2006. április 4-én öt éven át tartó belföldi turisztikai kampányt indított el az Egyiptomi Turisztikai, illetve Tájékoztatási Minisztérium. „A turizmus mindenkinek jó” című akció célja, hogy megértessék a lakossággal, milyen fontos szerepet tölt be az iparág a gazdaságban. Egyiptom ma a 28. helyet foglalja el a világ idegenforgalmi célpontjainak ranglistáján. Az ország a Közel-Kelet, illetve a mediterrán térség keleti medencéjének első számú úti célja a tavaly regisztrált 8,5 millió turistaérkezéssel és 90 millió vendégéjszakával. Egyiptom a hétmilliárd dolláros éves turisztikai bevétellel ugyancsak vezeti a régiós tabellát. Az ágazat a munkaerő körülbelül tíz százalékát foglalkoztatja, mintegy 2,2 millió embert, akik az ország GDP-jének 15 százalékát termelik meg.
Most indul az egyiptomi kormány tízéves turizmusfejlesztési stratégiája is, amelynek legfőbb célkitűzése, hogy minden évben egymillióval növelje a látogatók számát, így 2015-re 18 millió turistaérkezésre számít, évente pedig 200 000 új munkahelyet teremt az ágazatban. 10 év alatt 15 000 új szállodai szobával bővítik a szálláshely- kapacitást, hogy elérjék a kitűzött 300 000-es szobaszámot. Ehhez a magánszektornak évente 1,4 milliárd dollárt kell a turizmusba fektetnie. A kormányzat a beruházások ösztönzésére adóreformok bevezetését tervezi. A legnagyobb egyiptomi üdülőközpont, Hurghada kiépítését újabb nyaralótelepülések fejlesztése követi. Dinamikusan bővül a Hurghadához közeli, egyetlen magánbefektetői kézben lévő El Gouna üdülőcentrum, ahol autentikus arculatú üdülőszállodák, golf resortok és bérbe vehető üdülőingatlanok sorakoznak. Az El Gouna romantikus, bungalós szállodáit a magyar utasok is előszeretettel keresik fel.
A következő öt évben a Sínai-félsziget turisztikai fejlesztésének szán kiemelt szerepet az egyiptomi kormányzat. Programját 64 millió euróval támogatja az Európai Unió. Egyiptom elsődleges célja a projekttel az, hogy megőrizze, illetve fenntartható módon aknázza ki a terület természeti adottságait. A szállodaépítések szigorú szabályozásával igyekszik megakadályozni, hogy a befektetők a környezet rovására fejleszszék az infrastruktúrát. A program kiterjed a régió épített öröksége, és a tradicionális beduin közösségek védelmére, értékeik minél látványosabb bemutatására is. A kormányzat javítani kíván az idegenforgalom feltételein az abban részt vevő helyiek képzésével, és előírja azt is, hogy a településfejlesztés az egyiptomi építészet hagyományait, arculati elemeit tükrözze. A Hurghadán megszokott emeletes házak helyett a Sínai-félszigeten már legfeljebb kétszintes üdülőépületeket alakíthatnak ki. Hurghadán, ahol korábban a parthoz túl közel, számolatlanul húzták fel a hoteleket, a környezeti túlterheltség következtében a korallzátonyok 80 százaléka megsemmisült. Egy-egy luxusszállodának, mint például a város szélén elhelyezkedő Hilton Long Beachnek, van csak saját zátonya, ahol a turista még gyönyörködhet a Vörös-tenger egyedülálló biológiai sokszínűségében. A legtöbb hotel lakóinak azonban hajót kell bérelniük, hogy láthassák a színes halakat és korallokat. Sharm el Sheikhben a szállodasor strandjai is ideálisak a felszíni búvárkodáshoz, viszont a gyorsan mélyülő korallos partok gondot jelenthetnek a kisgyermekes családok számára, akiknek inkább Hurghada homokfövenyes strandjait érdemes ajánlani.
Az Egyiptomi Turisztikai Hivatal megnyitotta új hivatalos weboldalát, a www.egypt.travel-t. A hivatal úttörőnek számít a .travel domain használatával, amelyet a közelmúltban vezetett be a Tralliance Corp kifejezetten a turizmussal foglalkozó vállalatok, szervezetek és egyének részére. A szép fotókkal illusztrált, esztétikus új portál Egyiptom történelmi és kulturális attrakcióiról, a tengerparti és aktív üdülési lehetőségekről egyaránt nyújt információt. Az oldalon hírblokk és eseménynaptár is található. |