Utazás kiállítás 2017 - fókuszban Oroszország és az Y-generáció

Az aktív turizmus és a fesztiválturizmus áll majd a 2017. március 2-a és 5-e között rendezendő Utazás kiállítás középpontjában. A HUNGEXPO egyik legsikeresebb kiállítása jövőre a hagyományos utazóközönség mellett az Y-generációt célozza meg.

A turizmus kiemelt szerepet tölt be a magyar gazdaságban, a KSH adatai szerint 2015-ben rekordévet zárt. A kereskedelmi szálláshelyeken a vendégéjszakák száma 5,4%-kal emelkedett az előző évhez viszonyítva. Jelentősen nőtt a vendégek száma - 10 millió 350 ezerre -, soha ennyi látogató nem volt Magyarországon. 2015-ben a magyar lakosság összesen 17,3 millió külföldi utazást tett, 5,7%-kal többet, mint egy évvel korábban. Ennek több mint a fele (9,7 millió) turistaút volt. Utóbbiakra 11,6%-kal többet, 507,3 milliárd forintot költöttünk.

Kalandra fel!

Az aktív turizmust szervezők nemzetközi szervezetének (Adventure Travel Trade Association) felmérése szerint 2009 és 2012 között az úgynevezett aktív turizmus piaca évente átlagosan 65%-kal növekedett. Ez az egyik leggyorsabban növekvő szegmens a turizmuson belül; az ágazat becsült értéke több mint 270 milliárd dollár. A HUNGEXPO ezért elérkezettnek látta az időt, hogy a 2017-es Utazás kiállításon belül is nagyobb figyelmet szenteljen az aktív turizmusnak. A kiállításon megjelennek Magyarország gyalogosan, kerékpárral és túrakenuval bejárható ismert vagy felfedezésre váró útvonalai.

A jövő utazói

Az utazók egyre nagyobb hányadát teszik ki az 1980 és 2000 között születettek, vagyis az Y-generáció. A világszerte több mint 600 ifjúsági, utazási és oktatási szervezetet tömörítő WYSE Travel Confederation adatai szerint ők azok, akik messzebbre utaznak, tovább maradnak, többet költenek más turistáknál, és szorosabb kapcsolatba kerülnek a helyi emberekkel és kultúrával. Ma már a nemzetközi turizmusban résztvevők 20%-a a 16-29 éves korosztályból kerül ki. 2014-ben a 227 millió ifjúsági turista költése csaknem 250 milliárd dollár volt. A szegmens következő 10 évre prognosztizált 59%-os növekedése egyértelmű üzenetet hordoz: a jövő az ifjúsági turizmusé.

Éppen ezért tartja fontosnak a HUNGEXPO is, hogy az Utazás kiállítás megújításával egyre több fiatalt és családot lásson vendégül a rendezvényen.

Csináljuk a fesztivált

A fesztiválok az országba irányuló turizmus 12 százalékát generálják a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint, és évente 100 milliárd forint bevételhez juttatják a gazdaságot. Csak a Sziget programjaira érkező külföldieknek több mint 300 ezer vendégéjszakát köszönhettünk. A fesztiválok népszerűségének növekedését az utóbbi évtizedekben a kulturális turizmus egyik fontos megatrendjeként tartják számon Európában. Az Európai Bizottság 2016-os Eurobarometer felmérése szerint 2015-ben az európai utazók 9 százaléka nevezte meg a fesztiválokat és más rendezvényeket legfőbb utazási motivációként, 2008-ban ez még csak 5 százalék volt. A magyarokat az európai átlagnál is jobban vonzza egy-egy nagyrendezvény látogatása: a megkérdezettek 11 százaléka említette a legfontosabb utazási célok között.

Az aktív turizmus és az Y-generáció egyik fő kapcsolódási területe a fesztiválturizmus. Éppen ezért ez az, amire az Utazás kiállítás is fókuszál majd. A márciusi rendezvényen a legnépszerűbb fesztiválok mellett megjelennek majd a feltörekvő budapesti és vidéki rendezvények is.

Győrtől Moszkváig

A 2017-es Utazás kiállítás belföldi díszvendége Győr lesz. A város azért is különleges, mert 2017-ben először itt lobban fel az olimpiai láng. Ekkor kezdődik Magyarország első olimpiai eseménye, az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál (EYOF). Az egy hetes eseményre 3600 fiatal sportoló érkezik Európa 50 országából, akik 10 sportágban versengenek az olimpiai érmekért. A megyeszékhelyen tavaszra jelentős sportinfrastruktúra-fejlesztések is elkészülnek, amelyek elősegítik a turizmus fejlődését is.

Kína után Oroszország lesz a kiállítás külföldi díszvendége. Az orosz turisták számára nem ismeretlen Magyarország. Budapest, Hévíz és a dunántúli fürdők eddig is kedvelt célpontok voltak, ám jelentős kiaknázatlan lehetőségek vannak a gasztronómiai és borturizmus fejlesztésében. „Fel kell mérnünk, hogyan mutassuk be az orosz piac igényei szerint hatékonyabban a turisztikai kínálatot, azt az élményt, amely az orosz turisták különböző csoportjaira vár. Ez egy érett piac, az egész világ itt toporog, hogy a kieső, kevésbé biztonságos célországok helyett kiszakítson egy szeletet az orosz kiutazó tortából” – jelentette ki néhány nappal ezelőtt Moszkvában Bierneth Gusztáv turisztikai kormánybiztos, aki gyümölcsöző tárgyalásokat folytatott az orosz féllel a kiállítás díszvendégségéről. Az Utazás kiállításon nemcsak a magyar turisztikai szolgáltatóknak lesz alkalmuk bemutatkozni az orosz utazásszervezőknek, de a hazai nagyközönség is ízelítőt kaphat Oroszország gazdag turisztikai, kulturális és gasztronómiai kínálatából.


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.