Új szereplő a rendezvények piacán: jönnek a hibridek

A genfi székhelyű nemzetközi szövetség (UNICEO® - United Networks of International Corporate Event Organizers) nemrégiben rendezte meg első hibrid eseményét Budapesten.

A Leaders Meeting-re egy stúdióban került sor, ahol 8 vezető vállalat képviselője, mint előadó és kerekasztal-résztvevő voltak jelen. A hallgatók pedig online követhették az eseményt.

A Covid-19 hatására márciusban bekövetkezett leállás erősen befolyásolta a céges rendezvények piacát. A legtöbb vállalat úgy döntött, hogy lemondja vagy átütemezi a jövőbeli rendezvényeit, felülvizsgálja a költségvetési terveket és az összes kommunikációt online platformra helyezi át. Az ügyfelekkel való kommunikációra és az együttműködők bevonására eszközként használt eseményeket, valamint az igazgatósági üléseket, a csapatépítőket és az oktatási eseményeket is virtuális platformok segítségével szervezték meg.

Élő előadók, kanapéközönség

Az otthonokból, a kanapékról, közvetített események azonban nem tudtak olyan professzionális képet adni, mint az a cégek életében elvárt és megszokott volt, a technikai, fizikai adottságok is erősen befolyásolták a szakmai minőséget. Mindemellett pedig a közösségi élmény hiánya is nagyon erőteljesen jelentkezett.

Következő lépésként így szinte természetes módon jutottunk el a hibrid rendezvényekig, amelyek lehetővé teszik az élő és a virtuális élmények kombinálását, a professzionális vizuális megjelenéseket, a színvonalas hang- és a képminőséget, mivel mindezt TV-showként sugározzák.

Első hazai hibrid-rendezvényen téma: a hibrid

Az UNICEO Magyarország június 16-i, első hibrid rendezvényén céges rendezvényekért felelős döntéshozók osztották meg tapasztalataikat és véleményüket a hibrid rendezvényekről.

Az eseményen jelen volt mind a megrendelői, mind a szolgáltató oldal, mint például a Telenor Magyarország, a Marriott Budapest, Brill, RentiT, valamint a Max & Future képviselője.

Bár a rendezvényekre vonatkozó korlátozások sokat lazultak, - szinte meg is szűntek bizonyos rendezvénytípusok esetében - a „hagyományos” eseményekhez való visszatérés kérdésében a vállalatok még nagyon óvatosak. Legtöbbjük alternatív megoldásokat keres, hiszen az biztos, hogy a rendezvények a költségvetési és utazási korlátozások ellenére továbbra is kulcsfontosságú marketing eszközei a vállalati partnerek és ügyfelek elérésének, valamint a dolgozói elköteleződésnek.

Fizikai valóság és virtuális tér

A résztvevők egyetértettek abban, hogy a hibrid esemény, mint forma alapvetően meghatározza mostantól az események jövőjét, mivel a pandémiás időszakot követően lehetővé teszi a résztvevők és az előadók fizikai vagy virtuális részvételét.

A rendezvények ezen típusa is különbözőképpen változhat:

(a) az előadások előre felvételre kerülnek, de az előadó jelen van és élőben válaszol a kérdésekre;

(b) az előadók egy stúdióból jelentkeznek be, míg a résztvevők online követik az eseményt, majd a korlátozások feloldásával már néhány résztvevő személyesen van jelen lehet, míg mások virtuálisan vesznek részt

(c). A Hibrid - Multi „Hub” típusú rendezvények esetében pedig

(d) a résztvevői csoportok személyesen találkoznak egy helyszínen, és minden helyszín virtuálisan kerül kapcsolatba egymással.

A genfi székhelyű nemzetközi szövetség (UNICEO® - United Networks of International Corporate Event Organizers) nemrégiben rendezte meg első hibrid eseményét Budapesten.

Megállapítások a rendezvényről

„A hibrid események sikerének kulcsa a vizuális tartalom és a megjelenés, amelyhez TV-show-szerű forgatókönyv és magasszintű technikai szolgáltatások szükségesek”, hangsúlyozta Éder Bálint, a Brill A.V. szolgáltatási osztályának vezetője.

Parti János, a Marriott Budapest értékesítési és marketing igazgatójának elmondása szerint a szállodai és a helyszín szolgáltatók felkészültek az új helyzetre, a teremkapacitásokat újra-kalkulálták, amely alapján jelen állás szerint a konferenciatermek tényleges kapacitásának 40 százaléka használható, de higiéniai és technológiai újításokkal is készülnek a hibrid, vagy hagyományos rendezvények fogadására.

