A rendezvényen elhangozott, hogy az MTÜ országjárásának állomásain tájékoztatást adnak a hazai turizmus jelenlegi helyzetéről, főbb kitörési pontjairól, és ismertetik az MTÜ országos, valamint az adott térségre vonatkozó feladatait, fejlesztési városiról, programját.
A rendezvény emellett platformot biztosít arra, hogy a turizmus helyi szereplői is megoszthassák az adott turisztikai térséghez kapcsolódó elképzeléseiket a szakma képviselőivel.
A történelmi műemlékváros polgármestere, és a rendezvény házigazdája Fodor Tamás köszöntőjében Sopron város turisztikai programjairól és a fejlesztésekről beszélt, megemlítve, hogy a szomszédos Ausztria közelsége nagy kihívás, komoly konkurencia. Ezzel a megállapítással többen is egyetértettek, de hozzátették, hogy a tapasztalatuk alapján a kapcsolat barátságos, és segítő szándékú.
Dr. Guller Zoltán stratégiai célként jelölte meg, hogy az eddigi két és fél nap helyett 3 vagy 3 és fél napot töltsenek el nálunk a turisták.
A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint az eddigi struktúrarendszert komplexen, globálisan át kell alakítani, több tényező indokolja a paradigmaváltást, így például versenyelőnyt biztosít számukra az a biztonság, amely ma Magyarországon van, továbbá az internet, amely egyre fontosabb, mert befolyásolja a fogyasztási igényeket, valamint az, hogy újra van pénzük az embereknek utazni.
A térképre a meglevők mellé új desztinációk is kerülnek majd – mondta. „A paradigmaváltás a turizmus teljes vertikumában elkezdődött” – tette hozzá.
Elhangzott még, hogy több mint 3 milliárd euróval javította a turizmus a fizetési mérleget 2016-ban, a külföldi látogatások száma 6,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
Tavaly a turizmus ágazata 10 százalékkal járult hozzá a GDP-hez, az elvárható cél, hogy 2019-re ez 16 százalék legyen.
Kárpáti Béla, a Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Fertő-tó teljes körű rehabilitációjáról beszélt.
Az MTÜ vezérigazgató-helyettese A desztinációfejlesztés új irányai címmel megtartott előadásában leszögezte, hogy növelni kell a turisták itt töltött napjainak számát, és a hazai turisztikai fogyasztást kell emelni. „A turizmus a szállodai szobán túl kezdődik” – mondta dr. Gajda Tibor, arra célozva, hogy a vendégek manapság túrázni, kerékpározni, kirándulni és fesztiválozni akarnak, ezért a siker érdekében a meglévő turisztikai elemeket össze kell hangolni.
Meghirdetjük ősszel az új országmárkát - jelentette be Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese. Az új országmárka kialakításán már dolgoznak, amelyhez nemzetközi, magyarországi kutatásokat is végeznek. Hosszú távú országmárka-stratégiára van szükség, amelybe az új generációt is be kell vonni.
Végül a VOLT fesztivál alapítója Lobenwein Norbert tartott beszámolót arról hol tart a szervezés, és beszélt a fesztivál himnuszáról, az „Emlékszem Sopronban-ról”, melyet 16 millióan néztek meg. Erős kampányba kezdenek, jövő héttől angolul és magyarul is láthatóak lesznek programjaik.
A rendezvény végén többen kérdeztek az előadóktól, majd barátságos beszélgetéssel zárult az esemény.
Forrás: Turizmus Online