81 ezer dugó, 5 milliós adomány

Születésnapi ünneppel várta idén a borkedvelőket a 20. alkalommal megrendezett  Budavári Borfesztivál.

A jó hangulatot bárki megtapasztalhatta, aki ellátogatott a rendezvényre, mi most a számokkal igyekszünk leírni az idei borfesztivált:

A hivatalos megnyitón a színpadon egyszerre 185 művész, zenész, énekes zenélt együtt, fantasztikus és felejthetetlen élményt nyújtva a vendégeknek.

Közel 50 ezer ember látogatott el a Borfesztiválra az öt nap alatt. A rekord ugyan nem dőlt meg, de szombat este fél órára be kellett zárni a kapukat, mert a helyszín egyszerűen megtelt. 15 ország közel 250 borászatának 4-5000 féle borát lehetett megkóstolni az idei fesztiválon.
Az 5 napos Borfesztivált egy éven keresztül 10 ember szervezte aktívan. Az idei rendezvény közvetlen mozgatói (az egyenpólós fiatalok, a biztonsági emberek és a mentősök) összesen 190-en voltak.

A Budavári Borfesztivál lassan egy nagy közösséggé kezd formálódni, a rendezvény Facebook rajongóink száma 8.580 körül mozog. 16.348-an jelezték, hogy biztosan ott lesznek a Borfesztiválon és egy hónap alatt majdnem 1.820.000-szer töltötték le a rendezvény híreit, mondanivalóit, játékait, ajánlatait, tanácsait.

Idei újítás volt egy okostelefon alkalmazás létrehozása, mely fontos információkkal szolgált a Borfesztivállal és az aktuális programokkal, műsorokkal kapcsolatban. Az applikációt 1445 alkalommal töltötték le.

A tavasszal meghirdetett parafadugó-gyűjtő kampányban több, mint 81.000 dugó gyűlt össze.

A Budavári Borfesztivál méltó záróakkordjaként került megrendezésre a Jótékonysági Borárverés. Összesen 5.020.000 Ft gyűlt össze, ebből a Magyar Máltai Szeretetszolgálat játszóbuszt vásárol, amellyel az országot körbejárva sok száz hátrányos helyzetű gyermeknek szerezhetnek boldog perceket.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.