A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a korábbi években kialakult rend szerint az idegenforgalmi főszezonban 2009. július 24-26. között kiemelt ellenőrzést végzett a FORMULA 1 ING Magyar Nagydíjon. A Közép-magyarországi Regionális Felügyelőség az alábbi szakterületeken folytatott vizsgálatokat:
- Mogyoród településen állandó jelleggel üzemelő vendéglátó egységek - Szilasliget-Kerepesen állandó jelleggel üzemelő vendéglátó egységek,
- a Hungaroring területén belül és kívül üzemelő vendéglátó kitelepülések,
- a Hungaroring területén belül és kívül üzemelő ruházati termékeket és ajándéktárgyakat árusító kitelepülések,
- a mogyoródi Aquaréna mutatványos berendezéseinek ellenőrzése
- a rendezvény ideje alatt a Hungaroring környékén taxi szolgáltatók ellenőrzése
A rendezvényen üzemelt összes, mintegy 146 vendéglátó kitelepülést ellenőrizték, melyek közül 32 egységben (21,9%) tapasztaltak szabálytalanságon. Mogyoródon és Szilasliget-Kerepesen összesen 6 állandó jelleggel működő vendéglátó egységet ellenőriztek a felügyelők, melyek közül 3 egység ellenőrzése során állapítottak meg kisebb szabálytalanságot. Minden elvégzett ellenőrzés során próbavásárlást is végeztek az ellenőrök. Az elvégzett próbavásárlások eredménye az elmúlt évekhez képest igen jelentős javulást mutatott. Nyugtaadási kötelezettségének minden vállalkozó eleget tett, egy vásárlásnál sem kellett ennek hiányát megállapítani. Mindössze egy vásárlás alkalmával tapasztaltak a felügyelők vásárlói megkárosítást, melynek összege azonban jelentős, 2 termék esetén összesen 1320 Ft volt.
A vásárlók megfelelő tájékoztatásával kapcsolatban az egységek mintegy 21,9 %-ánál merültek fel kisebb-nagyobb hiányosságok, mint például: hiányos ártájékoztatás, Euró / Forint átváltási ár feltüntetésének hiánya, melyet minden helyszínen az ellenőrzés ideje alatt pótoltak, panaszfórumokról szóló tájékoztató hiánya, vagy hiányos tartalommal történő feltüntetése, vásárlók könyve hitelesítésének elmulasztása - helyben készített ételek anyaghányad nyilvántartásának hiánya, joghatással járó méréshez szükséges hiteles mérőeszköz, illetve űrmérce hiánya, kitelepülésen üzemeltető adatai feltüntetésének hiánya, panaszfórum tájékoztató hiánya kitelepülésen. A vendéglátó egységek üzemeltetőire összesen 375 000 Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki.
A taxi szolgáltatók ellenőrzésének célja az volt, hogy a rendezvény ideje alatt a rendezvényre kilátogató belföldi és külföldi turisták megfelelő szolgáltatást kapjanak, illetve amennyiben a szolgáltatás szabálytalan végzését tapasztalják a felügyelők, azt a megfelelő mértékben szankcionálják. A taxi szolgáltatók ellenőrzése minden esetben próbaúttal egybekötve történt. A rendezvény ideje alatt mintegy 9 szolgáltatót ellenőriztek, melyek mindegyike magán szolgáltató volt, azaz nem tartozott egyik taxi szolgáltató társasághoz sem.
A 9 próbaúttal egybekötött ellenőrzésből 6 próbaút során számtalan szabálytalanságot tapasztaltak: a taxaméter bekapcsolásának elmulasztását egy esetben, a nyugta kinyomtatásának, a taxaméter leállításának elmulasztását négy esetben, nem megfelelő km-díj alkalmazása (nappali helyett „éjszaka-centrum”) egy esetben, a díjtáblázat jobb hátsó ablakon történő feltüntetésének hiánya egy alkalommal, a taxaméter hitelesítését igazoló dokumentum hiánya két alkalommal, a fényképes igazolvány kihelyezésének hiánya kétszer. Az ellenőrzések során megállapított szabálytalanságokért összesen 400 000 Ft fogyasztóvédelmi bírság kiszabását kezdeményezi a hatóság a 6 taxi szolgáltatóval szemben.
A Mogyoródon üzemelő Aquaréna vízicsúszda park csúszdáinak ellenőrzése során a felügyelők megállapították, hogy az üzemeltető a megfelelő engedélyekkel rendelkezik, a 16 db mutatványos csúszdán az előírt jelölések megtalálhatók. Szabálytalanságként állapították meg az ellenőrök azonban, hogy az üzemeltető a csúszdák működéséről üzemelési naplót naprakészen nem vezet, illetve annak tartalma nem megfelelő. Az üzemeltetőre 300 000 Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki.
A rendezvényen a fogyasztóvédelmi felügyelők a külföldi vendégek számára idegen nyelven (angol, német, finn) is tájékoztatást adtak, és a felmerülő problémáikban igyekeztek segítséget nyújtani. A külföldi látogatók között több száz angol nyelvű fogyasztói tájékoztatót is kiosztottak.