René Mooren, a Marriott International EMEA értékesítés-támogatási és shared services igazgatója hangsúlyozta, hogy „… azon kívül, hogy a kormányok által bevezetett korlátozások folyamatosan enyhülnek, az iparág felépülésének fontos részét képezi az utazók és a rendezvényes résztvevők bizalmának visszaszerzése. Ezért a Marriott nemrégiben létrehozott egy Globális Tisztasági Tanácsot (Global Cleanliness Council), amelybe az orvostudomány és a közegészségügy szakértőit is meghívták, hogy újradefiniálják tisztasági és biztonsági előírásaikat.” A desztinációk is készülnek a turista és üzleti vendégek fogadására.

Az esemény során Steen Jakobsen, a Dubai Tourism képviseletében elmondta: „Kormányunk gyorsan tudott reagálni a kialakult helyzetre, és számos proaktív és sikeres óvintézkedést hajtott végre a vírus terjedésének megfékezésére.”

Seres Nikolett, a Telenor belső kommunikációs vezetője is elmondta, hogy cégük több karantén-barát online rendezvényt is kínált alkalmazottai számára, mint például a háttérzaj felismerő verseny, az online kávéház, vagy az öltözz ki nap, amelyek közben rájöttek, hogy a közösségépítés kulcsfontosságú elem a munkavállalói élmények és az elkötelezettség szempontjából. A karantén előtt nagy sikernek örvendő színházi rendezvényüket, így folytatni tervezik hibrid eseményként: egy, a Telenor-házból közvetített, improvizáción alapuló színházi darabot cselekményében megszakítva az otthon ülő hallgatóság alakíthat majd különböző végkifejlet szerinti forgatókönyvek alapján.

Ügynökségi oldalról Lopusny Anna, a Max & Future rendezvény üzletágvezetője szintén egyetértett abban, hogy az online és a hibrid rendezvények egyre népszerűbbek lesznek, hiszen azon túl, hogy költséghatékony, még környezetbarát is és nem utolsó sorban, karbonsemleges is.

A programot Litkai Gergely (Dumaszínház) előadása zárta, aki a humor jótékony szerepéről beszélt a karantén-időszak alatt, amely segít az ismeretlen miatt kialakult félelem és szorongás feloldásában. Bár egy humoristának akkor a legnehezebb, ha nincs nézőközönsége, a virtuális platformok és mostantól a hibrid események számtalan megoldási lehetőséget kínálnak a stand-uposoknak is.

Forrás: uniceo.org


Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden

Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden 

A Balatonhoz költözik a művészeti világ krémje.
A pop királyának relikviája Budapesten

A pop királyának relikviája Budapesten 

Különleges relikviával lepi meg a Madame Tussauds Budapest Michael Jackson rajongótáborát.
Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél

Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél 

Váratlan vezetőváltás történt a Magyar Turisztikai Ügynökségnél.
Jön Budapest egyetlen éjszakai félmaratonja

Jön Budapest egyetlen éjszakai félmaratonja 

A futóest különlegessége abban rejlik, hogy minden táv napnyugtakor, garantáltan sötétben indul.
A hazai kreatív tervezői szakma is képviseltette magát a rangos filmes gálán

A hazai kreatív tervezői szakma is képviseltette magát a rangos filmes gálán 

Június 21-én a MOZ.GO Magyar Mozgókép Fesztivál a Balatonfüred Kongresszusi Központban.
Idén nyáron is fesztiválhangulat a veszprémi Gyárkertben

Idén nyáron is fesztiválhangulat a veszprémi Gyárkertben 

A nyár folyamán hétvégenként a hazai zenei élet kiemelkedő előadói, legendái lépnek majd színpadra.
Teljes a STRAND Fesztivál zenei programja

Teljes a STRAND Fesztivál zenei programja 

Bejelentették a teljes zenei programot a STRAND Fesztivál szervezői.
Halló, itt a Kiscelli Múzeum!

Halló, itt a Kiscelli Múzeum! 

A telefonálás történetébe nyújt bepillantást a Kiscelli Múzeum legújabb időszaki kiállítása.
Úszóünnep a Lágymányosi-öbölben

Úszóünnep a Lágymányosi-öbölben 

Közel 2000 úszóval rekordot döntött a 3. MOL Campus Öbölúszás.
Jelentős növekedés várható az utasbiztosítások piacán

Jelentős növekedés várható az utasbiztosítások piacán 

Az utazók zöme Európában nyaral, belföldön is sokan terveznek üdülni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.