2013. december 21-én vásároltak legtöbbet

Közel 1,2 milliárd bankkártyás fizetés történt a SIX Payment Services-nél 2013-ban. És mire számíthatunk 2014-ben?

A 2013-as év költekezési szempontból eseményteli volt. A vásárlások darabszáma szempontjából, a legforgalmasabb nap 2013. december 21-e volt, amikor is a cég rendszerein  (Németországban, Svájcban, Ausztriában, Lengyelországban, és Magyarországon) 420 millió euró íródott jóvá, ami aznap összesen 5,3 millió tranzakciót jelentett. Percenkénti tranzakciós csúcsát a rendszer december 21-én érte el, amikor a délutáni csúcs folyamán majd 13 ezer tranzakciót regisztráltak percenként.   

A 2013-ban a SIX rendszerein jóváírt kártyás fizetések összege megközelítőleg 100 milliárd eurót tett ki, ami 1,195 milliárd tranzakció során íródott jóvá. Ennek az összegnek a nagyobb részét klasszikus, üzlethelyiségben bonyolított (POS) vásárlások tették ki, a második legnagyobb részért pedig a növekvő elektronikus kereskedelem felelt.

A SIX Payment Services 2013-ban felvásárolta az ausztriai központú PayLife Bankot, amely az év legfontosabb beruházása volt. A felvásárlással a SIX megduplázta kereskedelmi portfolióját. A növekedési stratégia egyik elismerése volt a belga központú Banca Monte Paschi Belgio kombinált készpénz- és hitelkártyájának bevezetése, illetve annak „Nagyra Méltatott” (Highly Commended) elismerése az FSTech Award 2013-on.

A SIX előrejelzése szerint a tranzakciók száma 2014-ben is jelentősen növekszik majd, ugyanakkor a szektornak idén is komoly kihívásoknak kell megfelelnie.

Peer-to-peer fizetés mobilpénztárcával

Az alternatív fizetési módozatok meghonosodásához elsősorban arra van szükség, hogy a felhasználók bázisa kritikus tömeget érjen el. Egyre inkább úgy tűnik, hogy megérett az idő a mobilfizetési megoldások elterjedésére. A mobilpénztárca egyik az elterjedés előtt álló lehetséges megoldások közül. Az egyik zsebből a másikba történő (peer-to-peer) kifizetések hozzáférhető opciók, ebben az évben várhatóan további start-up vállalkozások lépnek majd be a piacra ilyen profillal. A legnagyobb kihívás a területen a vásárlói adatok biztonságának megteremtése. A mobiltranzakcióknak el kell érniük PCI DSS adatbiztonsági szintet

Micropayment

A jelenlegi helyzet szerint a kisösszegű kifizetések (micropayment) még nem elég vonzóak az e-kereskedelemben. A tranzakciós díj még nem elég alacsony a megvásárolni kívánt termékhez képest. Egészen eddig nem láttunk igazán áttörő, mindenhol elterjedő megoldást. A mobilszolgáltatóktól az olyan szolgáltatásokig, mint a ClickandBuy, vagy a PayPal, illetve, más hasonló, országspecifikus szolgáltatásokon túl ugyanakkor sorra jelennek meg a hasonló (többnyire) online szolgáltatók. A kereskedők számára ezen szolgáltatások használata versenyelőnyt jelenthet imidzsük fejlesztésében, illetve a spontán vásárlások befogásával.

Biometrikus authentikáció

2013-ban az Apple és a MasterCard is használt már biometrikus adatokat vásárlások hitelesítésére. A PayPal várhatóan hamarosan megjelenik saját, innovatív, arcfelismerésre épülő megoldásával a fizetések hitelesítésére. További megoldások megjelenése és tömeges elterjedésük is várható 2014-ben.

Előfizetői modellek

Az előfizetéses modellek előnyei egyértelműek: az online kereskedők számára a vásárlói hűség, a folyamatos bevétel, a vásárló számára pedig a vásárlás kényelme. Az étel-, kozmetikum- és ruházati piacokon még közel sem merítette ki kapacitásait ez a modell. Ugyanakkor az előfizetéses modell bevezetésének legfőbb technikai kihívása a gördülékeny interakció a bolt, a raktárkészlet és a fizetési infrastruktúra között. A jelenlegi megoldások leegyszerűsítik  az előfizetések karbantartását, illetve folyamatosan ajánlanak további előfizetési lehetőségeket. Az előfizetési szolgáltatások kívülről is igénybe vehetőek, ezért az üzleteknek nem kell saját rendszer kiépíteniük. Ezzel a modellel is egyre több üzlet él majd az idén.

Magasabb színvonalú kibocsátás és feldolgozás

Versenyelőnyük megtartása végett a bankoknak folyamatosan a legfejlettebb technológiát kell alkalmazniuk, éppen ezért stratégiai megállapodásokra törekszenek a technológiai cégekkel. Ezen a területen továbbra is sok kihasználatlan lehetőséget rejt a kártyakibocsátás és tranzakció bonyolítás  – azon bankok ugyanis, amelyek saját kereskedői és kártyaportfolióval rendelkeznek méretükhöz képest sokszor rendkívül bonyolult folyamatokat kell kezeljenek. A kártyatranzakció feldolgozó partnerek segítségével ezen bankoknak nem kell saját termékek fejlesztésére külön erőforrást pazarolniuk. Ezen a területen tehát a kártyatranzakciókat feldolgozó cégekkel való együttműködés vezethet egyértelműen előre. A kereskedőkhöz és a kártyafelhasználókhoz való közelségük és róluk való tudásuk mindenképp versenyelőnyt jelent a bankok számára.

Jól pozícionált hotelek technológiai előnyökkel

Ahhoz, hogy a hotelek, vendéglátóhelyek, és éttermek új fizetési szolgáltatásokat vezethessenek be, meg kell találniuk az egyensúlyt kényelem és biztonság között. Minél több fizetési megoldást tudnak felkínálni, annál jobb esélyeik lesznek a különböző preferenciákkal rendelkező potenciális vendégek kiszolgálásában, illetve bizalmuk elnyerésében. A jelentős hitel- és készpénzkártyák elfogadása mára alapvető szabvány. Azok akik további kényelmet kívánnak biztosítani, integrálják a foglalási és fizetési folyamataikat. Ez azt jelenti, hogy a számlázási adatok már a foglaláskor bevitelre kerülnek. A foglalás, esetleges wellness opciók, éttermi kifizetések összekapcsolása kényelmet jelent a vendég számára, a hotel pedig időt spórol, mivel egyszerre tudja feldolgozni az adatokat és fizetéseket. 2014-ben ezen a területen is további innovatív megoldások jelennek majd meg, amelyek még egyszerűbbé és kényelmesebbé teszik a vendégek legkülönbözőbb igényeinek kiszolgálását. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.