„Itthon láss csodát!”

A Magyar Turizmus Zrt. 2006 óta egy-egy téma köré fókuszálja belföldi marketingkommunikációs tevékenységét. 2009-ben a kulturális turizmus áll a középpontban.

„Itthon láss csodát!” – hangzik a Kulturális Turizmus Éve belföldi szlogenje. Valóban, Magyarország számos felfedezésre váró „csodát” kínál az utazó számára. A gazdag kulturális kínálatra és a turisztikai szakma véleményére alapozva a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) ezért – a 2006-os „Nagy Ízutazás”, a 2007-es „Zöldturizmus Éve” és a 2008-as „Vizek Éve” sikere után – 2009-re a Kulturális Turizmus Évét hirdette meg. A témaév legfőbb célja a magyar lakosság érdeklődésének felkeltése hazánk kulturális turisztikai kínálata iránt, a vendégéjszakák számának növelése, a belföldi vendégforgalom bővítése, ezáltal a turizmusból származó bevételek növelése. A kampányév segítségével széles rétegek szólíthatók meg és csökkenthető a szezonalitás is. A kampány elsősorban belföldre koncentrál, ugyanakkor a kulturális turizmus olyan téma, amely külföldi küldőpiacaink érdeklődésére is számot tarthat, az MT Zrt. ezért 2009-ben külföldön is nagy hangsúlyt helyez kulturális turisztikai kínálatunk megismertetésére. Idén minden eddiginél erőteljesebb módon igyekeznek a belföldi vidéki lakosságot kulturális eseményekkel a fővárosba csábítani, és megszólítják a jövő utazóinak számító, belföldön könnyen mobilizálható, 18–30 év közötti korosztályt.

A témaév programját a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai partnerével, az Oktatási és Kulturális Minisztériummal és az érintett szakmai szervezetek közreműködésével állította össze. A Zrt. célja, hogy a kulturális vonzerők gazdáit, az esemény és rendezvényszervezőket, a kulturális és turisztikai médiát, az utazási szakmát, a Tourinform-irodákat és más, nem közvetlen turisztikai, de nagyközönségi kapcsolatokkal rendelkező szolgáltatókat a kampányévbe aktív résztvevőként vonjon be.

A kulturális turisztikai kínálatot az MT Zrt. öt téma köré rendezte, ezek a következők: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kulturális rendezvények, a XXI. század kultúrája, kortárs művészet és városlátogatás. Az öt téma „védnökeként” ismert személyek ajánlják az érdeklődők figyelmébe a kulturális turizmus öt pillérével kapcsolatos attrakciókat, eseményeket. Bor és gasztronómia témában Konyári János borász, fesztiválok, kulturális rendezvények témában Novák Péter zenész, színész, élő hagyományok témában Szalóki Ági énekes, a XXI. század kultúrája, kortárs művészet témában Szűcs Zoltán koreográfus, előadóművész, városlátogatás témában pedig Török András útikönyvíró. A Kulturális Turizmus Évének beharangozó kiadványában ők ajánlják az olvasók figyelmébe a kulturális turizmus öt pillérével kapcsolatos attrakciókat, eseményeket.

A témaévhez kapcsolódó hirdetésekkel, felhívásokkal az év folyamán sokfelé találkozhatnak majd az utca emberei. Ott lesznek a hirdetések és PR-cikkek a legnépszerűbb televízió-csatornákon, napi- és hetilapokban, illetve óriásplakátokon, city light-okon. A témaévet bemutató általános, figyelemfelkeltő kiadványok mellett eseménynaptár, ajánlati katalógus, kastélykiadvány is készül. Már működik a kampány weboldala, mely a www.itthon. hu oldalról érhető el. A honlapon nem csupán a szálláshelyek ajánlatai között böngészhetnek az érdeklődők, hanem információt kaphatnak a kulturális eseményekről, a turisztikai régiók kínálatáról. Elkészült a falinaptár is, amely eseménynaptárként is használható, hiszen közel kétszáz kulturális eseményt ajánl az olvasók figyelmébe. A kampányévet érintő aktuális információkról, a kulturális rendezvényekről, fesztiválokról, valamint kulturális érdekességekről az év során öt alkalommal megjelenő EXIT különszámokból is tájékozódhatnak az érdeklődők. Az első szám már meg is jelent. Az MT Zrt. 2009- ben 150 nagy forgalmú Mol benzinkútnál létesít információs pontokat, amelyek a helyi nevezetességek és az adott régióról szóló információ mellett a Kulturális Turizmus Évének ajánlatait is közvetítik. Az Utazás Kiállításra elkészül a részletes ajánlati katalógus is.

A vendégéjszakaszám növelése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. a szolgáltatókkal együttműködve országszerte, egész évre kínál szálláskedvezményeket 2=3, illetve 3=4 akciókkal. Arra is ösztönözi a szolgáltatókat, hogy kulturális ajánlatokat tartalmazó csomagokat biztosítsanak a vendégeknek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.