A honlapok feladata

Az elmúlt 10 évben a honlapok szerepe rengeteget változott. Míg eleinte kuriózumnak számított, mára egy szállás marketingjéből sem hiányozhat az informatív honlap és a hozzá kapcsolódó átfogó internetes jelenlét és ezek folyamatos gondozása.

A 90-es években elég volt, ha valaki weboldallal rendelkezett, talán még az sem zavarta tulajdonosát, ha nem hozott foglalásokat. Az idő előrehaladtával először a design, majd a megtalálhatóság, végül a tartalom és funkcionalitás vált egyre fontosabbá. Ezzel párhuzamosan szaporodtak a felhasználók is. Mára az internetezők 80%-a használja utazási cél kiválasztására vagy a szállás lefoglalására az internetet. A fejlődés új iparágat is teremtett; az online marketinget, amely 2009-re minden részletében mérhető, költséghatékony és kiszámítható marketingstratégiákat szült.

Az internet fejlődése során rá kellett döbbenni, hogy nemcsak a látogatókat, hanem az egyre népszerűbb és akár rengeteg látogató vonzására is képes keresőket is ki kell szolgálni. A látogatók kiszolgálása a legfontosabb, hiszen ők informálódnak és foglalnak, tehát az ő viselkedésük és információigényük a fő mozgatórugó. A keresőrobotokra pedig érdemes odafigyelni, hiszen segítségükkel újabb látogatók, azaz potenciális vendégek érkeznek. A keresőrobotok feladata egy-egy témában releváns találatokat biztosítani, azaz megtalálni azt a honlapot, amelyik nemcsak gazdagon tartalmazza a keresett információt, hanem gyorsan át is tudja adni a látogatónak. A szállodai weblap célja ugyanez. És itt zárul a kör. A keresők és a honlap is az emberekért van, így céljuk azonos: átlátható, információkban gazdag, a látogatót kiszolgáló felületet biztosítani, a lehető leggyorsabban.

Információigény kielégítése

Amiért az emberek legtöbbször az internethez fordulnak, a tudás megszerzése, illetve valamilyen információigény kielégítése. Tisztában kell lennünk azzal, hogy elsősorban ezért keresik fel honlapunkat. Vagy a szállodáról akarnak többet tudni, vagy a környékről. Egy látogató fejével gondolkozó szálláshely minderre gondol, és megteremti a lehetőséget az információk lehető leggyorsabb elérésére. Gondoljunk bele, milyen vonzó, ha szállodai árakat keresve a látnivalókról és a programokról is egy helyen olvashatunk. Az információ birtokosa így bizalmat kap látogatójától, ami egyenes út lehet a foglalás felé.

A navigálhatóság értéke

Hiába van értékes tartalma egy honlapnak, ha a látogató előtt ez titok marad. A látogató biztonságérzetét növeli, amikor tudja, hol jár, és merre mehet tovább, milyen lehetőségei vannak. Kiemelt fontossággal bír a nyitólap, amely amellett, hogy jó kiindulópont, biztos, hogy ide mindig visszatérhet, aki eltévedt. Meg kell találni azokat az utakat (és itt tényleges látogatói útvonalakról beszélek), amelyeket a látogató általában bejár a honlapon. Ezeket előtérbe kell helyezni és úgy módosítani, hogy az oldal üzenetét mindenképp átadják. A látogató tudatos irányítása és a könynyű navigálhatóság a mai rohanó környezetben komoly versenyelőnyhöz juttatja a tulajdonost. Ennek eléréséhez a látogatói szokások ismerete, a statisztikák figyelése és néha bizony kísérletezgetés szükséges.

Kommunikáció elvégzése

Mára egy honlap képes lehet kommunikálni, illetve felvenni a kapcsolatot látogatójával. Meglévő elérhetőséggel – e-mail cím – csak programozás kérdése, mikor mit és hogyan kommunikálunk. Miért van erre szükség? A személyes kapcsolatok, a rendszeres megkeresések minden üzletnek használnak.

Nézzük végig, mit tehet egy látogató, miután bizalmat ébresztett benne egy honlap! Optimális esetben azonnal szállást foglal, vagy eldönti, hogy később visszatér. Utóbbi esetben vagy megjegyzi az oldal címét, vagy elmenti a kedvencek közé. Ezekben az esetekben viszont teljesen rajta múlik a döntés, eszébe jut-e még a weblap. Van viszont egy módszer, amellyel magunk emlékeztethetjük, ez pedig nem más, mint a hírlevél. Sokaknak sokféle tapasztalatuk van ezen a téren, de egy biztos: egy jól felépített, érdekes, reklámokat csupán 10%-ban tartalmazó hírlevél sokat segít a folyamatos kommunikációban.

Keresőrobotok kiszolgálása

A honlap egyik legjobb barátja a keresőrobot, amely időről időre visszatér, és átnézi a honlap tartalmát, majd rangsorolja a különböző kulcsszavakra történő keresések listájában. Ezeken a listákon pedig jobb elöl lenni, mint hátul. Alapvető elvárás egy honlaptól, hogy segítse a munkáját, azaz beengedje mindenhova, és figyelembe vegye elvárásait. A keresőbarátsággal nem azért lehet előrébb kerülni, mert jutalmaz a kereső, hanem azért, mert másokat „büntet”. Mivel egyre többen készítenek keresőbarát honlapot, a konkurenciával szembeni védekezés, ha a saját oldal is ilyen. Mit nem lát a robot? A flash honlapokat, a javascriptben íródó menüt, a képek tartalmát. Mindegyikre van megoldás!

Tölcsérfunkció

Az oldalnak ugyan nem szerves részei, de elengedhetetlen tartozékai a más honlapokról rámutató linkek. Más honlapok lehetnek partneroldalak, linkgyűjtemények, fizetett banner vagy egyéb hirdetés, hírportálokon íródott cikkek, blogok, közösségi oldalak, utazási katalógusok stb. A linkeknek több funkciójuk is van: látogatókat hoznak és erősítik az oldalt a keresőkben. Egy jó kapcsolatokkal rendelkező honlapra több tíz-, akár százezer link is mutathat. A linkeket tölcsérként fogja össze a szálloda honlapja, amelyen foglalásként realizálódik a látogatás. A honlapok konverziós száma azt mutatja meg, hány látogatóból hány foglalás történik. Értékes linkekkel ez a szám növelhető, míg kevésbé témába vágókkal csökken.

Szemléletváltás

A szállodaiparban szemléletváltásra van szükség! Egyre többen tulajdonítanak jelentőséget az internetnek, de kevesen foglalkoznak vele eleget. Meg kell tanulni a látogató fejével gondolkozni, állandóan terjeszkedni és minden elemet mérni. Ma már csak a gyorsan változó trendek követésével, friss tartalmak biztosításával, más honlapokkal való együttműködéssel lehet az élen maradni. Ebből következik, hogy a honlapkészítési munkának nem akkor van vége, amikor átadásra kerül a honlap. Ekkor kezdődik igazán.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.