A meleg-étkezés lehet a legnépszerűbb SZÉP kártya-elem

Megháromszorozódott az OTP Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP kártya) elfogadóhelyeinek száma az utóbbi negyedévben, a munkáltatói partnerek száma pedig több mint tízszeresére nőtt – így kezdte a cafeteria-változásokat hozó 2012-es évet az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. A SZÉP kártya – immár kibővült – alszámlái közül várhatóan a meleg-étkezési juttatást biztosító lesz a legnépszerűbb – vélik az OTP Pénztárszolgáltató vezetői.

„Felkészültünk a 2012 januárjától életbe lépett változásokra – nyilatkozta Róth Lajos, az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. (OTPP) vezérigazgatója egy, a cafeteria-rendszer újdonságaival kapcsolatos háttérbeszélgetésen. – „Teljes körben biztosítjuk a legnépszerűbb béren kívüli juttatásokat elektronikus formában, hiszen az OTP Széchenyi Pihenőkártya mellett továbbra is megtartjuk és fejlesztjük a már több éve népszerű OTP Cafeteria kártyát is.”

A jogszabályi változások miatt idén januártól jelentősen átalakult a cafeteria-rendszer: bizonyos béren kívüli juttatások adótartalma megnövekedett, és megjelentek új elemek is. A Széchenyi Pihenőkártyán pedig új alszámlák érhetők el, amelyekről a szálláshelyi szolgáltatások igénybevétele mellett most már a meleg-étkezési és rekreációs juttatásokra is költhetünk.

Az OTP Pénztárszolgáltatónál arra számítanak, hogy az alszámlák közül a meleg-étkezési lesz várhatóan a legnépszerűbb, hiszen az OTP Cafeteria kártya forgalmazási adatai is arra engednek következtetni, hogy a munkavállalók ételvásárlásaikat fedezik legszívesebben a béren kívüli juttatásokból. A sajtóbeszélgetésen elhangzott, hogy az OTPP elfogadóhelyi hálózatát a felhasználói igényeknek megfelelően, folyamatosan bővíti. Jelenleg több mint 3.200 helyen fogadják el az OTP SZÉP kártyát, ami azt jelenti, hogy 2011 utolsó negyedévében megtriplázódott az elfogadóhelyek száma a kezdeti időszakhoz képest. Mindez azt jelzi, hogy az elfogadóhelyek dinamikus növekedése 2012-ben is megmarad.

„Eddig mintegy 2.000 munkáltató döntött úgy, hogy OTP SZÉP kártyát biztosít dolgozói számára” – számolt be az eredményekről Tölgyesi András, az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. értékesítési és marketing igazgatója. – „Várakozásaink szerint a kibocsátott kártyák száma év végéig meghaladhatja a több százezres nagyságrendet, amelyeket addigra több tízezer elfogadóhelyen lehet felhasználni. Fontos számunkra, hogy munkáltató partnereink sikeresen vezessék be az új cafeteria-rendszert, amelyhez a munkavállalók gyorsan és könnyen alkalmazkodhatnak. Ehhez az OTP Pénztárszolgáltató teljes körű tanácsadási, rendszerépítési, üzemeltetési szolgáltatásokat kínál.”

"2012-ben is érdemes lesz a cafeteria rendszereket fenntartani a munkáltatóknak, annak ellenére, hogy a béren kívüli juttatások után 2012. január 1-től 10%-os egészségügyi hozzájárulás is fizetendő – összegezte a változások legfontosabb tapasztalatait Mochlár Orsolya, a PwC Magyarország vezető menedzsere. – „A kifizetőt a béren kívüli juttatások után mintegy 31 százalékos, az egyes meghatározott juttatások után mintegy 51 százalékos költség terheli, amely ugyanakkor még mindig lényegesen előnyösebb, mint a bérjövedelmet terhelő mintegy 96 százalékos munkáltatói teher azonos összegű nettó kifizetés mellett. A béren kívüli juttatások egyedi értéke mellett 2012-ben újra figyelni kell majd azok együttes összegére is, hiszen a kedvezményes adózás legfeljebb évi 500.000 Ft-ig érvényesíthető majd."


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.