Francia lapértesülések szerint a világ első számú internetes utazási irodáját elmarasztalta a Párizsi Kereskedelmi Döntőbíróság a fogyasztók félrevezetése miatt, és kártérítés megfizetésére kötelezte.
A bíróság döntése értelmében 427 ezer eurós büntetést kell fizetnie az online utazásfoglaló portálnak, illetve két leányvállalatának, a TripAdvisornak és a hotels.com-nak. Az összegből 305,000 euró a Synhorcat-ot illeti meg, 79,000 euró jár a párizsi Hôtel de la Place du Louvre-nak, 43,000 pedig a Château Guilguiffin-nek, amely Landudecben található.
Ez a két szálloda robbantotta ki az ügyet, amelynek keretében „félrevezető marketingakciók”-ra hivatkozva a Francia Szállodások Szövetsége, a Synhorcat tett feljelentést az online foglalási mogul ellen.
Az alábbi vádak érték a társaságok kereskedelmi gyakorlatát:
1. a vállalatcsoport a TripAdvisor szállodai értékeléseit arra használta fel, hogy az Expediára, illetve a Hotels.com oldalaira irányítsa át a forgalmat, és ne az adott hotel saját honlapjára.
2. egyes szállodáknál adott dátumra azt írta ki a rendszer, hogy „tele van a kért időpontra”, miközben olyan közeli szállodákat ajánlott fel helyette, amelyekkel kedvezőbb kereskedelmi kapcsolatban állt az Expedia.
3. szándékosan helytelenül jelenítettek meg szállodai telefonszámokat, hogy az érdeklődők ne tudják közvetlenül felhívni a hotelt.
4. különleges promóciós árként hirdettek meg olyan árakat, amelyek valójában normális árak voltak.
A 2-4. pontot a bíróság megalapozottnak találta, azt azonban nem látta bizonyítottnak, hogy a TripAdvisor oldaláról szándékosan átirányították volna a forgalmat az Expediához tartozó foglalási oldalakra.
Az Expedia közleményében így reagált a bejelentésre: „Az utóbbi hónapokban együttműködtünk a francia Versenyhivatallal annak érdekében, hogy tisztázzuk foglalási oldalaink kereskedelmi gyakorlatát, és hogy összhangba hozzuk azokat a megfelelő előírásokkal. Ez része szolgáltatásaink folyamatos fejlesztésének.”