November elején írtunk arról, hogy 2015 nyarától időben és távolságban közelebb kerül a török Riviéra a Dunántúlhoz, mert a Greentravel Nemzetközi Utazási Iroda Kft. június közepétől heti rendszerességgel charterjáratot indít a sármelléki repülőtérről Antalyába
Iglódi László, a cég értékesítési vezetője akkor azt is elmondta, hogy a jelenlegi utasaik közül mintegy 5-6 ezer fő lakik a Dunántúlnak ezen a részén, Sármellék vonzáskörzetében. Ezért abban bíznak, hogy a Freebird Airlines közreműködésével közlekedő tizenegy, 180 utast szállító járatot biztosan meg tudják tölteni.
Két és fél hónap eltelte után arról kérdeztük az értékesítési vezetőt, hogy a potenciális utasok mennyire igazolták vissza elképzeléseiket.
„Január végén szokott lezárulni az első előfoglalási etap – mondta Iglódi László. Január 30-án 18 óráig lehet a mostani feltételekkel foglalni az útjainkat, még jelenleg kerozin-pótdíjmentesen, illetve bizonyos szállodák ilyenkor még rendkívül jó árakat adnak, és most még megfelelő kapacitással rendelkeznek az olyan családi szobákból is, amik közel vannak a csúszdaparkokhoz és más kedvelt szolgáltatásokhoz. Az elmúlt évekkel összehasonlítva, a januári időszakhoz képest Sármellék vonatkozásában meglepően jók a számok. A töltöttség azt mutatja, hogy előre jöttek a foglalások. Bejöttek azok a számítások is, hogy nem csak a közvetlen környezetből, hanem távolabbi megyékből is megjelentek az utasok. A legtávolabbi foglalók Szlovákiából vannak, de van olyan budapesti család is, amelyik a balatoni nyaralótól praktikusabban elérhető Sármelléket választotta a budapesti járatunk helyett. Főleg Győrből nagyon nagy az érdeklődés, emellett sok utasunk lesz Pécsről, Székesfehérvárról, Szombathelyről, Nagykanizsáról. A fő vonzerők között ott van a könnyű megközelíthetőség, az ingyenes, kamerával védett parkolási lehetőség, a keddi 11:40-es indulási idő, ami nagyon kényelmes utazást jelent, miközben lehetővé teszi akár a már első napi tengeri fürdést. A szlovákiai, északnyugat-magyarországi ügyfeleinknél bizonyára az is fontos szempont, hogy 310-es euró árfolyam mellett a bécsi indulás már nem annyira kedvező, mint korábban. Ráadásként nálunk magyar idegenvezetőt is kapnak. Vonzó lehet az is, hogy Pécsett és Győrött is sikerült olyan transzferes vállalkozókkal megegyezni, akik 7500, illetve 5500 forintért vállalják az utasok oda-vissza szállítását.”
Mint Iglódi elmondta, jelenleg már olyan töltöttségen állnak, hogy a járatok mindenképpen közlekedni fognak. Mivel a potenciális utasok jelentős része csak ezután hozza meg döntését, előfordulhat, hogy többen lesznek a rendelkezésre álló kapacitásnál. Ezért elképzelhető, hogy egyes járatok nem 180, hanem 204-210 személyes gépekkel közlekednek majd – persze, ha a légitársaság is biztosítani tudja ezeket. Debrecen esetében már meg is született egy, a járatokat bővítő döntés. Onnan június közepétől szeptember végéig közlekednek keddi napokon a gépek, de a nagy érdeklődés miatt júniusban és júliusban szerdai járatokat is indítanak.