Az összesítés kapcsán a cég megjegyzi, hogy a forgalmi adatokban ráadásul csak az általános kínálattal rendelkező bónuszos/kuponos oldalak értékesítései szerepelnek. A legnagyobb értékesítők egyenként havi szinten is több százmillió forintos forgalmat bonyolítottak le.
2012-ben a legnagyobb árbevételt a Bónusz Brigád érte el, több mint 2,2 milliárd forintot érő eladott bónusszal, második helyen a Kupon Világ áll, csaknem 1,9 milliárd forintnyi értékesített kuponnal.
A dobogó harmadik fokára 2012-ben is a Napi Tipp állhatott fel 426 millió forintos éves forgalommal. Az eNET által vizsgált cégek 2012-ben összesen mintegy 12 ezer ajánlatot hirdettek meg és több mint egymillió kupont értékesítettek együttesen 6,5 milliárd forint értékben, átlagosan 55 százalékos kedvezménnyel.
Mindez azt is jelenti, hogy ha a kínált szolgáltatások és termékek eredeti árát vesszük alapul, akkor a valódi érték 11,8 milliárd forint lenne, vagyis a fogyasztók zsebében 5,3 milliárd forint maradt megtakarításként - hívja fel a figyelmet az eNET.
A vásárlók egy átlagos kuponra 12 600 forintot költöttek, ami több mint duplája a 2011 végén mért értéknek, ez pedig a közlemény szerint a drágább ajánlatok magas száma mellett arra enged következtetni, hogy a vásárlók is egyre tudatosabbak és bátrabban vásárolnak bónuszt már magasabb értékben is. A teljes piac 12 ezer ajánlatából 6500 darab köthető az első három szereplőhöz, ennek 65 százalékát a Bónusz Brigád teszi ki a maga 4200 ajánlatával.
A piacvezetőnek így önmagában közel kétszer annyi ajánlata volt 2012-ben, mint a második és harmadik szereplőnek együttvéve. Az eladások terén is túlsúlyban van az első három cég, köszönhetően a 775 ezer eladott bónusznak vagy kuponnak, ami 72 százalékát adja a teljes piac éves eredményének. A Bónusz Brigád egymaga 55 ezerrel több bónuszt értékesített, mint a Kupon Világ és a Napi Tipp együttesen, a piacvezető adta így a vizsgált kuponok 54 százalékát.
Az utazási ajánlatokat leszámítva az akciók döntő többsége továbbra is Budapesten vehető igénybe. Tavalyi év végén a kuponpiac általános kínálatú szereplőinek száma 19 volt, azonban ez a szám 2012 elején még 30 felett mozgott.
Mivel a legtöbb mért adat vonatkozásában egyértelműen látható, hogy az élbolyba tartozó három oldal teljesítménye kiemelkedő a többiekhez képest - a teljes piac 70 százalékát uralják - a konszolidáció várhatóan tovább folytatódik. Mindez nem jelenti azt az eNET szerint, hogy a kisebb árbevételt elérő cégek a "nagyokhoz" képest ügyetlenebbek.
A 2012-es év a konszolidáció mellett a specializálódásról is szólt, azon belül is főként a szállásajánlatokra fókuszáló oldalak népszerűsége bővült kiemelkedően. 2012-ben az előző évnél nagyobb szerep jutott a termékértékesítésnek, azonban a teljes piac tekintetében még mindig a szolgáltatások jelentik a fókuszt.
A 12 ezer megjelent ajánlat 21 százaléka volt termékhez köthető, amelyekből 310 ezer bónusz talált gazdára. Ez a teljes eladott darabszám 28 százaléka, míg a teljes forgalomnak csupán alig 13 százaléka, vagyis a termékajánlatok bár népszerűek, jellemzően kisebb értékűek.
Forrás: MTI