Az FIA tegnap bejelentette, hogy 2010-re "radikális" költségcsökkentést kívánnak elérni a Forma-1-ben, és a motorok teljesítményének egységesítését tűzték ki célul. A motorsportszervezet már 2007-ben befagyasztotta a motorok fejlesztését, hogy csökkentsék az erre elköltött pénzeket, de némelyik csapat kisebb ügyeskedésekkel, a szabályok megkerülésével így is előnyre tett szert, míg például a Renault arra panaszkodott, hogy ők, tartva magukat a szabályokhoz, lemaradtak.
Az FIA-elnök, Max Mosley szerint nagyon komoly változtatásokra van szükség, mert az egyre romló gazdasági klímában a kiscsapatok - a Force India, a Toro Rosso, és akár a stabil pénzügyi háttérrel nem rendelkező Williams is - egyszerűen kidőlhetnek az F1-ből, ha nem történik valami, de még a gyári alakulatok is bajba kerülhetnek, ez pedig az F1 végét jelenthetné.
Az FIA az általános költségmaximálás helyett egyre inkább a Forma-1 egységesítése, az egyenmotorok, egyenkasztnik felé fordul, kérdés azonban, hogy a fejlesztések szinte teljes kiirtásával meddig őrizheti meg a sport a motorsport csúcsának imázsát, és mi fogja megkülönböztetni a GP2-től vagy az A1GP-től, ha mindenki ugyanolyan autóval áll majd rajthoz.