A társaság a központi költségvetésből elkülönített turisztikai célelő-irányzatból (TC) nem kap több pénzt, de egy az EU-s jogharmonizáció jegyében született rendelkezés alapján visszaigényelheti az áfát. Az így befolyó többletbevétellel a külképviseletek és a regionális marketing igazgatóságok marketingre fordítható büdzséjét növelik a tavalyi évhez képest 6, illetve 15 százalékkal. A szervezet központi marketingkerete mindössze 1 százalékkal emelkedik. A parlament döntése alapján az rt. 2006-ban a tavalyival megegyező mértékben, 4,5 milliárd forinttal részesül a TC-ből, ebből 2,9 milliárdot marketingre, 1,5 milliárdot működésre és 115 milliót egyéb költségeire fordít. Az rt. működési költsége megegyezik a tavalyi és egyben a 2000. évivel. 2006-ra 300 millió forint bevételre számítanak készpénzben, és 520 millióra a szolgáltatók által nyújtott kedvezményekben.
Az MT Rt. 2006-os marketingtervében a kiemelt küldőországok listája változatlan, és legfontosabb turisztikai termékeink továbbra is Magyarország, Budapest, Balaton, az egészségturizmus és a MICE. Idén az rt. visszatér a tematikus év hagyományához. A belföldi marketingkommunikációban 2006 a Bor és Gasztronómia éve lesz. 2007-ben a lovasturizmus, a természetjárás és a nemzeti parkok, 2008- ban pedig a világörökségek köré rendeződnek a társaság belföldi akciói. 2006-ban a marketingszervezet legfontosabb céljai között szerepel a turisztikai bevételeknek az infláció mértékét 3-4 százalékkal meghaladó növelése. A kereskedelmi vendégéjszakák számának 3,2 százalékos gyarapodását irányozták elő.
A Turisztikai Célelőirányzat elemei | milliárd forint |
Korábbi évekről áthúzódó kötelezettségvállalások (korábbi évek pályázatai) | 4,5 |
Nemzeti marketing- és promóciós tevékenység (Magyar Turizmus Rt. költségvetése) | 4,5 |
Budapesti Tavaszi Fesztivál, közreműködői költségek, miniszteri keret | 0,7 |
Műemlék gyógyfürdők pályázat | 2,5 |
Kongresszusi központ projekt indítása | 0,4 |
Összesen: | 12,6 |
Egyéb turizmusfejlesztési források | milliárd forint |
Turisztikai potenciál fejlesztése a régióban Regionális Operatív Programból – EU forrásokkal együtt | 9,1 |
Balatonnal kapcsolatos feladatok támogatása (strandok, borturizmus, csatornázás, kerékpárutak) | 0,6 |
Decentralizált területfejlesztési programokból a turizmusra fordítható keret a kedvezményezett térségekben | 0,5 |
Decentralizált fejlesztési programokból turisztikai fejlesztésekre fordítható keret (hátrányos helyzetű térségek turizmusmarketingje, szolgáltatások fejlesztése) | 0,6 |
Kerékpárutak fejlesztése | 0,1 |
Kiemelt térségek (Velencei-tó, Tisza-tó, Dunakanyar) turisztikai infrastruktúrájának fejlesztése | 0,2 |
Regionális repülőterek | 0,1 |
Összesen: | 11,2 |
Mindösszesen: | 23,8 |
Forrás: Magyar Turisztikai Hivatal |