A reklám és a kutatás is lényegében mind a kampányhoz tartozó Facebook-applikációt támogatja. Az alkalmazás lényege, hogy elhívhatunk bárkit, szinte bármilyen randevúra. Az applikcióban 640 módon kérhetünk találkozót; mehetünk bowlingozni, romantikus vacsorára, karaokézni, láván szörfözni, bélyegalbumot nézegetni, szülőkkel találkozni – mindenki megtalálja vérmérsékletének és a célnak megfelelő lehetőséget. A szándék lehet romantikus, vagy vicces, a reklámfilmből ismert zenekar meghívásunkat dalban fogja tolmácsolni a kiszemelt üzenőfalán. A meghökkentő felkérést nehéz elutasítani, ezért a szervezők szerint egy hónap alatt, világszerte több tízezer szerenádot küldenek majd a felhasználók a Heineken segítségével. Ha igazán emlékezetes, egyedi módon szeretné elhívni álmai nőjét, vagy férfiját egy találkozóra, a http://apps.facebook.com/heinekenserenade/oldalon lévő alkalmazás erre a legjobb mód.
A márka szerette volna megtudni, milyen is az álomrandevú és álomnő a magyar pasik számára, ezért mi mást is tehetett volna, mint megkérdezte őket. A 12 kérdésből álló kérdőívből sok minden kiderült, például az, hogy a huszonéves és a harmincas férfiak között alapvető különbségek vannak. Az, hogy életkoruk első száma kettő vagy három, meghatározza a nőkhöz való viszonyukat.Ha például 20-30 közötti pasikkal szeretne a lány ismerkedni, bizony oda kell menni hozzá, ugyanis ők nem csajozni mennek a pubokba, klubokba, hanem hogy a haverjaikkal töltsenek időt. Ha megtetszik nekik egy nő, akkor természetesen ők is akcióba lendülnek. A harmincas pasik többsége ezzel szemben igenis csajozási szándékkal megy bulizni, ők hamar feltérképezik a terepet, és oda is mennek a kiszemelt nőhöz. Lesz, ami lesz. Abban azonban egyetértett mindkét korosztály, hogy italra szükség van, ha buliban ismerkedik az ember. Az eltérés csupán annyi, hogy a huszasok maguknak vásárolnak italt, hogy abból bátorságot gyűjtsenek, a harmincas férfiak pedig inkább a hölgynek, hogy alkalmuk legyen elkezdeni beszélgetni velük. A pasik szerint az éjszakai csajozáskor a siker garantált, ha ők magabiztosak, humorosak, sármosak, és gazdagság benyomását keltik. Viszont életkortól függetlenül egyetértettek abban, hogy magasan a legrosszabb ismerkedési taktika, ha italtól felbátorodva mennek a nőhöz, illetve ha az évek óta lejáratott dumákkal próbálkoznak: Szia cica, hol a gazdád?/ Elvesztettem a számom, megadnád a tiédet? – viszont majdnem mindegyikük kipróbálta már ezeket az ismerkedési lehetőségeket is.
De milyen nőt is akarnak valójában a férfiak? A kutatás eredményei szerint életkortól függetlenül nyertek most is a nagymellű nők. A dús keblekkel rendelkezők óriási előnnyel indulnak, ha klubban ismerkednének, de a hajszín nem mérvadó, többen mennének oda egy barna vagy vörös lányhoz, mint egy szőkéhez. A férfiak többsége szeretné, ha a nő kedves, okos és szerény is lenne, amellett, hogy természetesen szexi, és ha a kémia rögtön működésbe lépne. Úgy tűnik, nemcsak a nőknek vannak szinte elérhetetlen igényeik a pasik terén, ez az erősebbik nemre is jellemző. Azonban még ha valaki dúskeblű doktorandusz is, egyáltalán nem biztos, hogy az este végén randira hívják. A huszas éveikben járók szerint az első igazi randevú csakis a nőn, míg a harmincasok többsége szerint nagyrészt a férfin múlik – ha nem jött be a nő, nem is hívják el egy újabb találkozásra.
Az első randevúk nagyrészt sétálással, teázással telnek, de a férfiak elmondásai alapján egyéb helyszínek is tökéletesen működnek az ismerkedés elején. Tehát ha valaki – akár Valentin-napra - egy iszogatásnál kreatívabb randevút szeretne, az alábbi lehetőségek is szóba jöhetnek: Vásárcsarnok reggel, Vidámpark, Szabadság-híd közepe naplementekor, Fővárosi Nagycirkusz, Széchenyi Fürdő, Bazilika tornya. Ezek a kipróbált és bevált helyszínek, de természetesen a Heinekent az is érdekelte, hogy mi volna az álomrandi a megkérdezett pasiknak. Ismét kiderült, nem ugyanaz kell a fiatalabb, mint a harmincon túliaknak. A huszasok a Duna-parton szeretnének romantikázni, esetleg közösen fesztiválozni vagy házibuliba mennének, a néhány évvel idősebbek pedig minél trópusibb, minél melegebb és egzotikusabb helyre utaznának barátnőjükkel, a harmincas éveik legvégén járók álmaiban pedig szinte kivétel nélkül szerepel a szex, mint a lehető legjobb randevú legfontosabb tényezője.
Az hogy a nőknek ez az álmodozás mennyire tetszik majd, azt egyelőre nem tudjuk, viszont a Heineken Szerenád alkalmazás segítségével néhány héten belül kiderül. Meglátjuk, ital, és álmodozás nélkül, milyen sikerrel randevúznak a magyar férfiak, és milyen meghívásokra nyitottak igazán a világ legszebb női.