A szállodák átlagosan 62 százalékos szobakapacitás-kihasználtsággal működtek. A vizsgált szállodacsoportok közül az év első tizenegy hónapját tekintve a budapesti négycsillagos szállodák szobakapacitás-kihasználtsága volt a legmagasabb (74 százalékos). A fővárosi szállodák – amelyek egy évvel korábban 64–72 százalékos foglaltsággal működtek – átlagosan 69–74százalékos kihasználtságot értek el. A balatoni egységek átlagosan 49 százalékos foglaltságot jelentettek január–november folyamán. A legalacsonyabb (45 százalékos) kihasználtsággal az ország keleti részén működő négy- és ötcsillagos szállodák üzemeltek. Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) 15 200 forint volt, ami jelentős (folyó áron közel 1300 forint) emelkedést jelent 2004 azonos időszakához képest. Az egyes szállodakategóriák között jelentős különbség volt e mutató tekintetében. A budapesti ötcsillagos egységekben kiemelkedően magas (32 900 forint) volt egy kiadott szoba ára. A budapesti négy- és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 11 700–15 100 forintos, az adatszolgáltató háromcsillagos egységek 6600–9200 forintos átlagárat érvényesítettek. Egy kiadható szállodai szobára átlagosan napi 9400 forint bruttó szobaárbevétel (REVPAR) jutott, ami folyó áron több mint 800 forint emelkedést jelent az egy évvel azelőtti értékhez viszonyítva. A legmagasabb összeget (24 100 forintot) a budapesti ötcsillagos egységek érték el, a legalacsonyabbról a Balaton partján elhelyezkedő háromcsillagos egységek (3200 forint) és az ország keleti részén működő háromcsillagos szállodák (3900 forint) számoltak be. Január–novemberben az eltöltött vendégéjszakák száma átlagosan 6 százalékkal emelkedett az egy évvel ezelőtti szinthez viszonyítva. A vendégéjszakák száma az átlagosat meghaladó mértékben (7–9%-kal) bővült a budapesti házakban. A vizsgált időszakban a Balatonnál az előző évihez hasonló nagyságú volt a vendégforgalom. Az ország keleti részén működő egységek 6–10%-kal több eltöltött éjszakáról számoltak be. Az ország nyugati részén található háromcsillagos szállodák 2%-kal kevesebb éjszakát regisztráltak az előző év azonos időszakához képest.
A legfrissebb szállodai eredmények
A KSH legfrissebb jelentése szerint az év január–november közötti időszakában a folyó áron számított bruttó szobaárbevétel 16 százalékkal, a vendégéjszakák száma 6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.