A világ turisztikai desztinációi közt 2007. óta harmadik helyen szereplő Németország turisztikai marketingvezetése 36 millió eurós költségvetéssel indul az előkelő pozícióért vívott csatába. Ebből 27 milliót a német kormány áll, míg a fennmaradó részt a DZT egyéb tevékenységéből - például tanácsadás - állja.
A német turisztikai marketing első számú kiemelt területe 2010-ben a RUHR.2010 kulturális fővárosi eseménysorozat, melynek marketingtevékénységéből a DZT hivatalos partnerként veszi ki részét.
Nagy figyelmet kap a nagyvárosokra koncentráló „Kreatív Németország”, melynek keretében a kortárs német formatervezés, divat és művészet mutatkozik be biztonyítva, hogy Németország a 21. században is diktálja a trendet.
További hat terület érdemel még kiemelt figyelmet idén a DZT marketingstratégiájában: 2010-ben ünneplik a meisseni procelángyártás 300. évfordulóját.
520 ezer látogatót várnak a tíz évenként megrendezésre kerülő 41. Oberammergau-i Passió Játékokra.
200. alkalommal rendezik meg Münchenben az Oktoberfestet idén, mely mögé a kerek évfordulónak köszönhetően szintén odaállt a DZT.
Nem csak építészettel foglalkozóknak szól a Szász-Anhaltban megrendezésre kerülő IBA, Nemzetközi Építészeti Kiállítás, hanem mindenkinek, aki érdeklődik az urbanisztika iránt.
Idén ünnepli 175 éves évfordulóját a német vasút. Az évforduló szintén szerepel a DZT által támogatott, kiemelt események között.