjelenései külsős ügynökségi partner együttműködésében kerülnek kialakításra. Emellett a médiastratégia-alkotási, -tervezési és -vásárlási feladatokat is külsős ügynökségi partnerrel együttműködve látják el, mindkét esetben az érvényes szabályozások szerint járnak el. Az ügynökség(ek) kiválasztási folyamata még nem zárult le.

Együttműködés a TIMEA programban

Az MTÜ a projekt keretében a 2017-2018 közötti időszakban a célországok területén Magyarországot népszerűsítő szakmai rendezvények megvalósítását tervezi döntően utazásszervezők, illetve a média képviselői számára. Ezeken a rendezvényeken a magyar turisztikai szektorban tevékenykedő szolgáltatók (döntően kkv-k) is képviseltetik majd magukat.

Az együttműködés és a projektben való részvétel érdekében továbbá a hazai turisztikai vállalkozások számára fejlesztő, tudásmegosztó, szemléletformáló rendezvénysorozatot valósítanak meg Turizmus Akadémia elnevezéssel, melynek keretében a piac- és termékkutatások eredményei mellett kiemelten szerepel a szolgáltatók körében a látogatóbarát szemlélet elterjesztése és fejlesztése nemzetközi és hazai jó példák bemutatásával.

Az eljárás lefolytatása nagyban befolyásolja a kampány kezdését, de a tervek szerint 2017 második negyedévében kezdődnek el kampányok.


Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson

Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson 

A Balaton-átúszás 5,2 km-es távján 10500-an vágnak majd neki, hogy Révfülöpről átússzanak Balatonboglárra.
Ízek, illatok, zongora, Balaton

Ízek, illatok, zongora, Balaton 

Nem minden nap láthatunk olyan zongorát a balatoni utcákon, amelyet külön biztonsági szakemberek őriznek.
Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden

Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden 

Közel kétszáz, a Balaton térségében tanuló általános és középiskolás ismerkedhetett meg a vitorlázással három napon keresztül Balatonfüreden, a Kékszalag Portban.
Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján

Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján 

Van egy hely Budapesten, ahol a tudomány több száz éves öröksége, legendás történetek és modern kérdések találkoznak.
Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten

Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten 

Június 26–27-én Budapestre érkezik a China Brand Fair, Közép-Európa egyik legnagyobb kínai üzleti és kulturális rendezvénye.
Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén

Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén 

Mintegy 140 cigányzenekar szórakoztatta a magyar vendéglátóhelyek közönségét a Dankó Pista Emléknapon.
Panaszkodnak a Balaton zöld vízére

Panaszkodnak a Balaton zöld vízére 

Az összegyűlt algatömeg a szél keltette áramlások hatására gyorsan el is tűnhet, míg más tóterületeken akár meg is jelenhet.
Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból

Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból 

A tárlaton Hollywood magyar királyának műtermét is megidézik.
Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban

Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban  

A világ legjobb városrész-fejlesztése díjat nyerte el a Liget Budapest Projekt az ingatlanok Oscar-díjának is hívott megmérettetésen.
Rejtett veszély a Balaton déli oldalán

Rejtett veszély a Balaton déli oldalán 

A marásvonal mintegy 60 kilométer hosszú, víz alatti árok, amely Balatonkeresztúr és Balatonvilágos között található, jellemzően 500-1000 méterre a parttól.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.