A fiatalok alkoholfogyasztását kutatta a Heineken

A felmérést a vállalat felelős alkoholfogyasztási programja keretében végezték. Az eredmények szerint a magyar fiatalok túlzottan befolyásolhatóak, felelősségüket könnyen hárítják a környezetükre - írja a Marketinginfo.

A közelmúltban zárult le a Heineken Hungária Zrt., az Európai Ifjúsági Kutató-, Szervezetfejlesztő és Kommunikációs Központ (EIKKA), az Est Média Group, valamint a Sziget Kft. közös kutatássorozata, amely a magyar fiatalfelnőttek feszültségoldó szokásait, ezen belül az alkoholfogyasztás gyakoriságát és hátterét vizsgálta. A társadalmi normák szerint károsnak minősíthető tevékenységek sorába helyezve az alkoholfogyasztást, az alkohol rendszeres, túlzásba vitt fogyasztását a megkérdezettek túlnyomó többsége egészségkárosítónak vélte, ezzel szemben az alkalmi, kis mennyiségű alkoholfogyasztást a megkérdezettek fele (46%) egyáltalán nem tartotta károsnak. A vizsgálatban résztvevő fiatalfelnőttek alkoholfogyasztási szokásaik szempontjából három csoportba sorolhatók: 35% a legalább heti, 25% a havi rendszerességgel alkoholt fogyasztók aránya, a válaszadók mintegy 30%-a pedig ennél is ritkábban fogyaszt szeszesitalt. A közel 1500 fős mintán elvégzett online kutatás eredményeiből többek közt kiderült, hogy a válaszadók számára a mértékletesség határa az enyhén ittas állapot és a részegség között húzódik. A mértéktelenség határának ismeretében a válaszadók mintegy ötöde (18%) nyilatkozott úgy, hogy esetenként mértéktelenül fogyaszt alkoholt. A kutatás eredményei számos ellentmondásos motívumra, s rajtuk keresztül a felelősség áthárítására is rámutattak. Például tíz megkérdezettből kilencen azt állították, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás egyéni döntés eredménye, ezzel szemben a mértéktelenséget előidéző tényezők esetén a válaszadók saját példájukból kiindulva kiemelkedően magas (76%-os) arányban gondolták döntően, vagy legalábbis számottevően meghatározónak a társaság, vagy a buli hangulatát, míg a barátok ösztönző, bátorító magatartását 39%-uk tartotta számottevőnek. A mértéktelen alkoholfogyasztás okait általánosságban vizsgálva kiderült az is, hogy a válaszadók az önfegyelem, az önkontroll hiányát említik legnagyobb arányban (78%), és csak ezt követően jelennek meg a családi, párkapcsolati problémák, az anyagi gondok, a munkahelyi stressz, mint tipizált okok. A kérdésekre adott válaszokban megfigyelhető tehát egyfajta hárítási mechanizmus, ugyanis amikor a válaszadók saját magukról referáltak, külső tényezőkre helyezték a hangsúlyt, miközben az általános véleményük kinyilvánításakor egyértelműen előtérbe helyezték az önfegyelem és az önkontroll hiányát. A felmérés eredményei ugyanakkor pozitívnak tekinthető tendenciákra is rámutattak. A kultúrált és felelősségteljes alkoholfogyasztást hangsúlyozó aktivitásoknak is köszönhetően például a fiatal felnőttek körében egyre markánsabban jelenik meg az a csoport, amely egyrészt a mértéktartó fogyasztást pártolja, másrészt nem hagyja figyelmen kívül a rendszeres és mértéktelen alkoholfogyasztás káros hatásait. A kutatás eredményeit a Heineken a www.holahatar.hu oldalon publikálta.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.