A 2013-as év költekezési szempontból eseményteli volt. A vásárlások darabszáma szempontjából, a legforgalmasabb nap 2013. december 21-e volt, amikor is a cég rendszerein (Németországban, Svájcban, Ausztriában, Lengyelországban, és Magyarországon) 420 millió euró íródott jóvá, ami aznap összesen 5,3 millió tranzakciót jelentett. Percenkénti tranzakciós csúcsát a rendszer december 21-én érte el, amikor a délutáni csúcs folyamán majd 13 ezer tranzakciót regisztráltak percenként.
A 2013-ban a SIX rendszerein jóváírt kártyás fizetések összege megközelítőleg 100 milliárd eurót tett ki, ami 1,195 milliárd tranzakció során íródott jóvá. Ennek az összegnek a nagyobb részét klasszikus, üzlethelyiségben bonyolított (POS) vásárlások tették ki, a második legnagyobb részért pedig a növekvő elektronikus kereskedelem felelt.
A SIX Payment Services 2013-ban felvásárolta az ausztriai központú PayLife Bankot, amely az év legfontosabb beruházása volt. A felvásárlással a SIX megduplázta kereskedelmi portfolióját. A növekedési stratégia egyik elismerése volt a belga központú Banca Monte Paschi Belgio kombinált készpénz- és hitelkártyájának bevezetése, illetve annak „Nagyra Méltatott” (Highly Commended) elismerése az FSTech Award 2013-on.
A SIX előrejelzése szerint a tranzakciók száma 2014-ben is jelentősen növekszik majd, ugyanakkor a szektornak idén is komoly kihívásoknak kell megfelelnie.
Peer-to-peer fizetés mobilpénztárcával
Az alternatív fizetési módozatok meghonosodásához elsősorban arra van szükség, hogy a felhasználók bázisa kritikus tömeget érjen el. Egyre inkább úgy tűnik, hogy megérett az idő a mobilfizetési megoldások elterjedésére. A mobilpénztárca egyik az elterjedés előtt álló lehetséges megoldások közül. Az egyik zsebből a másikba történő (peer-to-peer) kifizetések hozzáférhető opciók, ebben az évben várhatóan további start-up vállalkozások lépnek majd be a piacra ilyen profillal. A legnagyobb kihívás a területen a vásárlói adatok biztonságának megteremtése. A mobiltranzakcióknak el kell érniük PCI DSS adatbiztonsági szintet
Micropayment
A jelenlegi helyzet szerint a kisösszegű kifizetések (micropayment) még nem elég vonzóak az e-kereskedelemben. A tranzakciós díj még nem elég alacsony a megvásárolni kívánt termékhez képest. Egészen eddig nem láttunk igazán áttörő, mindenhol elterjedő megoldást. A mobilszolgáltatóktól az olyan szolgáltatásokig, mint a ClickandBuy, vagy a PayPal, illetve, más hasonló, országspecifikus szolgáltatásokon túl ugyanakkor sorra jelennek meg a hasonló (többnyire) online szolgáltatók. A kereskedők számára ezen szolgáltatások használata versenyelőnyt jelenthet imidzsük fejlesztésében, illetve a spontán vásárlások befogásával.
Biometrikus authentikáció
2013-ban az Apple és a MasterCard is használt már biometrikus adatokat vásárlások hitelesítésére. A PayPal várhatóan hamarosan megjelenik saját, innovatív, arcfelismerésre épülő megoldásával a fizetések hitelesítésére. További megoldások megjelenése és tömeges elterjedésük is várható 2014-ben.
Előfizetői modellek
Az előfizetéses modellek előnyei egyértelműek: az online kereskedők számára a vásárlói hűség, a folyamatos bevétel, a vásárló számára pedig a vásárlás kényelme. Az étel-, kozmetikum- és ruházati piacokon még közel sem merítette ki kapacitásait ez a modell. Ugyanakkor az előfizetéses modell bevezetésének legfőbb technikai kihívása a gördülékeny interakció a bolt, a raktárkészlet és a fizetési infrastruktúra között. A jelenlegi megoldások leegyszerűsítik az előfizetések karbantartását, illetve folyamatosan ajánlanak további előfizetési lehetőségeket. Az előfizetési szolgáltatások kívülről is igénybe vehetőek, ezért az üzleteknek nem kell saját rendszer kiépíteniük. Ezzel a modellel is egyre több üzlet él majd az idén.
Magasabb színvonalú kibocsátás és feldolgozás
Versenyelőnyük megtartása végett a bankoknak folyamatosan a legfejlettebb technológiát kell alkalmazniuk, éppen ezért stratégiai megállapodásokra törekszenek a technológiai cégekkel. Ezen a területen továbbra is sok kihasználatlan lehetőséget rejt a kártyakibocsátás és tranzakció bonyolítás – azon bankok ugyanis, amelyek saját kereskedői és kártyaportfolióval rendelkeznek méretükhöz képest sokszor rendkívül bonyolult folyamatokat kell kezeljenek. A kártyatranzakció feldolgozó partnerek segítségével ezen bankoknak nem kell saját termékek fejlesztésére külön erőforrást pazarolniuk. Ezen a területen tehát a kártyatranzakciókat feldolgozó cégekkel való együttműködés vezethet egyértelműen előre. A kereskedőkhöz és a kártyafelhasználókhoz való közelségük és róluk való tudásuk mindenképp versenyelőnyt jelent a bankok számára.
Jól pozícionált hotelek technológiai előnyökkel
Ahhoz, hogy a hotelek, vendéglátóhelyek, és éttermek új fizetési szolgáltatásokat vezethessenek be, meg kell találniuk az egyensúlyt kényelem és biztonság között. Minél több fizetési megoldást tudnak felkínálni, annál jobb esélyeik lesznek a különböző preferenciákkal rendelkező potenciális vendégek kiszolgálásában, illetve bizalmuk elnyerésében. A jelentős hitel- és készpénzkártyák elfogadása mára alapvető szabvány. Azok akik további kényelmet kívánnak biztosítani, integrálják a foglalási és fizetési folyamataikat. Ez azt jelenti, hogy a számlázási adatok már a foglaláskor bevitelre kerülnek. A foglalás, esetleges wellness opciók, éttermi kifizetések összekapcsolása kényelmet jelent a vendég számára, a hotel pedig időt spórol, mivel egyszerre tudja feldolgozni az adatokat és fizetéseket. 2014-ben ezen a területen is további innovatív megoldások jelennek majd meg, amelyek még egyszerűbbé és kényelmesebbé teszik a vendégek legkülönbözőbb igényeinek kiszolgálását.