A Danubius új nemzetközi honlapja

Lezárult a Danubius Hotels Group stratégiailag fontos nemzetközi internetes portálja, a danubiushotels.com fejlesztésének legjelentősebb szakasza.

 

Watt energiaital-szpot
Termék: Watt Energiaital
Ügyfél: Buszesz
Kampánycél: imázskommunikáció és promóció-beharangozó
Ügynökség: ACG
Kreatívigazgató: Tihanyi Péter
Art director: Kovács Gergő
Szövegíró: Gémes Ádám
Produkciós cég: Cinematrix Film
Rendező: Gács Tamás


Azért írtam angolul a címet, mert így talán trendibbnek tűnik. Valószínűleg erre a következtetésre jutottak a Watt-reklámok alkotói is, amikor a kampányban felváltva használták a magyart, az angolt és a magyangolt – egy gyöngyszem ide az egyik óriásplakát headline-ja: watt iz máj ném?. Hogy mi a wattság, a szpotokból nem sikerült kinyomoznom, az oly cool zsűritagok mindig csak annyit vakkantanak: No, it’s not Watt! Lehet, hogy a választ maguk az alkotók sem tudták? Az biztos, hogy nem József Attila Mamájának sajátos interpretációja, nem egy szerencsétlen pom-pom lány, de nem is az interneten látható szpot vérmes anal intrudere (inkább nem fordítanám). Neked viszont illene tudnod. Ha mégsem, akkor a honlap is lealáz: „Ha eddig nem ismerted, úgyis hiába mondanánk”. (Bocs.) Ilyenkor mentőötlet a fogyasztói promóció: ugyan, filmezd már arcon magadat, hogy végre kiderüljön, mi az igazi Watt(ság).

Ha nincs igazi márkaüzenet, legalább legyen a reklámnak stílusa. Nos, ebből a szempontból az alkotók folyamatosan a bájosan ostoba és a szánalmasan erőltetett poéngyártás között lavíroztak. Oké, láttunk már rosszabbat, de sajnos több sokkal jobbat is. Ráadásul ezek vissza is köszönnek a Watt-kampányban: a versmondó karakter tipikus UPC-s áthallás és casting, a pom-pom lány és a zsűri eszelős kézrázogatása is jól ismert a Heineken zseniális „Walk in fridge” szpotjából. Egyébként nem világos, miért volt szükség ennyi egyforma film gyártására. Ahelyett, hogy például az egyes fajtájú Watt energiaitalok termék-egyediségére építettek volna, a poénok számát növelték, illetve leginkább csökkentették. Ez különösen igaz a rádiószpotokra, ahol aztán kontroll nélkül szabadultak el az ötletek. Az egyik szpotban a Cápa klasszikus mozitrackje megy át lazán a Boci, boci tarkába, a másikban pedig már arról elmélkednek, milyen jó lenne teázni egy meleg gorillával. Csak üdvözölni lehet, ha az ügyfél annyit szán a kampányára, amellyel komoly piaci célok is megvalósíthatóak, hiszen az egész szakma ezért a szemléletért küzd. Itt láthatóan volt büdzsé (bravó Buszesz), mégis az az érzésem, az alkotók nem sáfárkodtak vele megfelelő módon: a kreatívok minden ötletüket (ön)megvalósították, de kontroll és központi üzenet nélkül. Talán kisebb pénzből jobban oda kellett volna figyelniük.

{video|id=670|width=425|height=344}

Gondolom, maguk az alkotók sem tudták, mennyire lesz hatékony a fogyasztó filmvégi agresszív felszólítása: Hozd már ki magadból!, ezért nem is használták a printeken. A print, a film és a rádió egyébként kreatívötlet, üzenet és stílus szempontjából gyakran köszönőviszonyba sem került egymással, csak a logó próbálja együtt tartani őket. Mintha olyan zenekart hallgatnék, amelyben rengeteg hangszer van, de nincs karmester. Az egyes zenészek hiába erőlködnek, csak nagy hangzavar keletkezik, értelmes, és főleg emlékezetes dallam nélkül.

Az energiaital – az óvszer mellett – kreatívszempontból talán a leghálásabb téma. A Red Bull zsenialitása megmutatta, hogyan lehet ebből évtizedekig használható, kulturális értéket képező kommunikációt alkotni. Amióta megjelentek a magyar versenytársak, akik – nagyon helyesen – magyar ügynökségekre bízzák a terméküket, azóta várom, mikor közelítik meg legalább a kategória etalonját. [A Hell energiaital szpotjáról a Kreatív 2009. július-augusztusi számában olvasható kritika – A Szerk.] Pénz, már úgy látszik, lenne rá, de sajnos még várnunk kell egy darabig.

Értékelés:3

Gács Tamás egyéb munkái:
  • Pig & Umbrella: Freaks (self promotion) 2009
  • Péterfy Bori: Téged Nem (videoklip) 2009
  • Pannon Djuice: Duette records (Leo Burnett) 2007
  • Kotányi grill: Elő a ráccsal! (Y&R) 2007
  • Együtt a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány TCR (Y&R) 2006

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.