„Megnemtámadási szerződést” ír alá Bük és Sárvár

Az akció célja az,  hogy ne egymás elől vadásszák le a turistákat, hanem közösen próbáljanak tenni valamit a turisztikai kommunikáció fejlesztéséért. Bük és Sárvár vezetőit egy PR cég ültette le egymás mellé.

A kommunikációs cég sajátos "lakosságcserére" buzdítja Bükfürdőt és Sárvárt. Egyes napokon a két település lakói közel 50 százalékos kedvezménnyel juthatnak be a másik város fürdőjébe. Ezzel a marketingfogással próbálják növelni a fürdőkben a vendégforgalmat az egyébként turisztikailag holt szezonnak tekinthető hónapokban. Éskovács Péter, az A-Z Produkció PR ügynökség tanácsadója elmondta: az ilyen akciók mobilizálhatják az egyébként "röghöz kötött" lakosokat, hiszen eddig nem volt divat, hogy az egyébként autóval 10-15 percre lévő két város lakosai ellátogattak volna egymás fürdőibe. Sőt, tipikus magyar attitűdnek tekintető, hogy a magyar nyaralni vágyó ember előbb utazik el Balira vagy Riminibe, mint hogy meglátogasson egy lakhelyéhez közel eső hazai fürdővárost. A pénzpiaci válságnak köszönhetően mindez megváltozhat. Az útiköltségek, az árfolyamveszteségeknek köszönhetően sokan inkább majd itthon töltik el szabadságukat.

Vancsura Miklós, a sárvári fürdő igazgatója szerint szükség van az ilyen marketingakciókra, hiszen ezekkel jól lehet növelni vendégforgalmat. Szerinte a gazdasági válság elérte a fürdőket is. Magyarországon átlagosan 5-10 százalékkal csökkent a forgalmuk 2008-ban, bár ez alól éppen Sárvár kivétel. Ott 2007-hez képest 10 százalékkal növekedett a látogatók száma. "Nem vagyunk egymás konkurenciája, sokkal inkább kiegészítjük egymást, mint elcsábítanánk egymás vendégeit, ezért szeretnénk, ha a sárvári és büki lakosok is megismernék a másik város fürdőinek szolgáltatásait" - hangoztatta Németh István, a Büki Gyógyfürdő Zrt. elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: a vasi fürdőknek nem egymással, hanem a szomszédos ausztriai, szlovéniai fürdőkkel kell versenyezniük, mégpedig úgy, hogy a gazdasági nehézségek ellenére is folyamatosan emelik szolgáltatásaik színvonalát. Ha pedig arra van szükség, akár össze is fognak egymással.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.