Közleményük szerint „az általános fogyasztói és vásárlói szokások terén zajló folyamatok tetten érhetők a dinamikusan növekvő utazási piacon is.” A turizmus komplexebb szemléletére, az ágazat szereplőinek konkrét megoldásokkal történő támogatása szükséges ahhoz, hogy ezekből a folyamatokból a lehető legtöbbet profitáljon minden érintett helyi közösség, vállalkozás és kormányzati szint - tették hozzá.
Felhívták a figyelmet, hogy „az utóbbi évek során megváltozott összetételű tagság fontosnak tartotta ezt a stratégiai célt is megjeleníteni a szakmai szervezet nevében, ezért döntöttek a turizmusfejlesztés, mint ezen komplexitást legjobban kifejező fogalom beemelése mellett.” Legutóbb Dr. Juray Tünde, a BFTK Budapestinfo Point irodavezetője és Dr. Piskóti István egyetemi tanár, a Miskolci Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének vezetője csatlakozott a Szövetséghez.
A sokféle területen aktív szakértők hat, a szövetség szakmai munkáját segítő munkacsoportot - stratégiai tervezés, szálloda- és attrakciófejlesztés, üzemeltetés, desztináció menedzsment, marketing és branding, kutatás, képzés, szemléletformálás és vezetői coaching - hoztak létre.
A szakmai műhelyekben folyó munka célja, hogy hiánypótló kutatások, gyors elemzések, új módszertani megoldások szülessenek, a nemzetközi jó gyakorlatokat, a technológiai újításokat minél szélesebb kör megismerhesse, ezzel is erősítve az ország turizmusának fejlődését.
„A Turizmusfejlesztők és Tanácsadók Szövetsége továbbra is elkötelezett Magyarország turisztikai versenyképességének a Nemzeti Fejlesztési Stratégia 2030 dokumentumban is nevesített megerősítése mellett” - zárja közleményét a TUTSZ.