Cinikus módon a Budapest Airportban 25%+1 szavazattal rendelkező Magyar Államhoz irányította a szakszervezeteket panaszaikkal a repülőtér meghatározó szavazati aránnyal bíró német tulajdonosa, a Hochtief első embere. Dr. Herbert Lütkestratkötter a dolgozók levelére válaszolt, amelyben a német anyacég közbenjárását kérték a hazai menedzsmenttel folytatott munkaügyi vitában. A szakszervezetek azért fordultak a konszern vezetéséhez, mert a Hochtief saját hazájában a munkajog feltétlen védelmezőjének szerepében tetszeleg, saját szakszervezeteivel kész megállapodni a munkahelyi béke érdekében.
Nem így Magyarországon. A Ferihegyi Repülőtéren, amióta a Hochtief tulajdonába került, egymást érték a dolgozókat sújtó intézkedések. Bármiféle leépítési terv és egyeztetés nélkül 120 munkást bocsátottak el egyesével és kis csoportokban. Az állandó munkaerőhiány miatt elvárás a túlórázás, ami után a cég több évnyi pótlékot máig nem fizetett ki. Szakszervezeti képviselőket mondvacsinált indokokkal távolítottak el a repülőtérről. A pihenő és mellékhelyiségek állapota a méltatlan egy európai légikikötőhöz. A vezetőség egyoldalúan és váratlanul felmondta a kollektív szerződést, az ezután kezdett jogos sztrájk alatt magyar és görög, illegális, biztonsági aggályokat is felvető sztrájktörőket alkalmazott a beléptető kapuknál. Saját dolgozóit pedig fűtetlen, használaton kívüli helyiségekbe zsúfolta, szintén jogellenesen.
Tárgyalás és kompromisszumkeresés helyett a menedzsment egy „közösen kialkudottnak” beállított dokumentumot, valójában egyoldalú ultimátumot ismételget. Ennek értelmében, a legnehezebb munkakörökben és műszakokban dolgozók fizetése 25-30%-kal csökkenne, munkaideje, beosztása tervezhetetlenné válna. A szakszervezetek ezt nem tudják elfogadni. Az is jelentős különbség a két fél álláspontjában, hogy a dolgozók tartós, évekre szóló megállapodást szeretnének, míg a vezetőség csupán három hónappal hosszabbítaná meg a kollektív szerződést. A cégvezetés eddig két munkaügyi közvetítőre tett javaslatot is elutasított. Mindez sosem látott hazai és nemzetközi bírálatokat váltott ki.
Hiába függesztették fel a sztrájkot az ünnepek idejére, a vezetőség kompetens tagjai, Jost Lammers vezérigazgató és Zahorán Zsuzsa humánpolitikai igazgató bojkottálták az egyeztetéseket az elmúlt tíz napban – pedig ennyi idő alatt egy teljes új kollektív szerződést is ki lehetett volna dolgozni. Ezért a dolgozók felkészültek a sztrájk korábbinál szélesebb körben, keményebb – törvényes – eszközökkel való folytatására.
A szakszervezetek szerint elsősorban a német cég felelős a jogsértésekért, a dolgozók kizsigereléséért és a tervezett bércsökkentésért. Ugyanakkor levélben kérik Molnár Csaba miniszter segítségét. A kisebbségi tulajdonos Magyar Állam képviselőjének bekapcsolódása kimozdíthatja a vezetőség hibájából megfeneklett tárgyalásokat a holtpontról, és érdemi elmozdulást hozhat.
A LESZ 2008 tavaszán, két szakszervezet összeolvadásával alakult. A hazai légiközlekedési ágazat legnagyobb érdekképviseleti szerve, a MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) tagja. A jelenleg több mint 1200 tagot számláló szervezet több ferihegyi vállalatnál erős pozíciókkal bír. Távlati célja ágazati szintű, tehát országos kollektív szerződés kidolgozása és elfogadtatása.
Az RDSZSZ több mint tíz éve alakult. A Budapest Airport Zrt minden területéről tömörít tagokat. A BA Zrt-n kívül három további vállalatnál rendelkezik tagokkal, összességében több mint 600 főt számlál.