A gyerekek másféle betegségeket kapnak el utazáskor, mint a felnőttek

A világjáró gyerekek bizonyos fertőzésekre és sérülésekre érzékenyebbek, mint a felnőttek, ennek ellenére ritkábban jutnak el orvoshoz az utazásra való felkészüléskor - állapítja meg egy friss tanulmány.

A Pediatrics című gyerekgyógyászati szakfolyóirat májusi számában elemzik kutatók 34 ezer külföldön járt ember adatait, akik utazással összefüggő megbetegedés miatt fordultak orvoshoz. Megállapították, hogy a gyerekek számára leggyakrabban hasmenés, bőrsérülések - főként csípéseket és paraziták által okozott kiütések -, láz és légúti fertőzések miatt kértek kezelést. Egyes problémák gyakoribbak voltak a gyerekeknél, mint a felnőtt utazóknál, és hozzájuk képest a gyerekek gyakrabban szorultak kórházi kezelésre is. Ugyanakkor, mint a tanulmány megállapította, a gyerekeket ritkábban látták el orvosi tanácsokkal az utazás előtt. Míg a felnőttek 59 százaléka kapott utazás előtti orvosi ellátást, addig a gyerekeknek csak 49 százaléka.

A kutatók úgy vélik, tanulmányuk eredménye annak fontosságára világít rá, hogy bármilyen külföldi utazás előtt vigyék el a szülők orvoshoz a gyerekeket. "A szülőknek körülbelül hat héttel előbb meg kellene beszélniük az útitervet a gyerekorvossal" - mondta Stefan Hagmann, a New York-i Bronx-Lebanon Hospital Center munkatársa. Mint hozzátette, így elegendő idő maradna a szükséges oltásokra. Az oltásokon kívül a gyerekeknek gyógyszerekre is szükségük lehet, például a malária megelőzésére. A szülők egyúttal tanácsot is kaphatnak, hogyan kezeljenek olyan gyakori problémákat, mint a hasmenés vagy a légúti fertőzések, és miként ismerhetik fel, hogy mikor válnak a gyerek tünetei elég komollyá ahhoz, hogy már mindenképpen orvoshoz forduljanak vele.

Hagmann rámutatott arra, hogy a legnagyobb kockázatot a trópusokra való utazás hordozza, ám olyan problémák, mint a hasmenés és a légúti fertőzések, mindenütt előfordulnak, ezért az úti céltól függetlenül javasolta a szülőknek az előzetes orvosi tanácskérést. A tanulmány adatait 19 országban gyűjtötték 1997 és 2007 között egy egészségügyi hálózat klinikáin. A páciensek közül 1591 volt gyerek, 32668 pedig felnőtt. A többségük Ázsiában, Latin-Amerikában vagy Afrika szub-szaharai területein fordult orvosi ellátásért. A gyerekek 28 százalékát kezelték hasmenés miatt, minden negyediket (25 százalék) pedig bőrproblémák - állatharapás, csípés, kiütések - miatt. A gyerekek további 23 százaléka lázat kiváltó fertőzést kapott, leggyakrabban maláriát, 11 százalékuknál pedig légúti betegségek jelentkeztek, ideértve a megfázást és a középfül fertőzéseit is. Néhány betegség gyakrabban fordult elő a gyerekeknél, mint a felnőtteknél, például a harapások, kiütések, légúti fertőzések és egyes típusú hasmenések. A gyerekek 14 százaléka szorult kórházi kezelésre, míg a felnőtteknek csak 10 százaléka. Utóbbi hátterében az állhat, hogy hasmenéses megbetegedéseknél a gyerekek könnyebben kiszáradnak. A szakemberek azt tanácsolják, hogy utazás közben a szülők győződjenek meg arról, hogy gyerekük kizárólag jól átfőtt-átsült ételt eszik és óvják a csapvíztől, mert ezekkel csökkenthető a hasmenéses betegségek kockázata. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.