Üdülési joggal kapcsolatban bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az EURO BENEFIT Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (EURO BENEFIT Kft.) az üdülési jogok népszerűsítésével megtévesztette a fogyasztókat. A jogsértés elkövetéséért 18.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.

Az EURO BENEFIT Kft. 2012 januárjától 2014 júniusáig az üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait személyes, szóbeli egyeztetések keretében, és egyéb hirdetéseken, szórólapokon, weboldalakon népszerűsítette.

A GVH megállapította, hogy az EURO BENEFIT Kft. a szóbeli tájékoztatások alkalmával

• a fogyasztók azonnali döntéshozatalra késztetése céljából valótlanul azt a látszatot keltette, hogy az üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatok csak nagyon korlátozott ideig érhetőek el,

• valótlan előnyöket jelenített meg az általa preferált helyen elhelyezkedő üdülési jogokkal kapcsolatban, miszerint azok könnyebben eladhatóak, elsősorban külföldi fogyasztók számára,

• valótlan tájékoztatást az árról és a „beszámítás”-ról mint árkedvezményről,

• a fogyasztók meglévő üdülési jogának továbbértékesítésére tett ígéretet annak érdekében, hogy a fogyasztókat újabb üdülési jog vásárlására késztesse, azonban nem tudta igazolni, hogy valóban gyakorlatszerűen értékesített volna másodlagosan üdülési jogokat.

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből, az EURO BENEFIT Kft. 2013. évi nettó árbevételéből indult ki.

Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

• a másodlagos értékesítés ígérete bizalmi jellegű,

• a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott,

• a teljes kereskedelmi gyakorlat a jogsértő kommunikációkra épült, s az több szempontból is jogsértőnek minősült,

• a jogsértés az üdülési jog többéves időtartamára tekintettel hosszú távon fejti ki hatását.

A fentieken túl a GVH megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.