A beszámolókban közös, hogy elsősorban a gazdag kulturális és gasztronómiai kínálata miatt ajánlják Magyarországot felkeresésre, ahol ráadásul gyógyító termálvizekben is kényeztethetik magukat az igazi ínyencek. Az MT Zrt. sajtótájékoztatóinak és tanulmányútjainak köszönhetően a Genuss Magazin (www.genuss-magazin.eu) legfrissebb tavaszi száma négyoldalas exkluzív összeállításban számol be magyarországi tapasztalatairól. A rendkívül informatív és bennfentes tapasztaltsággal megírt cikk külön kitér arra, hogy a közelmúltban a magyar turizmus nagy utat tett meg: komoly fejlesztéseknek köszönhetően magas minőségű szolgáltatást képes nyújtani a prémium szegmens számára is. Az összeállítás Budapest, Tokaj és a Balaton körül kalandozva, a kulturális élet sokszínűségét bemutatva ajánlja a környék meghatározó éttermeit az osztrák olvasók figyelmébe. Az igazi gourmandok pedig a mellékelt receptek segítségével készíthetik el például a klasszikus pörköltet vagy a lángost. Az osztrák turisták közel harmada kulturális és városlátogatási motivációval indul külföldre, ezért a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete az osztrák piacon megkülönböztetett hangsúlyt helyez a közelgő Budapesti Tavaszi Fesztiválra (BTF) mint turisztikai attrakció promóciójára is. Az MT Zrt. bécsi irodája által szervezett sajtótájékoztató, valamint hírlevelek és APA közlemények hatására meghatározó és véleményformáló napilapok és szaklapok olvasói találkozhattak már a Budapesti Tavaszi Fesztiválra szóló „meghívóval.” Az Ausztria TOP napilapjai közé tartozó Kurier, a Kleine Zeitung, a tekintélyes Wiener Zeitung, a die Presse, a Neue Merkel friss számai a kiemelt programok között ajánlják a budapesti kulturális eseményt. A közösségi média potenciális turistái pedig Ausztria közkedvelt internetes turisztikai portálján (www.tripwolf.at) nyereményjátékon keresztül kapnak tájékoztatást az aktuális magyarországi programokról, attrakciókról. Az MT Zrt. marketingterve Ausztriát a B2C piacok közé sorolja, ahol a beutazó forgalom további növelése érdekében kiemelt szerepet kap a nagyközönségi kommunikáció. Az elmúlt évben turisztikai célból Ausztriából érkezett hozzánk a legtöbb látogató, a vendégéjszakák számát tekintve pedig Ausztria a második legnagyobb küldőpiacunk.
A kultúránkra és gasztronómiánkra kíváncsiak leginkább az osztrákok
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai sajtóaktivitásának köszönhetően az elmúlt hetekben is tucatnyi turistacsalogató cikk jelent meg az osztrák sajtóban, s ennek révén több mint 1,5 millió (!) osztrák újságolvasó találkozhatott már az első tavaszi napokban a Magyarországra invitáló cikkekkel.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.