Új országmárka kialakításán is dolgozik az MTÜ

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Paradigmaváltás a turizmusban címmel június 6-án, kedden Sopronban, a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központban indította el országos szakmai rendezvénysorozatát, amelynek több mint 10 állomása lesz, a következő konferenciát a Balatonnál három hét múlva rendezik.

A rendezvényen elhangozott, hogy az MTÜ országjárásának állomásain tájékoztatást adnak a hazai turizmus jelenlegi helyzetéről, főbb kitörési pontjairól, és ismertetik az MTÜ országos, valamint az adott térségre vonatkozó feladatait, fejlesztési városiról, programját.

A rendezvény emellett platformot biztosít arra, hogy a turizmus helyi szereplői is megoszthassák az adott turisztikai térséghez kapcsolódó elképzeléseiket a szakma képviselőivel.

A történelmi műemlékváros polgármestere, és a rendezvény házigazdája Fodor Tamás köszöntőjében Sopron város turisztikai programjairól és a fejlesztésekről beszélt, megemlítve, hogy a szomszédos Ausztria közelsége nagy kihívás, komoly konkurencia. Ezzel a megállapítással többen is egyetértettek, de hozzátették, hogy a tapasztalatuk alapján a kapcsolat barátságos, és segítő szándékú.

Dr. Guller Zoltán stratégiai célként jelölte meg, hogy az eddigi két és fél nap helyett 3 vagy 3 és fél napot töltsenek el nálunk a turisták.

A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint az eddigi struktúrarendszert komplexen, globálisan át kell alakítani, több tényező indokolja a paradigmaváltást, így például versenyelőnyt biztosít számukra az a biztonság, amely ma Magyarországon van, továbbá az internet, amely egyre fontosabb, mert befolyásolja a fogyasztási igényeket, valamint az, hogy újra van pénzük az embereknek utazni.

A térképre a meglevők mellé új desztinációk is kerülnek majd – mondta. „A paradigmaváltás a turizmus teljes vertikumában elkezdődött” – tette hozzá.

Elhangzott még, hogy több mint 3 milliárd euróval javította a turizmus a fizetési mérleget 2016-ban, a külföldi látogatások száma 6,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. 

Tavaly a turizmus ágazata 10 százalékkal járult hozzá a GDP-hez, az elvárható cél, hogy 2019-re ez 16 százalék legyen.

Kárpáti Béla, a Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Fertő-tó teljes körű rehabilitációjáról beszélt.

Az MTÜ vezérigazgató-helyettese A desztinációfejlesztés új irányai címmel megtartott előadásában leszögezte, hogy növelni kell a turisták itt töltött napjainak számát, és a hazai turisztikai fogyasztást kell emelni. „A turizmus a szállodai szobán túl kezdődik” – mondta dr. Gajda Tibor, arra célozva, hogy a vendégek manapság túrázni, kerékpározni, kirándulni és fesztiválozni akarnak, ezért a siker érdekében a meglévő turisztikai elemeket össze kell hangolni. 

Meghirdetjük ősszel az új országmárkát - jelentette be Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese. Az új országmárka kialakításán már dolgoznak, amelyhez nemzetközi, magyarországi kutatásokat is végeznek. Hosszú távú országmárka-stratégiára van szükség, amelybe az új generációt is be kell vonni.

Végül a VOLT fesztivál alapítója Lobenwein Norbert tartott beszámolót arról hol tart a szervezés, és beszélt a fesztivál himnuszáról, az „Emlékszem Sopronban-ról”, melyet 16 millióan néztek meg. Erős kampányba kezdenek, jövő héttől angolul és magyarul is láthatóak lesznek programjaik.

A rendezvény végén többen kérdeztek az előadóktól, majd barátságos beszélgetéssel zárult az esemény.


A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.