A második legnépszerűbb szak a turizmus-vendéglátás

Nyilvánosságra kerültek az idei felvételi ponthatárok. Az 141 ezer jelentkezőből mintegy 98 ezren nyertek felvételt valamelyik felsőoktatási intézménybe, ebből 53 ezer állami támogatású az alapképzésbe és 19 600 mesterképzésbe.

A legtöbb pont idén is a Corvinus Egyetemre kellett, maximális pontra (alapképzésre 480, mesterképzésre 100 pont) azonban sehol nem volt szükség. Most is plusz pontot ért a nyelvvizsga, a tanulmányi versenyeken és a sportban elért jó eredmény, valamint többletpont kapnak a fogyatékossággal élők, a GYES-en és GYED-en levők is. Idén a jelentkezők száma alapján a legnépszerűbb szakiránynak a gazdálkodás menedzsment bizonyult, második helyen a turizmus-vendéglátás végzett. Erre a szakra szintén a Corvinus Egyetemre kellett a legtöbb pont, második helyen pedig a Budapesti Gazdasági Főiskola áll.

 

Néhány turisztikai nappali alapképzés ponthatára (maximum 480 pont)

Intézmény neve, szakirány Állami tám. Ponthatár Költségtérítéses ponthatár
Budapesti Corvinus Egyetem -GTK, turizmus vendéglátás 451 402
BGF - KVIK, turizmus - vendéglátás (magyar nyelven) 405 399
BGF - KVIK, turizmus - vendéglátás (angol nyelven) 399 200
BGF - KVIK, turizmus - vendéglátás (német nyelven) 395 200
BGF - KVIK, idegenforgalmi szakmenedzser 254 140
BGF - KVIK, vendéglátó szakmenedzser 284 229
Budapesti Kommunikációs és Üzleti Fõiskola - HFTGK, turizmus- vendéglátás (Budapest) 397 203
BKF - HFTGK, turizmus- vendéglátás (Hódmezõvásárhely) 315 208
BKF - HFTGK, idegenforgalmi szakmenedzser 252 188
Debreceni Egyetem - GVK, turizmus - vendéglátás 397 200
Eszterházy Károly Fõiskola - GTK, turizmus - vendéglátás 396 209
Harsányi János Fõiskola, turizmus - vendéglátás 394 200
HJF, idegenforgalmi szakmenedzser 270 236
Kodolányi J. Fõiskola, turizmus - vendéglátás (Budapest) 396 200
KJF, turizmus - vendéglátás (Siófok) 396 200
KJF, turizmus - vendéglátás (Székesfehérvár) 393 200
KJF, idegenforgalmi szakmenedzser (Budapest) 250 140
KJF, idegenforgalmi szakmenedzser (Orosháza) 250 140
KJF, idegenforgalmi szakmenedzser (Siófok) 272 140
Károly Róbert Fõiskola - GTK, turizmus vendéglátás 396 200
KRF - GTK, idegenforgalmi szakmenedzser 256 140
Miskolci Egyetem - GTK, turizmus - vendéglátás 396 214
ME - GTK, idegenforgalmi szakmenedzser 347 440
Nyugat-Mo-i Egyetem - AK, turizmus - vendéglátás 395 200
NYME - AK, idegenforgalmi szakmenedzser 254 156
NYME - AK, vendéglátó szakmenedzser 250 164
Pannon Egyetem - GTK, turizmus vendéglátás (Veszprém) 396 230
PE - GTK, turizmus vendéglátás (Nagykanizsa) 396 230
Pécsi Tudományegyetem - IFK, turizmus - vendéglátás 394 200
Szolnoki Fõiskola, idegenforgalmi szakmenedzser 250 140
SZF, turizmus - vendéglátás 386 200
Szent István Egyetem - GTK, turizmus - vendéglátás (Budapest) 396 200
SZIE - GTK, turizmus - vendéglátás (Gödöllõ) 395 200

 

Néhány nappali turisztikai mesterképzés ponthatára (maximum 100 pont)

 

BCE - GTK, turizmus menedzsment (angol nyelven)

n.i.

n.i

BGF - KVIK, turizmus menedzsment

51

n.i.

PE - GTK, turizmus menedzsment (magyar nyelven)

61

61

PE - GTK, turizmus menedzsment (angol nyelven)

68

n.i.

 

n.i.: nem indult a képzés


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.