Új országmárka kialakításán is dolgozik az MTÜ

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Paradigmaváltás a turizmusban címmel június 6-án, kedden Sopronban, a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központban indította el országos szakmai rendezvénysorozatát, amelynek több mint 10 állomása lesz, a következő konferenciát a Balatonnál három hét múlva rendezik.

A rendezvényen elhangozott, hogy az MTÜ országjárásának állomásain tájékoztatást adnak a hazai turizmus jelenlegi helyzetéről, főbb kitörési pontjairól, és ismertetik az MTÜ országos, valamint az adott térségre vonatkozó feladatait, fejlesztési városiról, programját.

A rendezvény emellett platformot biztosít arra, hogy a turizmus helyi szereplői is megoszthassák az adott turisztikai térséghez kapcsolódó elképzeléseiket a szakma képviselőivel.

A történelmi műemlékváros polgármestere, és a rendezvény házigazdája Fodor Tamás köszöntőjében Sopron város turisztikai programjairól és a fejlesztésekről beszélt, megemlítve, hogy a szomszédos Ausztria közelsége nagy kihívás, komoly konkurencia. Ezzel a megállapítással többen is egyetértettek, de hozzátették, hogy a tapasztalatuk alapján a kapcsolat barátságos, és segítő szándékú.

Dr. Guller Zoltán stratégiai célként jelölte meg, hogy az eddigi két és fél nap helyett 3 vagy 3 és fél napot töltsenek el nálunk a turisták.

A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint az eddigi struktúrarendszert komplexen, globálisan át kell alakítani, több tényező indokolja a paradigmaváltást, így például versenyelőnyt biztosít számukra az a biztonság, amely ma Magyarországon van, továbbá az internet, amely egyre fontosabb, mert befolyásolja a fogyasztási igényeket, valamint az, hogy újra van pénzük az embereknek utazni.

A térképre a meglevők mellé új desztinációk is kerülnek majd – mondta. „A paradigmaváltás a turizmus teljes vertikumában elkezdődött” – tette hozzá.

Elhangzott még, hogy több mint 3 milliárd euróval javította a turizmus a fizetési mérleget 2016-ban, a külföldi látogatások száma 6,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. 

Tavaly a turizmus ágazata 10 százalékkal járult hozzá a GDP-hez, az elvárható cél, hogy 2019-re ez 16 százalék legyen.

Kárpáti Béla, a Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Fertő-tó teljes körű rehabilitációjáról beszélt.

Az MTÜ vezérigazgató-helyettese A desztinációfejlesztés új irányai címmel megtartott előadásában leszögezte, hogy növelni kell a turisták itt töltött napjainak számát, és a hazai turisztikai fogyasztást kell emelni. „A turizmus a szállodai szobán túl kezdődik” – mondta dr. Gajda Tibor, arra célozva, hogy a vendégek manapság túrázni, kerékpározni, kirándulni és fesztiválozni akarnak, ezért a siker érdekében a meglévő turisztikai elemeket össze kell hangolni. 

Meghirdetjük ősszel az új országmárkát - jelentette be Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese. Az új országmárka kialakításán már dolgoznak, amelyhez nemzetközi, magyarországi kutatásokat is végeznek. Hosszú távú országmárka-stratégiára van szükség, amelybe az új generációt is be kell vonni.

Végül a VOLT fesztivál alapítója Lobenwein Norbert tartott beszámolót arról hol tart a szervezés, és beszélt a fesztivál himnuszáról, az „Emlékszem Sopronban-ról”, melyet 16 millióan néztek meg. Erős kampányba kezdenek, jövő héttől angolul és magyarul is láthatóak lesznek programjaik.

A rendezvény végén többen kérdeztek az előadóktól, majd barátságos beszélgetéssel zárult az esemény.


A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról

A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról 

A SZÉP-kártya felhasználási szabályainak 2025. január elsejei módosítása milyen hatással lehet a hazai turizmus és vendéglátás szektorra?
Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.