400 ezer eurós francia bukta az Expediának

Félrevezető marketing miatt 427 ezer eurós büntetést kapott az Expedia.

Francia lapértesülések szerint a világ első számú internetes utazási irodáját elmarasztalta a Párizsi Kereskedelmi Döntőbíróság a fogyasztók félrevezetése miatt, és kártérítés megfizetésére kötelezte.

A bíróság döntése értelmében 427 ezer eurós büntetést kell fizetnie az online utazásfoglaló portálnak, illetve két leányvállalatának, a TripAdvisornak és a hotels.com-nak. Az összegből 305,000 euró a Synhorcat-ot illeti meg, 79,000 euró jár a párizsi Hôtel de la Place du Louvre-nak, 43,000 pedig a Château Guilguiffin-nek, amely Landudecben található.

Ez a két szálloda robbantotta ki az ügyet, amelynek keretében „félrevezető marketingakciók”-ra hivatkozva a Francia Szállodások Szövetsége, a Synhorcat tett feljelentést az online foglalási mogul ellen.

Az alábbi vádak érték a társaságok kereskedelmi gyakorlatát:

1. a vállalatcsoport a TripAdvisor szállodai értékeléseit arra használta fel, hogy az Expediára, illetve a Hotels.com oldalaira irányítsa át a forgalmat, és ne az adott hotel saját honlapjára.

2. egyes szállodáknál adott dátumra azt írta ki a rendszer, hogy „tele van a kért időpontra”, miközben olyan közeli szállodákat ajánlott fel helyette, amelyekkel kedvezőbb kereskedelmi kapcsolatban állt az Expedia.

3. szándékosan helytelenül jelenítettek meg szállodai telefonszámokat, hogy az érdeklődők ne tudják közvetlenül felhívni a hotelt.

4. különleges promóciós árként hirdettek meg olyan árakat, amelyek valójában normális árak voltak.

A 2-4. pontot a bíróság megalapozottnak találta, azt azonban nem látta bizonyítottnak, hogy a TripAdvisor oldaláról szándékosan átirányították volna a forgalmat az Expediához tartozó foglalási oldalakra.

Az Expedia közleményében így reagált a bejelentésre: „Az utóbbi hónapokban együttműködtünk a francia Versenyhivatallal annak érdekében, hogy tisztázzuk foglalási oldalaink kereskedelmi gyakorlatát, és hogy összhangba hozzuk azokat a megfelelő előírásokkal. Ez része szolgáltatásaink folyamatos fejlesztésének.”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.