Az érdeklődés és a várakozás hatalmas volt, egyfelől már hiányzott a szakmának az a fajta fórum és találkozási lehetőség, amely a kapcsolatok építését és a hasznos ismeretek átadását-megszerzését is jelentette az elmúlt két év során, havonta más-más befogadó szállodában, vagy egy turisztikai attrakció helyszínén. A magas színvonalú előadások és prezentációk közül talán a Sólyom Hungarian Airways ígért vendégszereplése volt vonzó másodsorban, ami azonban a még érvényben lévő nyilatkozat-stop miatt, sajnos most sem valósulhatott meg.
A köszöntők után megtudhattuk, hogy Juhász István családi okok miatt vonult vissza a napi szintű szervezési munkákból, igaz, hogy a megújult gárda munkáját most is segítette a háttérben. Bózsik András Pál, tizenkét éves marketinges tapasztalattal, Orangeways stratégiai igazgatói és szállodavezetői múlttal, fogott bele harmadmagával a HSM újbóli feltámasztásába. A munkában Hornyik Adrienn is segítségére van, aki előbb a turizmusban, majd Nagy-Britanniában és Dél-Afrikában más területeken szerzett értékesítési és vezetői tapasztalatokat, de 10 év után, hazatérve újra a turizmus területén keres kihívásokat. A rendezvények tartalmi előkészítésében harmadikként részt vállal a Hungary NEXT ország-márka-műhely is, így Bódis Gábor, a civil kezdeményezés életre hívója és vendégei minden rendezvényen egy NEXT-corner keretén belül szolgálnak majd színes témákkal. A rendezvénysorozat új hivatalos fotósa Bódis Krisztián, a legelismertebb város- és eseményfotós örökítette meg a legemlékezetesebb pillanatokat. Friss a hír, hogy a Barátságos Szállodák mozgalom indítójaként is ismert PR- és marketingszakember, Csobota-Kis Árpád is komoly hírnévvel és eredményekkel, ugyancsak az új szervezőcsapatot erősíti.
A HSM eddigi sikertörténete Juhász Istvánhoz kötődik tehát, aki érzelmektől és szakmai szempontoktól sem mentesen, előadásában így foglalta össze az elmúlt évek munkáját: tudatosan kellett és kell átformálnunk környezetünket, gondolatainkat és szokásainkat. Kilépve a megszokottból teremthetünk csak újat, értéket. 2 év alatt 24 helyszín, 90 előadó és legkevesebb 23, legtöbb 70 résztvevő jelentette a HSM-összejöveteleket. A korábban zártabb, ma már nyitottabb rendezvénysorozat nem csak a szállodásokat és vendéglátósokat, de az utazási irodákban, TDM-szervezetekben, kommunikációs szakmában, tehát a turizmus szakma valamennyi területéről várja az érdeklődőket. Az eddig 180 regisztrált tag, 350 facebook-követő és az összesen eddig megjelent mintegy 800 vendég a három titkot is megtapasztalhatta Juhász Istvántól, amelyet a mostani rendezvényen közkinccsé is tett. Első a sikerhez vezető út, amelynek kulcsa a minőségi szakmai és emberi szeretet. Második, a hit, abban, amit csinálunk és a ragaszkodás az elképzeléseinkhez. Harmadik a kapcsolatok és a kapcsolatok építésének képessége, valamint a motiváló képesség. Végül, külön kiemelte Turay Szilviának, a szervezet motorjának áldozatos munkáját, amely nélkül nem valósulhattak volna meg ezek a szakmai fórumok.
A Zara Continental Hotel bemutatását Jakab Gábor, értékesítési igazgató vállalta. Érdekes és a korábbi Hungária Fürdő képeivel illusztrált prezentációjában nem csak a történeti és újjáépítési érdekességekből kaptunk egy csokorral, de a hotel legérdekesebb eredményeit is összefoglalta a házigazda. Az 1909-ben megnyílt fürdőt a városiak kizárólag mosakodásra használták,1400 ember tudott átöltözni itt egyidőben. 1925-ben tönkre ment a fürdő, majd a Berlint és Moszkvát idéző filmeket forgattak csak a későbbi szállodaépületben, ami 1973-ban lett az enyészeté. A hotel tetőteraszán van ma medence, illetve egy kisebb medence is kárpótol a korábbi, elsőként üzemelő ötven méteres helyett, amely még versenyeknek is helyet adott anno. Érdekessége az épületnek az eredetivel teljesen megegyező forgóajtó, amely talán a legtöbbet fotózott bejárat is egyben. A 2010-ben megvalósult, 14 milliárd forintos beruházás igazi top-szállodát eredményezett, amelynek üzleti mutatói is önmagukért beszélnek. A foglaltság 13 százalékponttal javult és ma igen erősnek tekinthető, és a Revpar és Trevpar-eredmények is kiugróan jók. Az online trendekre is odafigyel a menedzsment, amelynek sikereit mi sem támasztja jobban alá, mint az, hogy hamarosan butik-hotelt is nyitnak a fővárosban, 85 szobával.
A legtöbb kérdést Uzonyi Imre, az InFinAd ügyvezetője, devizaszakértő kapta, aki arra vállalkozott, hogy bemutassa a devizaárfolyamok várható alakulásának trendjeit. Bonyolult és sokszor már kuszának tűnő, többemeletes képleteivel nem csak lenyűgözte a hallgatóságot, de ráirányította a figyelmet a gondos tervezésre és az előkészítés szükségességére, valamint az árfolyamokat befolyásoló tényezőkre is. Színesítette a tipp-sarkot Bózsik András marketingelőadása is, aki felhívta a figyelmet a mellébeszélés zsákutcáira a kommunikációban. Kiemelte, hogy a fő üzenet megfogalmazása és közvetítése körülbelül olyan, mint egy halálán lévő utolsó sugallata. Tömör, velős, releváns és a termékre, szolgáltatásra fókuszált. Ezzel át is adta a szót az előadásokat záró Hungary NEXT alapítójaként megszólaló Bódis Gábornak, aki a szervezet eddigi tevékenységét és tervezett akcióit ismertette. Ezek közül a legfontosabb a hungarikumok, a magyar termékek, magyar márkák és a világörökségek bekapcsolása a nemzeti turisztikai kommunikációba, ami ma még igencsak hiányos. A kreatív és turisztikai szakemberek tábora a tudásfelhalmozást követően transzferálja is azt, hiszen komp-szerepet tölt be már most néhány kis projekt keretében a márkázással megbízott szervezetek között.
Az összejövetelt ízletes állófogadás és az épület bejárása zárta. A szervezők meghirdették a következő alkalmat is, ami nem tévedés, még ebben a hónapban lesz, 25.-én. Részletekkel a későbbiekben szolgálnak, ami viszont már bizonyos, hogy Kiss Róbert Richárd ismert tudósító és oktató, ezúttal a HSM-ben is világszám lesz az Achat Hotelben.