390 ezren a Szigeten

390 ezer látogatóval és ismét nyereséggel zárt a Sziget Fesztivál. 2008-hoz képest mintegy 1000 fővel nőtt idén a látogatók száma. A jegyeladások alapján legtöbben Hollandiából érkeztek a rendezvényre, őket követték a franciák, olaszok, németek, angolok és osztrákok. A látogatók közül 30 ezren laktak kint a helyszínen.

 

{video|id=1202|width=560|height=340}

 

Nem tudjuk pontosan mi történt idén a Média Hungary konferencia helyszíne körül kialakult zűrzavarban. Mikor először olvastuk a Club Tihany közleményét, azt hittük, az egész csak egy blöff, valami béna gerilla, biztos nem fogynak úgy a jegyek, mint korábban, kell a felhajtás, válság van, tudjátok, hogy van ez…! Aztán kiderült, mégsem, de csak az volt biztos, hogy a konferencia közönsége idén tavasszal nem karaokézhat majd a Butterfly Bárban, mint azt eddig mindig tette. 

Másnap aztán felfedte magát a cég, amely beelőzte Csermelyéket, Holman Endre Generál Médiája állt a furcsa ügy mögött, de ez sem tisztította a képet, sőt. Nem beszélve a sorra megjelenő egyre szánalmasabb közleményekről.

Aztán elmentünk és a következőket láttuk:

A Média Hungary szervezői elképesztő bravúrral néhány nap alatt szerveztek egy több mint ezerfős konferenciát, ahol nagyjából minden a helyén volt, minden működött. Az előadók felmentek a színpadra, a közönség egy része üldögélt a nézőtéren, a másik fele kóválygott és építette kapcsolatait az előtérben, volt étel, ital, este szórakoztató program, mintha az egészet eredetileg is így gondolta volna a szervező. A balatonfüredi helyszín persze egyáltalán nem olyan jó, mint a Club Tihany, lényegesen kisebb, ekkora rendezvényt nem bír el, és amúgy is nyomasztó, rosszul megtervezett barátságtalan épület. De ebben a helyzetben nem jogos a panasz, a Media Hungary szervezőit dicséret illeti a lebonyolításért. 

A résztvevőket közben leginkább az foglalkoztatta, miért lett ez az egész, és vajon mi van éppen a Club Tihanyban? A napközbeni és esti látogatásunkkor egyértelműen kiderült, hogy ott egy nagyszabású ingatlanos esemény zajlott, sok száz résztvevővel. Egy ügyfélparti, amelyen az Ingatlanok.hu partnerei élvezhették az ingyenes kényeztetést: soványka napközbeni szakmázással, vaskos esti ingyenbulival. A helyszínen mulatozóktól megpróbáltuk megtudni, hogy mikor hívták meg őket, mióta zajlik a szervezés, de totálisan ellentmondó válaszokat kaptunk, volt, aki azt állította, két hónapja tudnak arról, május 18-19-én a Club Tihanyban buli lesz, mások azt mondták, egy hete vagy két napja kaptak egy levelet, hogy lehet jönni és minden ingyen van. Felhívtunk az Ingatlanok.hu-val szerződésben álló irodákat is, a többséget a rendezvény előtt pár nappal hívták meg a Club Tihanyba. Holman Endre, a Generál Média tulajdonosa és ügyvezetője ehhez képest gőzerővel ismételte, hogy hónapokkal korábban, az ő tudta nélkül a cégcsoport egy másik része foglalta le a szállodát. 

Ha elfogadjuk, amit Csermely Ákos, a Média Hungary főszervezője állít, és abban sem nagyon kételkedünk, amit Holman Endre gőzgépként ismételgetett, akkor is van egy szereplő van, akinek nem világos sem a motivációja sem a két oldal között elfoglalt helye az ügyben: ez a Club Tihany. Érthetetlen, hogy a szálloda hogyan engedhette meg magának azt, hogy azonos időpontra két ügyféllel tárgyaljon a szálloda termeinek kiadásáról.
Az ügyben kerestük Szűcs Ákost, a szálloda igazgatóját, aki sem a helyszínen személyesen, sem pedig később telefonon nem tudott vagy nem akart velünk szóba állni.

Akárki is tehet erről az egészről, sikerült úgy keverni a lapokat, hogy végül minden szereplő veszítsen kicsit. A Média Hungary ideiglenesen kicsit kényelmetlenebb körülmények közé kényszerült, a Club Tihany vélhetően elbukja majd a pert, a Generál Média pedig újabb, ezúttal óriási méretű fekete pontot szerzett a médiapiacra jelentős befolyással bíró elit körében.


(Megjegyzés a videóhoz: a Club Tihanyban tartott bulin sajnos elromlott a kameránk, így ott csak mobiltelefonnal készült képeket és videókat tudtunk felvenni. A minőségért elnézést kérünk!)

 

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.