Folyamatos növekedés figyelhető meg az úgynevezett ancillary, azaz kiegészítő szolgáltatások és a Fare Families termékek forgalmában. A trend az online utazási irodák egyre növekvő szerepére utalnak ezen a kereskedelmi piacon. Ezt támasztja alá az is, hogy 2015-ben az előző évihez képest háromszorosára nőtt azoknak az online irodáknak a száma, akik kiegészítő szolgáltatások foglalásának lehetőségével egészítették ki portfóliójukat. Egyes online szolgáltatók bevételeik 5-15%-os emelkedését köszönhetik a kínálatuk bővítésének.
A növekedési trendhez nagyban hozzájárulnak a légitársaságok is. Több mint 60 légitársaság már most lehetőséget ad kiegészítő szolgáltatások és Fare Families termékek értékesítésre Amadeus rendszeren keresztül, míg további 40 fuvarozó integrációja jelenleg is folyamatban van.
Jól mutatja a változást, hogy 2014. decemberig összesen csak 11 online utazási iroda adott lehetőséget ügyfelei számára kiegészítő szolgáltatások foglalására és egy légitársaság sem tetette lehetővé Fare Families termékek foglalását. Ezzel szemben az Amadeus várakozásai szerint 2015 végére már 30 online szolgáltató integrálja a kiegészítő szolgáltatások foglalásának lehetőségét rendszerében, míg közülük 6 a Fare Families termékekkel is kiegészíti kínálatát. A trend alakításában élenjárók a világ legnagyobb online utazási irodái, mint az Expedia, eDreams ODIGEO, Fareportal/CheapOair, Logitravel, Voyage Prive és a Tripsta.
Az Amadeus számításai szerint a növekedés nem áll meg, így 2016-ban további bővülés várható.
Forrás: Turizmus Online